• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Frozen

Vilken söt liten påskkärring Sara

Jag tror L precis gått in i ett nytt utvecklingssprång, har aldrig vart så tydligt tidigare som nu. Hon sover sämre, båda dag som natt och hon kinkar en hel del. Dessutom har hon börjat gnälla hos sin pappa och tittar sorgset efter mig när hon sitter i hans knä, och lämnar jag rummet kan hon börja gråta tills han gör ngt riktigt roligt med henne. Helst ska jag inte va i samma rum när han ger henne flaskan heller för då äter hon sämre och han är den som gett henne flaskan sen hon var 3 veckor    Men det här språnget handlar ju om relationer så jag antar och hoppas att det är övergående...

Annars är allt bra med oss, har haft en skön påsk i solen, hoppas ni andra också haft det!

• IdaVi

Hoppas alla har haft en lika bra påsk som jag! Vilket härligt väder vi har haft! Underbart!

Vad härligt att alla småttingar växer och utvecklas som de ska! Vi ska på kontroll på måndag och samtidigt ska storasyster på 2,5-årskontroll. Jag checkar in igen efter läkarkontrollen och meddelar vikt och längd

Annars mår alla bra. Ville börjar avveckla tuttarna vilket innebär att jag var och varannan dag ser ut som Dolly Parton!

Min bästa vän har precis förlorat sitt barn, drygt 2 veckor före BF! Jag är så ledsen för deras skull och hoppas hon, när hon orkar, kan hitta lite stöd och support hos mig. Jag har ringt och SMS:at men inte fått svar. Har bara pratat med hennes föräldrar på förskolan. Så hemskt det är! Gråter

Nu måste jag logga ur igen, låssmeden är på ingång och ska fixa vår krånglande dörr. Sköt om er så länge!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Så himla jobbigt med din kompis. Jag tror att det räcker att du visar att du finns där, kanske flera gånger och när hon känner sig redo så tar hon kontakt.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT

Lena: Obeskrivligt fruktansvärt det som hänt din vänGråter. Får inte hända...

I dag har jag haft storkok :). Morot/potatispuré, aprikos/katrinplommonpuré, mango/äpplepuré och ärtpuré med persilja. Skönt att ha i frysen och Carl godkände alltGlad. Nu är det dags att försöka sig på kött också, tänkte börja med kalv eller kyckling.
    Fruktpuréerna blir fantastiskt goda, tog lite av mangon i lunchyoghurten, mums.

• Mrs Sara

Elsa: Visst är det kul att göra storkok. jag tyckte att kycklingen blev rätt så torr då jag kokade den så gången efteråt gjorde jag den i ett foliepaket i ugnen och det blev mycket bättre. Nåt som är lätt att göra är med högrev, det blir riktigt mört och gott.

• ElsaT

Sara: Kan tänka mig att det är bättre att använda lårfilé än bröstfilé eller alldra helst en hel kyckling kokt med en massa grönsaker lök och kryddor, borde bli mest smak då.
    Ska gå och handla efter lunch, både valborgsmat till oss vuxna och nå´t skoj till Carl...

• Mrs Sara

Elsa: Vad smart med en hel kyckling, borde ju bli riktigt bra!Ska testa det nästa gång.

Itorsdags upptäckte vi Cornelias första tand, så ni kan tänka er hur mycket hon vill sätta allt i munnen, man får passa sig nu

• ElsaT

Kokade en bit högrev i går med lök, lagerblad och några svartpepparkorn. På slutet lade jag i potatis, palsternacka och morot mixade sen allt i matberedaren. Blev riktigt gott faktiskt med salt skulle det varit smaskensGlad. Han fick till lunch i dag utblandat med mer potatis och det var väldigt uppskattat, åt med god aptit, jätteroligt!

Sara: Carl har ju haft tänder ett tag nu och det gör fruktansvärt ont om han råkar bitas. Har lärt mig att inte låta honom ligga och småsnutta då han egentligen är mätt, störst risk att han bits då...

• IdaVi

Vad duktiga ni är som lagar så bra mat till era småttingar. Tyvärr är jag inte lika duktig. Känner inte att jag har tid och ork till det just nu så det får bli burkmat istället

I förrgår var vi på 6-månaderskontroll på BVC. "Lillen" är 69,5 cm lång och väger 8300 g!! Haha, vilken kille! Allt såg bra ut och vi fick godkänt 

Här bits det också en del på tuttarna och det gör skitont! Men det är samma här, det sker oftast bara när han börjar bli mätt och liksom bara leker lite med bröstvårtan

Har ni några funderingar på att sluta amma (ni som gör det)? Jag ska nog fortsätta så länge Ville vill det. Han börjar tröttna och äter bara från bröstet på kvällen och natten oftast. Gröt är en storfavorit, men välling är ingen höjdare tyvärr

Brrr, vad hände med våren?! Den försvann!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • ElsaT

Lena; Angående maten måste man ju göra det som känns bra för en själv och man hinner. Ger burkmat ibland för att han ska vänja sig vid det också, praktiskt om man ska bort tex.

Vill amma sålänge det går och han vill. Ammar nu oftast 5ggr/dag 2 ggr på morgonen (ett bröst i taget med ca1,5 timmes mellanrum för han orkar inte båda på en gång, proppfulla...) sen efter lunchen, på eftermiddagen och innan han somnar.
    Hoppas amningen ska ta lite på fläsket runt magen med, min mage alltsåDrömmer...

Provat HIPP's risgröt två kvällar nu och den är tydligen jättesmaskig fast jag tycker den luktar pyton! Skulle helst vilja göra egen gröt då jag läser innehållsförteckningen på paketen men det är ju väldigt smidigt med det där pulvret så kör nog vidare på det ett tag till ändå... Är det någon av er som ger hemlagad gröt?

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF