• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • lilltotten

Mrs sara: det e så häfftigt....men nu får man vänta till 13 april nästa gång...då ja ska göra nupp ul...dan innan min 30 årsdag :)

• Ewa

Ååå jag tycker det är så kul att det gått bra för oss alla!!!
    Visst är det spännande!
    Jag drömde inatt att jag var hos nån massör av nåt slag, hon masserade mina fötter och sa: Du kommer få en pojk!
    Vi får väl se om det stämmer.

• Mrs Sara

Jo det är verkligen roligt att det går så bra för alla

Idag har jag varit på inskrivning på mvc, nu händer det inget mer förrän rul i vecka 18. Kommer att bli en lång väntan det här

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Ja, vi har haft tur hela bunten

Jag kom inflåsande på MVC idag för jag skulle på info om KUB/NUPP. I väntrummet satt bara par och mammorna hade stooora fina magar. Kändes konstigt att deras var så stora när det skulle vara info om KUB. Och mycket riktigt, det var ju en föräldragrupp de råkade anmäla mig till. En sån gick jag förra gången och vill inte gå nu, iaf inte så här tidigt. Så det kändes lite konstigt att få åka därifrån utan info och fixat så maken fick ta Ida och åka tidigare från jobbet i onödan

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Jelina068

Jag var oxå på inskrivning på mvc igår och ska inte tillbaks förrens jag är i v. 20 (10 juni). Fick Tid för rutin UL 28 maj och en tid för att tala med läkarn för att se hur mina chanser/risker är att få försöka föda vaginalt efter två snitt.

• Mrs Sara

Jelina: Grattis till din inskrivning också. Jag tycker verkligen att det är länge tills man får träffa barnmorskan igen... ska man verkligen behöva vänta ända tills efter rul?

• Frozen

Jag kommer träffa BM igen i mitten av Maj men inte få RUL förrän 2a Juni, men det är sant, det är inte mkt som händer första halvan av graviditeten när man väl klarat av inskrivningen. Om man inte gör KUB/nupp förstås.

• IdaVi

Hur har ni tänkt göra med KUB/NUPP? Jag är lite inne på att göra det den här gången, men har inte bestämt mig helt ännu. Men det börjar ju bli läge att ta ett beslut nu, går ju in i vecka 10 imorgon

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Mrs Sara

Lena: Jag hade gärna gjort kub eller nupp men tyvärr kan man inte göra det här i Norrbotten utan då måste man åka ner till Umeå. Så det blir tyvärr inget för oss.

• Frozen

Vi kommer inte att göra KUB/nupp då jag bara är 28 så är det mest sannolikt att vi får väldigt låga riskeresultat och känner bara att det skulle skapa mer oro. Dessutom får du aldrig ett klart ja eller nej svar, hög risk är just bara det "hög risk" och inte ett definitivt svar.
    Jag har tillräckligt många orosmoment omkring mig som det är, iaf i mitt eget huvud. Jag har inte ens haft en färgad flytning under hela tiden, eller konstigt ont på ngt sätt, men varje gång jag känner att illamåendet släpper lite och jag mår bra blir jag nojig att det beror på att ngt är galet...hehe

Vi pratade om fosterdiagnostik med BM och hon tyckte jag hade en väldigt sund uppfattning och berömde mig för mitt kloka resonemang. Jag talade ju dock inte om för henne att jag kollar noga varje gång jag är på toa att det inte kommer ngt blod och att jag egentligen sitter som på nålar och väntar på nästa UL, och egentligen skulle vilja göra ett nu nu nu...{#lang_emotions_embarassed}

Att jag redan fått göra vul en gång är det som håller mig från att boka in ett nytt, men jag är larvigt orolig hela tiden och undrar om ett till verkligen skulle lugna mig i mer än en kvart...

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF