• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Pemberly

Hej

Jag är inte så ofta inne på familjeliv, men nu såg jag att det blivit liv i tråden igen. kul att läsa om hur ni har det nuförtiden.

Vi hade ettårskalas för ett par veckor sedan. Inget jättestort utan bara några släktingar som vi bjöd på tårta. Lilleman utvecklas i en rasande fart och kryper omkring med en väldig fart och vill undersöka allt. Det är verkligen roligt att se hur han lär sig nya saker. Han går längs möbler och med gåvagn men ännu inte på egen hand. Han äter det mesta och brukar alltid vara på gott humör. Det enda som är lite besvärligt är att han fortfarande oftast vaknar på nätterna, men nätterna med oavbruten sömn kommer allt oftare så vi har hopp om att det blir bättre.

Vad gäller jobb så har jag jobbat sedan länge jag. Jag började jobba 10% när sonen var ett par månader och gick sedan upp till 20% och sedan 50%. Maken och jag fortsätter jobba 50% var resten av året, sedan hoppas vi få dagisplats i januari

• ElsaT

Jobbat hela veckan nu, så sjukt trött... Är rätt roligt ändå och blev extra jobbigt eftersom jag tränade med hästen i tisdags kväll och det var Oktoberfest på jobbet i går kväll...
    Har fungerat super för Carl och pappa hela veckan och nu får jag vara hemma till på Onsdag.
    Lite trist bara att han blir supergnällig så fort jag kommer hem, klänger och ska bli buren. Men det är väl inte så konstigt och lugnar kanske ner sig med tiden.

Om Carl somnar i våran säng sover han hela natten (12 tim), somnar han i sin säng vaknar han och får komma upp till oss, somnar då om direkt. Tyvärr har jag ändå sovit lite kasst den här veckan men kommer väl in i det snart hoppas jag.

Börjat fundera på ettårskalas men blir inget stort utan bara lite släkt och ett par nära vänner. Vi är 6st i föräldragruppen som tänker ha ett kalas ihop då alla fyllt så det blir i November nå'n gång.

Carl går rätt bra om man bara håller honom i en hand men vågar inte släppa än. Släpper ibland taget då han står stilla.

• Mrs Sara

Lena: Den sista medicinen hjälpte för Cornelia. Hon åt sista pencilitet förra måndagen och på onsdagen tog hon sig för öronen igen, men då räckte det med nässpray och ipren men nu är vi förkylda hela familjen vilket är riktigt jobbigt.
    C gillar att ta några steg från sin pappa till mig, har blivit 9 som mest, sen sätter hon sig ner. Brukar testa att locka med nån leksak och då går det ganska bra. Men krypa går så mycket fortare och är bättre tycker nog den lilla

Vi kommer att ha ett kalas först för Cornelias kompisar ena dagen och sen kommer vi att ha för våra familjer. Är ganska många så därför väljer vi att dela upp det, plus att det blir roligare för C att bara få leka ena dagen
    Tänkte baka lite fika och ha tårta.

trifolium: Vad kul att se dig också! Jag önskar att min arb hade gått med på att jag jobbade lite procent, men det gick visst inte...

Elsa: Förstår att du är trött efter en vecka full med jobb.

Vi har det ganska jobbigt just nu då min svärmor kämpar mot sin cancer och tyvärr finns det inget att göra för henne. Hon är 52år och det känns så jävla orättvist på ren svenska. Så nästan all vår energi går åt att göra allt så bra som möjligt för henne den sista tiden och få umgås och bara vara tillsammans alla.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Sådär, då har vi haft kalas för Ville (och Ida). Det är ju bara en vecka mellan deras födelsedagar så vi slog ihop det. Gick kanon, Ville sov iofs halva kalaset

Ville har börjat stå själv. Han går ju utan problem med stöd och nu känns det som att han kanske är på väg att ta några stapplande steg snart. Vi får se hur det går.7

Sömnen går det lite upp och ner med. Vi har iofs varit förkylda hela gänget så då sover man inget bra. Nu är det bara jag som är jättesnorig och har hosta.  

Elsa: Förstår att du är trött av att jobba. Det är ju en invänjning när man varit hemma ett tag. Men man vänjer sig säkert efter ett tag. 

Sara: Åh vad jobbigt med din svärmor! Ta hand om varandra och använd tiden till bra saker tillsammans. Min pappa gick bort hastigt, jag grämde mig för att jag inte fick säga farväl. I efterhand känner jag att det var skönt att det blev som det blev, men jobbigt så klart.
    Kram!        

Nu ska jag ta hand om barnen. Ida är ledig från dagis idag så det är full rulle här hemma. Ha det bra allihopa!  

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Måste bara skryta lite

En dag före sin 1-årsdag (dvs. igår) tog Ville sina första steg. Idag har hon tagit 4 steg! Han tycker det är jättekul!

Nu ska jag pussa lite på mina barn och snart ska Ville få paket

Ha en bra helg!       

• ElsaT

Sara: Usch vad tråkigt med svärmor ...

Lena: Härligt med första stegen!

Carl tog sina första steg utan stöd i går. Står ofta utan att hålla i sig nu och går jättebra om man håller handen men blir lite feg om man släpper !

Vi har haft kalas i dag eftersom sambon jobbade i lördags då han egentligen fyllde. Varit folk som kommit hela veckan så presenterna har blivit utspridda, superbra faktiskt. Märktes i dag att han börjar få öppna paket rutin.

Är galet trött efter ännu en hel veckas jobb, sover så dåligt, fattar inte varför. Hoppas det blir bättre snart annars vet jag inte hur jag ska orka.

Hoppas det är bra med er alla!

• Pemberly

Kul att höra att det är fler som börjat gå. Min son tog också sina första steg nyligen. Innan dess hade han kunnat stå utan stöd sedan ett par veckor. Ännu så kryper han hellst, men några gånger om dagen så går han några steg.

• Mrs Sara

Tack för eran omtanke, min svärmor somnade in för två veckor sedan så jag har inte haft nån lust/ork att komma in här. Hela familjen var hos henne och allt blev fint och lugnt. Nu har vi begravning om en vecka så det kommer att bli skönt att få ett sista avsked.

Vad roligt med alla barn som går. Här kan jag säga att Cornelia tog 24 steg igår kväll och idag har hon mest gått hela dagen så from idag räknar jag med att hon kan gå. Måste erkänna att jag var en stolt mamma då vi var hos min syster på kalas och min stora tjej går runt där och charmar alla Om tre dagar fyller hjärtat 1år, tiden har gått så fort.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi
    trifolium: Går han mera nu eller? Ville har inte gått mycket alls sista tiden. Men så har han varit sjuk i nästan två veckor också

Sara: Beklagar sorgen!  Men vad skönt att det blev ett fint avslut ändå. Hoppas begravningen gick bra och blev vacker! Kram!
    Oj, 24 steg var inte illa! Vad kul!

Idag var vi på 1-årskontroll. 79,5 cm lång och 10090 g tung. Vuxit 2 cm men inte ökat i vikt. Förmodligen för att han varit sjuk och inte ätit ordentligt. Lungor/luftrör och öron var ok, halsen röd och irriterad. Plus att han har blåsor runt munnen (något som tydligen går nu och förmodligen har han haft i munnen också eftersom han skrikit i 9 nätter *suck*). Kanske därför han varit så ledsen. Och hörntänder uppe och nere på det. Nästa besök 24/4-12!!   

• Pemberly

Verkligen tråkigt att höra om din svärmor Sara, jag förstår att det är jobbigt.

Sonen går mer och mer, men han kryper fortfarande en del också. Han verkar gå mer när han känner sig trygg, dvs hemma. Om vi är på besök hos någon så verkar han inte riktigt våga sig på att gå så mycket.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF