• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • lilltotten

Ewa: jag har inte berättat för min jobbar kompisar än....jag har vart sjuk  sen ja fick reda på att ja va gravid....o snart ska ja börja jobba....tror inte det går o dölja längre för dem...

• Mrs Sara

lilltotten: Du har också fått en stor mage, jätte fin! Förstår att det kommer att vara svårt för dig att gömma den för dina kollegor

Ewa: Jag går också och lägger mig riktigt tidigt då jag är ledig, är riktigt kvällstrött vilket ställer till med problem då jag jobbar nätter...

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Pemberly

Nu är jag tillbaka hemma med internetåtkomst efter påskfirande hos makens släkt. Påsken var väldigt trevlig och det var skönt med lite längre ledighet från jobbet än en vanlig helg. I morgon ska jag på inskrivning på mvc, det känns spännande.

Jag berättade för min chef och en kollega redan för ett par veckor sedan, jag ska nog berätta för fler kollegor snart nu. Våra närmsta familjer har vetat om det sedan vecka 5-6.
  • Ewa

På påskafton hade jag väldigt ont i huvudet och fick ta en alvedon och sen fick jag ta en till när jag gick och la mig.
    Idag har jag jätteont i huvudet igen. Försökte vila bort det, men fick ta en alvedon till slut. Sov sen en stund, men tyvärr finns lite kvar, ska gå till sängs nu för natten.

Jag tycker inte om att ta tabletter i onödan men det har behövts nu. Men det känns inte bra att ta dom nu när man är gravid. Det ska väl inte vara nån fara men ni förstår säkert.

• IdaVi

Mrs Sara: Förstår att du var tvungen att berätta då. Nu har du inte många veckor kvar att jobba, häftigt va?!

lilltotten: Vilken fiiin mage!!

Ewa: Jag tycker också jag är piggare nu. Men igår somnade jag iofs kl. 21 i soffan, som en klubbad säl!
    Säkert ingen fara med Alvedonen, men jag förstår hur du känner dig. Maken köpte hem värktabletter anpassade för gravida, men jag har inte behövt ta några ännu. Men ibland måste man, så är det ju...

trifolium: Hoppas inskrivningen gick bra!

Har ni fått tid för RUL? Minns inte hur det var sist, men man kanske blir kallad till det senare? Eller ska man boka in det själv? Hmm, minnet är inte så bra märker jag
    Ska iaf på NUPP den 19:e april, så då kommer jag få se det lilla livet där inne.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Ewa

Jaha, gick till jobbet imorse, men åkte hem vid elva pga huvudvärk och orkeslöshet.
    Anstränger jag mig lite mer så börjar pulsen slå och jag känner mig andfådd. Inte alls kul eftersom jag är en mycket aktiv tjej annars. Men har nu inte tränat som jag brukar på typ tre månader. Jag vill så gärna, men orken finns inte. Så jag lyssnar på min kropp och tar det lugnt.
    Jag hade ju ett lågt blodvärde, alltså järnbrist redan nu så det är kanske därför jag l
    känner mig som jag gör. Äter nu järntabletter och hoppas på att det ska bli bättre.
    Ska ta nya blodprover nästa vecka.

Lena74: Bm sa till oss att vi själva måste ringa och boka ultraljud.

• Pemberly

Inskrivningen idag gick bra. Jag gillade min barnmorska så det känns bra inför resten av graviditeten. Jag fick boka tid för rutinultraljud redan nu på inskrivningen så det verkar vara olika hur det fungerar.

Det verkar vara jobbigt att ha sån huvudvärk och trötthet Ewa. Hoppas det blir bättre snart. 
  • IdaVi

Ewa: Din stackare med sån huvudvärk. Har du kollat blodvärdet? Hoppas det blir bättre snart.
    Får kolla tid för RUL när vi gör NUPP den 19:e. Är ju snart där, fasen vad tiden går?!

trifolium: Vad skönt med en bra bm! Det är viktigt att det känns bra så man har förtroende. Vi tog samma bm som förra gången. En liten tunn kvinna, 60+, som jobbat i Afrika som bm

Nu ska jag slänga mig i soffan. Har haft fredagsmys mitt i veckan med tacos!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • ElsaT

Min mage är riktigt stor... som tur är har jag alltid kjol och har lyckats dölja på jobbet ännusålänge. Vet inte hur länge till dock för jag är komatrött på eftermiddagarna och har jättedålig ork på våra lunchpromenader (som jag annars brukar driva upp tempot på) så några har nog börjat undra.
    Min chef och två kollegor har vetat under hela IVF-resan eftersom jag varit borta en del under våra 4 IVF-er... Andra kollegor har undrat väldigt över min frånvaro, har fått skylla på allt möjligt.
    Hoppas kunna vänta med att berätta ett par veckor till.
    Föräldrar och syskon har också vetat under hela resan och är nu lika lyckliga som vi{#lang_emotions_laughing}.
    Mår inte illa på morgnarna men på em/kväll om det går för långt mellan måltiderna. Kan inte äta godis, kräks upp det direkt{#lang_emotions_surprised} tänk om man alltid kunde vara så{#lang_emotions_tongue_out}.

• ElsaT

Mrs Sara: Min mage ser ut ungefär som din, roligt att se en till, känner mig lite onormal med så stor mage så tidigt med första barnet. Jättefin!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF