• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • ElsaT
    Mrs Sara skrev 2011-09-27 21:15:37 följande:
    Kikar in här en sväng innan jag ska gå och lägga mig. Var till läkaren med Cornelia igår och det var som jag trodde. Hon har öroninflammation på bägge öronen så nu får hon antibiotika 3ggr per dag. Ikväll har hon haft mer ont så det har varit en gnällig kväll med en tjej som mest har velat sitta i knät. Men då hon var på golvet så gick hon sina två första steg utan stöd!!!
    Annars så går hon med sin gåvagn och allt annat som går att hålla i medans man går, hos mormor & morfar gick hon iväg med deras tv bänk...
    Haha, ser framför mig bebis rullandet på TV Skrattande! Grattis till första stegen!
    Carl går omkring med köksstolarna...

Trist med öroninflamation, stackars liten... Rynkar på näsan
  • IdaVi
    Elsa: Härligt med semesterresa! Det skulle jag verkligen behöva nu. Båda barnen är sjuka, känner mig helt slut! Vi trodde Ville hade nån sorts allergi också pga hans eksem. Men vi har gjort både pricktester och lapptest utan att det visade något. Det verkar bara vara känslig hud i hans fall. Storasyster har ju ägg- och nötallergi.

Sara: Stackars liten med öroninflammation. Hoppas hon piggnar till snart!

Ville har börjat sova bättre, förutom nu när han är sjuk och jättetäppt. Så jag börjar se ljuset i tunneln!
    Han knallar också iväg med lära gå-vagnen själv, eller skjuter en stol framför sig. Har stått utan stöd några sekunder, tills han inser att han verkligen gör det- då ramlar han!

Ammat har jag inte gjort sedan några månader tillbaka. Var jättejobbigt att sluta, gjorde skitont. Men det gjorde det med Ida också.... Men det går ju över som tur är.

Apropå att jobba. När ska ni börja jobba? Jag börjar den 16:e januari. Börjar redan få ångest! Hjälp!          
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • ElsaT

Börjar jobba den 10/10, jättesnart Rynkar på näsan...
    Ska iofs inte bara bli jobbigt, lite skoj också. Carl kommer få vara hemma med oss till Augusti nästa år. Jag kommer vara hemma tre dagar varannan vecka och helgerna, resten med pappa (han jobbar de dagar jag är hemma och varannan helg).

I natt vaknade han bara en gång, vid tre. Bökade omkring kanske 45 min innan han somnade om och sov till 8. Var inte alls lika ledsen i natt, hade bara svårt att komma till ro utan tutte. Kunde aldrig tro det skulle gå såhär lätt, hoppas det fortsätter...

• Mrs Sara

Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska börja jobba 1/2 eller 1/3. Men vi kommer i alla fall att pussla på så att Cornelia kommer inte att börja på dagis förrän i augusti. Jag har ju sån tur att jag bara jobbar nätter och bara 75% så jag är ledig så mycket.
    På ett sätt längtar jag tillbaka till jobbet men samtidigt så känns det tråkigt. Vem vet om man kommer att få vara föräldrarledig nån fler gång.

Lena: Börjar Ville på dagis då eller ska pappan vara hemma?

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi
    Elsa: Jag tycker också det ska bli skönt att börja jobba, men känner mig samtidigt lite "ledsen" över att den här perioden är över. Vi ska ju inte ha några barn heller, så det här är liksom sista gången jag får vara hemma med barnen
    men men, så ser det ju ut i livet! Skönt att ni kan vänta ända till augusti med inskolningen.

Sara: Ville börjar dagis i april har vi tänkt. Maken ska vara hemma jan-apr och får sköta inskolningen. Sen ska jag bara jobba 80% när inskolningen är klar. Blir så långa dagar på dagis annars.

Nu börjar barnen bli sjuka, men jag är ganska sliten. Ida har haft feber i 5-6 dagar och varit riktigt hängig. Ville har varit snorig och hostat och nyst och sovit dåligt. Men nu börjar det vända igen.

Ha en jättebra helg allihopa!  
  • Mrs Sara

Lena: Jobbigt att barnen börjar bli sjuka. Hoppas att ni kryar på er fort. Så bra att kunna jobba mindre procent så att det inte blir så långa arbetsdagar.

Idag har vi varit till läkaren igen då inte antibiotikan har hjälpt för Cornelia, hon verkar bara få ondare och ondare. Så läkaren gjorde en undersökning och såg att hon fortfarande har öroninflammation i höger öra, så nu blev det en ny antibiotika kur som ska vara mer effektiv och starkare. Så jag hoppas verkligen att det ska hjälpa henne. Inte roligt att se när hon har ont.

• IdaVi
    Sara: Nu är barnen friska och Ida är på dagis för första gången på 10 dagar! Ville har blivit vaccinerad idag, aldrig roligt när dom sticker barnen

Stackars C som inte blev frisk trots penicilliln! Hoppas hon mår bättre nu?!

I natt sov Ville hela natten! Inte illa minsann! Hoppas det fortsätter så här!    
  • Mrs Sara

Lena: Var till läkaren igår och öronen ser bättre ut så det är på väg åt rätt håll. Fick förlänge pencilinet till 10 dgr istället för 7. De kollade sänkan som var bra. Hon gjorde inte en min då de stack henne i fingret, men jag tyckte att det var värre.
    Vad skönt att barnen är friska nu. Härligt med en hel natts sömn.

• IdaVi
    Sara: Nu borde ju lilltjejen må bättre hoppas jag?! Usch, inget kul när de sticker dom! Jag blir ledsen varje gång. Minns hur svårt de hade att ta blodprover på Ville när vi var på BB. De böjde och tryckte, använde varmvattenballonger och fick till slut byta sjuksköterska.... Då hade jag nästan panik!

Tyvärr har inte sova hela natten blivit återkommande!  Men nästan iaf. I natt vaknade han vid 01 då fick han välling för han var så gnällig och vi ville inte att storasyster skulle bli väckt. Sen sov han till 08.15 och storasyster sov till 08.30! Tjohoooo!

Gör ni något för att öva på att gå med de små? Jag trodde från början att Ville skulle gå till hans födelsedag men så verkar det inte bli.

Har ni planerat för era kalas? Vi slår ihop kalasen eftersom dom fyller så tätt. Blir "bara" fika; äggfri tårta, bullar, kakor och kokosbollar (dotterns önskemål)      
  • IdaVi
    Elsa: Hoppas det gick bra första dagen på jobbet!
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF