• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Ewa

Mrs Sara: Ha ha ha...ja nu har vi ingen kontroll över våra bröst.

Märker ni nåt på era magar, har dom växt lite än?? Jag tycker det inte märks nåt, så jag blir lite nojig!

• Frozen

Vilken fin mage Sara, jag längtar tills jag får en men är ändå glad att den inte syns ännu. Min sambo undrar när det ska börja synas egentligen även om jag kan se en aningens antydan till en utbuktning. Hade inte gärna velat att det var magen som avslöjade oss iaf så här tidigt.
    Vi berättade för min familj i förrgår, det blev väldigt lyckat. Jag hade köpt en mjukisbaby pingvin som jag satte en lapp runt halsen på, klippt som ett ägg i guld papper, och skrivit: Glad Påsk Mormor och Morfar! Sen la vi pingvinen i ett påskägg och gav till mina föräldrar precis innan alla min bröder hunnit upp för trappan. Det tog ngr sekunder för dem att fatta men sen blev det massor av grattis och tårfyllda ögon. Och igår kom sambons mamma över på fika så då fick hon oxå veta.

Än så länge är det bara min mamma och svärmor jag berätta för att vi gjort IVF, svägerskan har ju vetat hela tiden, och mamma har säkert berättat för pappa vid det här laget eftersom jag sa att hon kunde göra det. Men ville inte dra historien för alla fyra bröder och respektive på samma gång, en nyhet fick räcka för tillfället.

Glad Påsk!

• Mrs Sara

Mikafikaa: Tack! Vad roligt att berätta för sina nära och kära. Våra föräldrar och syskon har varit med under hela resan så de har vetat länge att jag är gravid. Däremot så berättade jag för mina kollegor på jobbet i fredags då det är svårt att dölja magen, plus att jag är så trött.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Ewa

Mrs Sara: OJ vilken mage, så fin.
    Längtar tills min växer till sig också.

• IdaVi

Mrs Sara: Jättefin mage! Visst är det mysigt när det börjar synas!

Mika: Vad kul att ni berättat nu! Och vilket kul sätt att berätta på också!

Min mage är också ganska bullig nu. Så här tidigt kom den inte förra gången, antar att det blir lite annorlunda andra graviditeten. Var ju trots allt gravid för bara 2 år sen

När har ni tänkt berätta för era chefer? Jag tror jag kommer göra det snart, går ju liksom inte att dölja magen längre heller. Och så ska jag ju vara långledig i sommar så det blir inte att jag jobbar mer än kanske 4-6 veckor efter sommarsemestern. Men vi får se hur det känns.

Vilket bakslag i vädret idag! FUllt med nysnö i hela trädgården. Bläk!!

Ha en bra dag tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Mrs Sara

Ewa: Tack!

Lena 74: Tack! Jag har redan berättat för min chef. Då jag jobbar på ett tungt ställe inom vården natt så kommer jag mest troligt att få havendeskapspenning, så efter min semester kommer jag inte tillbaka till jobbet. Känns rätt så overkligt att jag bara kommer att jobba till slutet av juli men ändå så himla skönt.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • lilltotten

hejsan...jag berättade redag för chefen på min testdag...jag jobbar på en tung fabrik...tänkte det var bra att hon visste...
    min mage e jätte stor nu tycker ja...men jag äter rätt mö o ha gjort under hela grav..pga mitt illamånade..trodde det skulle försvinnit nu..men icke..hur mår ni andra?
    Sen har jag o min man hittat vårt hus...så vi flyttar om ca 2 månader...de ska bli så kul...

• lilltotten

heej...jag har lagt in en bild på min mage på min pres. 12+1 idag

• Ewa

Lilltotten: Oj du har ju också stor mage. Så fint!

Lena74: Jag var tvungen att berätta för min chef förra veckan, för det var lite omplaceringar i fabriken och jag ville inte komma till en tyngre avd, så jag fick berätta för chefen och för de närmsta kollegorna. Får väl se om ryktet kommer sprida sig nu eller om dom kan vara tysta ett tag till. Eftersom det inte alls syns på mig än så hade jag ju inte tänkt att berätta än....men men nu blev det som det blev.

Jag har inte mått illa alls, men var mycket trött i början. Går och lägger mig tidigt fortfarande, men är lite piggare iallafall.
    Jag äter väldigt ofta, känns som att jag behöver det annars kan jag känna mig lite hängig och seg.  Min mage har alltid varit krånglig och den verkar ju inte bli bättre nu med en bebis därinne.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF