• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

trifolum: Åh så spännande med syskonförsök. Vi har tyvärr inga frysisar kvar, hade två i frysen och jag fick båda tillbaka. Ena blev då våran dotter.
    Ena dagen vill jag göra ett nytt försök, medans jag andra dagen inte riktigt är redo för alla hormoner.... hmm svårt det här

Lena: Så skönt att ni klarade er. jag förstår att det är jobbigt att komma hem så sent.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Kikar in med en ny signatur. Ni kanske känner igen fotot, om inte, så är jag f.d Lena 74 

Hoppas allt är bra! Jag kikar in igen när jag har lite ork. Har precis börjat jobba och det blev en massa tjänsteresor direkt. Puh! 

Sköt om er! Kram!     

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Pemberly

Kikar in här med min nya signatur, var förut trifolium.

Snart blir det syskonförsök. De måste ta om blodproverna på mig men sen är det bara att sätta igång. Det ska bli spännande. 

• Pemberly

Vi gjorde första syskonförsöket nu i mars, men det blev ingen graviditet. Jag fick mens nu för ett par dagar sedan. Vi har ett embryo kvar i frysen nu. Jag hoppas verkligen att det tar sig för det vore så skönt att slippa hormonbehandling.

För övrigt är det bra. Sonen har nyss börjat på dagis och trivs jättebra.

• IdaVi
    trifolium: Vad tråkigt att det inte blev något med första besöket. Men misströsta inte, ni har ju ett litet embryo kvar. När vi ville skaffa syskon till Ida hade vi två embryon kvar. Gjorde först ett försök (stimulerat FET) som sket sig. Sen hade vi ju som sagt bara ett embryo kvar så jag pratade med kliniken om att försöka köra ostimulerat istället som tydligen kan fungera lite bättre ibland, och det resulterade ju i en lillebror!
    Kommer hålla tummarna stenhårt för er!

Skönt att det går bra på dagis! Ville började inskolning i måndags och det går jättebra! Igår sov han på dagis, fast han eg. bara skulle vara kvar till kl. 12. Han verkar stortrivas han också!
  • Mrs Sara

trifolium: Vad tråkigt att det inte blev nån graviditet den här gången. Hinner ni göra ett fet innan sommaren?

Vad härligt att höra att det går bra för era barn på dagis. Vi har sökt in C till augusti, fram tills dess jobbar vi om varandra.
    Här jhos oss har  vi äntligen fått en operationstid för att sätta in rör i gummans öron, ev så kommer de även att ta bort polyperna på samma gång. Så nästa vecka är det dags för det här. Känns lite små läskigt med narkosen men det kommer säkert att gå bra.

• IdaVi
    Sara: Du får gärna berätta hur det gick med operationen sen. Ida (storasyster 3,5 år) ska operera bort halsmandlar och ev. polyper i maj. Jag är också lite nervös inför narkosen även om jag vet att det är rutinoperation
    Håller tummarna för er!  
  • Pemberly

Håller tummarna för att era barns operationer går smidigt och bra och att de blir friskare sen.

Vi hoppas hinna med en till FET innan sommaren. Kommer nästa ÄL på lämplig veckodag så hinner vi, men jag är lite orolig att den hamnar så att insättning skulle behövt bli på helgen och eftersom de inte har helgöppet funkar det ju inte då. 

• Mrs Sara

Tack för era tummar, imorgon är det dags för operationen OM hon är tillräckligt frisk för att göra den. Hon har ingen feber men är hostig... Så imorgon åker vi till sjukhuset så får personalen där ta ett beslut.

trifolium: Vad jobbigt att de inte har helgöppet. Håller tummarna att äl kommer på rätt dag.

• IdaVi
    Pemberly: Håller tummarna för att ÄL kommer på rätt dag. Inte lätt att tajma in det där! Vår klinik hade inte heller helgöppet

Sara: Hoppas det går bra imorgon. Har ni förberett henne på något sätt mentalt? Eller vänta nu, hon är lika gammal som VIlle va? 1,5 år? Funderar på hur man gör med en 3,5 åring som faktiskt förstår en del...
    Lycka till! Kraaam!
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF