• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

Lena: Grattis till inskrivningen

Mikafikaa: mina bröst har inte heller ömmat lika mycket den senaste veckan, men inatt kom det tillbaka med buller och brak, har knappt kunnat sova för det har känts som att de håller på att sprängas

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Jelina068

Mina bröst har inte ömmat nåt över huvud taget än. Illamåendet finns kvar, hålls borta med evigt småätande vilket syns på min kropp, har gått upp lite grann och är nu lönnfet.
    Förra gången gick mitt illamående över i v.11 sa en arbetskamrat som låg i exakt samma fas som mig och både hennes och mitt illamående gick tydligen över nästan på samma dag. Bra att ha människor omkring sig med lite minne

• Glittran

Om KUB: jag gjorde det under förra graviditeten, och det var en fantastisk upplevelse. Jag gjorde det mest för att kunna vara lugnare inför resten av grav, vet inte vad jag gjort om det visat på sannolikhet för trisomi. Men jag resonerade som så att skall man få ett handikappat barn är det bra att vara förberedd - så klarar man nog av att ta emot det bättre.

Väl på NUPP så var nackspalten det sista jag tänkte på. Jag ville bara se att barnet levde. Och när jag såg det på UL den gången kände jag verkligen en ögonblicklig kärlek! Jag kände att jag ville att det skulle bli färdigt genast, jag ville inte vänta 6 månader till...

Skulle nog varit mycket svårt att ta bort barnet om det hade haft Downs.

• Ewa

Hej på er.
    Har idag varit på andra besöket hos BM, tog vikt, blodtryck och blodvärde. Tyvärr hade jag dåligt hb så jag måste redan börja med järntabletter. Och så dit om ett tag igen för att kolla att det blivit bättre.

Jag mår annars ganska bra, det går lite upp och ner, men mest ok. Men hoppar i säng runt nio fortfarande.
    Känner igen det där att magen är lite små-orolig.

Ni skriver olika tester, men det är inget jag funderat på att göra. Antar att man hoppas att allt ska gå bra.

Glad Påsk!!!

• IdaVi

Mina bröst är lite ömma, men inte alls som förra gången då jag tog Progesteron *aj aj*

Jelina: Mitt illamående har blivit bättre, hoppas ditt blir det också snart.

Glittran: Jag har beställt tid för NUPP nu. Tog blodprovet (för KUB) på inskrivningen. Hoppas verkligen allt kommer se bra ut, men det är ju ingen garanti

Ewa: Tråkigt att hb redan blivit dåligt. Mitt låg på 130 så det var ju bra. Sist hade jag bra tills sista månaden och då hann jag inte få upp blodvärdet så jag förlorade 1,5 liter blod på förlossningen och hade 77 i hb. Inte kul alls

Sjukt att man kan bli ihjälslagen pga dispyt om en parkeringsplats!! Vad är det för sjuka personer i världen?!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Mrs Sara

Ewa: Vad jobbigt att du också måste börja med järntabletter redan. Jag har ätit det redan innan jag blev gravid 2 st/ dag och nu låg mitt hb på 120.

Lena: Oj 77, kan tänka mig att du bara låg i sängen då...

Idag har jag fått införskaffa mig en ny bh, gick upp 2 storlekar i kupan, så brösten har verkligen växt, så inte konstigt att det gör så ont...

• Ewa

Ja det där med bh-storlekar är inte lätt nu.

• Mrs Sara

Ewa: Fattar inte riktigt hur mycket de ska växa, gubben bara ler

• IdaVi

Mrs Sara: Mina har inte växt så mycket den här gången. Men sist gjorde de det och ännu värre blev det när mjölken kom  

Glad påsk på er!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF