• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • IdaVi

Mrs Sara: Jag gjorde det inte förra gången heller och det gick ju bra ändå

Mika: Förstår hur du tänker. Och jag/vi har inte heller bestämt oss. Men nu när man redan har ett barn så känns det lite annorlunda tycker jag. Men som du säger så är ju inte testerna helt tillförlitliga heller. Sen kan man ju få ett barn som har någon annan sjukdom som inte syns på proverna.

Mm, svårt det där.... Får se hur vi gör, ska prata ihop oss i helgen.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Pemberly

Vi ska inte göra KUB. Jag är under 35 så i mitt landsting skulle jag i så fall behöva betala det själv. Dessutom skulle vi nog inte göra det även om det var gratis eftersom vi inte skulle göra abort om det var Downs syndrom (som är den vanligaste kromosomavvikelsen de mäter risk för) och de andra allvarligare kromosomavvikelserna de kan mäta risk för på KUB (trisomi 18 och 13) är extremt ovanliga, så det känns inte lönt att testa. 

• ElsaT

Har ångest inför det där med KUB/NUPP. Är ju vårat första barn och jag blir 38 i år. Skulle man få bra siffror vore det ju värt det men om inte... Usch vad jobbigt... Här har man kämpat i över fyra år och blivit gravid på fjärde IVF försöket, vill bara kunna njuta ju...

• Jelina068

Min BM frågade om jag ville göra KUB test eftersom jag fyller 35år innan BF (10dar innan)
    NÄ, svarade jag, vill inte utsätta mig för den lilla risken som finns för ev. missfall om det skulle bli fostervattenprov, NÄ jag kommer älska mitt barn lika mycket med eller utan Downs syndrom.

Var på mitt andra VUL idag, pga av den tidiga blödningen jag hade. Vi gjorde på två maskiner för på min läkares apparat kan inte skriva ut bilder därför gick vi och gjorde ett till i ett annat rum. Så det blev två mätningar, 2,5cm och 3,1cm, hon sa att det är svårt att mäta exakt nu.
    Bebisen låg där inne och vinkade till oss flera gånger, det är helt fantastiskt hur snabbt kroppen utvecklas.

• Frozen

Jag förstår helt ditt resonemang Jelina, håller med.
    Vad lustigt att det blev så stor skillnad mellan mätningarna på samma dag, då vet jag att man inte behöver haka upp sig på det allt för mkt. Jag menar bara genom de två mätningarna skulle det väl skilja flera dagar i BF om det var det de skulle kolla efter...

Jag är så sugen på att göra ett nytt vul/ul men jag har egentligen ingen anledning förutom ogrundad oro...hehe så jag tror jag ska försöka hålla mig till RUL i juni  

• IdaVi

Det är klart jag kommer älska mitt barn lika mycket om det får ett handikapp, det är ju inte det det handlar om för min del. Utan mer att det innebär ju en hel del slitningar på resten av familjen och mycket energi som kommer att läggas på det barnet vilket innebär att Ida skulle hamna i andra hand i resten av sitt liv. Men det är skitsvårt det här, vi har ännu inte bestämt oss.. Jag kanske låter grym, men det är för att jag har en bekant med en dotter med handikapp... Man blir nog lite påverkad

Härligt att allt såg bra ut Jelina!

• Mrs Sara

Jelina: Vad härligt att allt såg bra ut! Visst var det häftigt när pyret vinkade?!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Jelina068
    Lena, visst blir det en STOR omställning att ta hand om ett handikappat barn så jag förstår självklart dom som väljer att göra abort om dom får veta att så är fallet.

Mrs Sara, ja visst är det roligt när dom vinkar, hade inte ens det i tanken att h*n skulle göra det redan nu när den är så liten.

Nä tjejer, nu ska jag iväg å jobba. Ha en skön å fin söndag.
  • IdaVi

Sisådär, då har jag också varit på inskrivning. Inte så spännande alls men skönt att vara på G ändå
    Nu blir det inget besök där förrän vecka 25! Bortsett från NUPP och RUL så klart.

Hur är det med er andra? Börjar ni må bättre ni som mått illa? Jag trodde det, men idag var det tungt igen. Men snart vänder det nog

• Frozen

Mina bröst har inte ömmat så mkt de senaste dagarna men det kan tydligen avta lite närsom så jag försöker att inte oroa mig för det. Jag mår inte lika illa längre heller, men mattheten finns kvar och illamåendet kan lika gärna komma tillbaka ikväll det har vart så tidigare när jag mått bättre på dan.
    Min mage har blivit lite plufsigare oxå från att ha vart helt platt, men jag tror mkt beror på uppsvälldhet och gaser, men inte värre än att mina jeans fortfarande sitter som de ska ;) Är fortfarande småhård i magen dock och gasig...

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF