• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • IdaVi
    Hej tjejer!

Vad duktigt ni skriver. Jag har svårt att hinna med datorn när Ida är hemma från dagis. Men nu sover Ville och storasyster är på dagis så jag får lite kvalitetstid med en kopp kaffe vid datorn. Tänkte faktiskt shoppa lite online. Har dåligt med sommarkläder till mig eftersom jag varit gravid/ammande de senaste 3 somrarna

mika: Vad spännande med Greklandsresa! Du får berätta hur det gått sen! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av utlandsresor med småbarn. Kommer nog inte åka med barnen förrän om 3 år (när jag fyller 40). Nästa år tänkte däremot maken och jag åka till Paris SJÄLVA!

Elsa: Kokt broccoli var ett bra tips! Ville älskade också min hemmagjorda broccolipuré så det kanske funkar även "omosad"

Imorse vaknade vi av ett brak i sovrummet. Ville ramlade ur vår säng! Stackarn! Men det gick bra som tur var! Jag somnade visst med honom efter att jag ammat, och sen är han ju så stark så han lyckades rulla runt och över kanten
    Har sovit uruselt i 3 nätter pga jättehosta nu. Gör ont långt ner i bröstet så jag var nog så trött så jag inte hade koll på Ville.

Nu ska jag surfa lite och se om jag kan spendera lite pengar. Ha det bra så länge allihopa!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Hoppas att du hittade nåt skoj när du nätshoppade! Vad skönt att det gick bra när han ramlade ner från sängen.

Jag hinner inte heller riktigt med nu då jag har börjat att jobba (bara en månad). Hur som helst så var vi på 6 månaders kontroll igår och allt vara bara bra. Hon äger nu 9440 gram och är 70 cm lång, min stora tjej

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Tråden känns ganska död, kanske dags att lägga ner den?
    Jag är inte heller inne så ofta, tiden finns inte riktigt. Passar på att önska alla lycka till med de små liven som snart är ett år redan! Ha det bra

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • ElsaT

Väldigt dött här men gör ett försök att väcka tråden...

Vi har precis varit på paradisön La Gomera i 11 dagar. Var helt underbart och fungerade över förväntan med Carl trots hettan. Blev mkt sitta i vagnen eller knät för hans del då det var för varmt på marken för honom att krypa omkring. Men han fick bada i poolen flera ggr om dagen så då var han rätt nöjd Skrattande. Och han sov mkt på dagarna men desto mindre på kvällarna/nätterna...

Carls ätande har börjat lossna och nu ska jag göra ett seriöst försök att sluta amma. Vi tror att han har mjölkproteinallergi, har eksem i ansikte och på armar, ben. Är lättare att hålla koll på vad han får i sig om han inte ammar, ger snabbare utslag då än genom bröstmjölken. Vi får se hur det går. Under semestern har han ammat mkt men i går fick han inget på dagen och det fungerade bra. Ammade på kvällen och två ggr i natt. som tur är älskar han EnaGo's mjölkfria välling och gröten går i hyfsat den med.

Hur är det med era små stora bebbar???

• Frozen

Ja de har verkligen hunnit bli stora :) lilltjejen föredrar att gå nu framför att krypa och äter allt man ger henne. Sover nätterna igenom i egen säng, även om hon vaknar ibland vissa nätter och vill ha hjälp att hitta nappen..hehe Men att hon ska fylla 1 om en och en halv månad känns märkligt, fast vi har redan beställt en tårta Tungan ute, ville vara ute i god tid då det är en kompis till mig som ska göra den och ville försäkra mig om att hon inte bokades upp för ngt annat den dan.

Elsa, va kul att semestern var skön och gick bra, bada tycker ju de flesta barn om så han var nog helnöjd. Själva trycker vi ner oss alla tre i badkaret ibland...hehe
    Vi var ju i grekland i våras och det gick också över förväntan. Hon slutade amma på den resan men då kvällsammade hon ändå bara så det gjorde ingen större skillnad och hon slutade vakna vid 23-01 tiden för en flaska också och började sova hela nätter igenom.

• Mrs Sara

Ja våra barn har verkligen blivit stora. Snart börjar 1 års kalasen!

Elsa: Låter som att ni hade en underbara semester!

Mika: Så härligt att hon har börjat att gå.

Här har inte lillan börjat att gå än, men hon är sugen. Det roligaste är att stå upp och släppa taget om tex soffan, men hon törs inte riktigt gå än. Men det kommer väl. Jag tycker gärna att hon kan få vänta lite med att börja gå

• Glittran

Elsa - Ni har inte gjort något allergitest på honom?

Min tjej går inte riktigt än, hon har en gå-vagn och en rullatorliknande sak från fisher-price, som hon går omkring med överallt... Antagligen skulle hon redan gått nu om hon inte haft de hjälpmedlen!

Har inte slutat amma än, ammar fortfarande på kvällen. Fortsätter nog till jul, eventuellt. Om jag inte behöver resa bort med jobbet. Med min äldre tjej ammade jag varannan kväll ungefär i slutet, ändå var det väldigt smärtsamt att sluta amma (ren fysisk smärta pga överfulla bröst alltså). Så jag ser inte fram emot det. Har aldrig lyckats få ut någon mjölk själv ur brösten, så jag kunde inte tappa ur lite för att göra det mindre jobbigt.

• Frozen

Glittran, det är inte säkert att hon hade gått ändå, jag tror det handlar om mognad. Jag märkte att L hade balansen och skulle kunna gå utan stöd ett tag innan hon gjorde det, men hon vågade inte. Jag kunde hålla henne lite lätt i handen och märkte att hon hade balansen egentligen, men så fort jag släppte så stannade hon eller satte sig ner...och hon gick en hel del med gåvagn Den tyckte hon var superkul!

Hon har idag haft ett j-a temperament, varje gång hon inte fått som hon velat så har hon skrikit så man tror vi misshandlar henne, känns som värsta trotsåldern redan...jag hoppas det är en fas hon går igenom bara.

• ElsaT

Roligt att höra om era små Skrattande!

Carl går också omkring med sin gåvagn och längs möbler men har inte släppt taget än. Ålade rätt länge men nu kryper han "vanligt" och älskar att krypa uppför trappen om han får chansen, fort som attan går det...

Glittran: Vi har gjort ett allergitest, det visade ingenting (mjölk, vete, ägg, hund, häst) men det behöver inte betyda något eftersom det inte är säkert det visar rätt åt varken det ena eller andra hållet på barn under tre år...

Har nu inte ammat sedan i natten till i gårFörvånad! Han var ledsen två ggr i natt men var förvånansvärt lätt att lugna honom ändå. Hade en flaska vatten och han fick sova mellan oss efter andra uppvaket. Vaknade sen 8 i morse hur glad somhelst och inte vrålhungrig. Hoppas det går minst lika bra i natt.
    Brösten tycker det är lite jobbigt men har inga problem att pumpa så lättar lite på trycket då det börjar göra ont.
    Känns sorgligt, gillar att amma men vore skönt att få rätsida på allergin nu och hoppas han kommer sova hela nätter då jag börjar jobba snart.
    Skönt också att inte behöva tänka på vad jag äter...

Han äter jättemkt bättre nu utan amningen så har väl varit den som gjort att han inte varit intresserad av mat helt enkelt...

• Mrs Sara

Kikar in här en sväng innan jag ska gå och lägga mig. Var till läkaren med Cornelia igår och det var som jag trodde. Hon har öroninflammation på bägge öronen så nu får hon antibiotika 3ggr per dag. Ikväll har hon haft mer ont så det har varit en gnällig kväll med en tjej som mest har velat sitta i knät. Men då hon var på golvet så gick hon sina två första steg utan stöd!!!
    Annars så går hon med sin gåvagn och allt annat som går att hålla i medans man går, hos mormor & morfar gick hon iväg med deras tv bänk...

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF