• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Ewa

Jag känner igen mig....har också börjat baka.
    Laga mat och frysa in låter heller inte som en dum idé.

• Jelina068

Gubben har inte kommit iväg till läkarn, han hostade mindre igår så vi får väl hoppas det fortsätter åt det hållet.

Duktiga ni är som bakar å lagar mat för infrysning, själv har jag inte kommit för mig att göra nåt nyttigt än och det är redan torsdag. Får väl se om jag får någon extra energi nästa vecka för nyttogöra, får ta den här första veckan hemma å njuta av lugnet.

• IdaVi

Mm, paj - vad gott!! Tungan ute

Elsa: Verkar vara många sjuklingar nu... Här snorar vi och hostar också, alla 3. Inget kul alls!

Nu har jag visst fått värsta rycket. Här tvättas det, diskas, rensas i trädgården (ogräs och gamla sommarblommor som är vissna), tas hand om sjuk dotter och plockar bland papper och kläder. Puh! Verkar som boa-fasen inträffat. Nu planerar jag även middagen.

Detta är inte likt mig, maken lär bli chockad!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Jelina068
    IdaVi skrev 2010-09-09 12:31:20 följande:
    Nu har jag visst fått värsta rycket. Här tvättas det, diskas, rensas i trädgården (ogräs och gamla sommarblommor som är vissna), tas hand om sjuk dotter och plockar bland papper och kläder. Puh! Verkar som boa-fasen inträffat. Nu planerar jag även middagen.

Detta är inte likt mig, maken lär bli chockad!
    Blir lite avis på hur duktig du är, jag vill oxå men är så orklös inför just sådana uppgifter just nu.
  • IdaVi

Jelina: Känn inte så, det kommer när det kommer (om det kommer). Det här är första gången jag känner för att göra något med hem och trädgård på evigheter. Men nu börjar ryggen protestera och Ida sover. Så nu ska jag ta mig en kopp te och några kakor. Blir inget mer hårt jobb idag

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • ElsaT

Lena74: Jösses vad du står i! Har en massa planer om städning och matlagning men kommer mig inte för... hoppas jag känner mig piggare i morgon. Om inte ska jag nog ta ett halsflussprov, känner mig fortfarande inte särskilt förkyld "bara" ont och slemmig i halsen, lite hosta. Halsfluss ska ju helst behandlas, är annars sparsam med antibiotika...

• Pemberly

Hoppas ni blir friska snart ni som är krassliga.

Jag bakar också en del men jag gillar att baka även i vanliga fall, nu försöker jag dock tänka på att låta en del av det ligga kvar i frysen och inte äta upp allt utan baka nytt medan det fortfarande finns saker kvar i frysen.

Jag har hyrt en TENS-apparat som jag har tänkt testa för att se om det lindrar smärtan vid mina förvärkar (och i så fall använda under förlossningen). Nu kan jag faktiskt se förvärkarna som något positivt, jag får ju gott om tillfällen att öva med TENS-apparaten innan förlossningen.

• ElsaT

Varit hos BM i dag. Magen mäter 32cm så jag ligger fint på min kurva. Hjärtat slog 147slag/min, livlig grabb! Han har inte huvudet neråt men det visste jag ju redan.

Min vikt känns inte lika kul närmar mig 80kg (172cm lång, 65kg vid inskrivningen) men inte mkt att göra åt. Vet inte riktigt vad jag vägde innan graviditeten, var nere i 60kg förra hösten då jag gick på diet, men gick nog upp några kg redan innan jag blev gravid, under IVF-behandlingen. Kroppen har väl fått chock av alla kolhydrater jag proppar i mig nu. Käkade GI två år innan och började på en renande diet Juli -09 som också var kolhydratsfattig. Tycker inte jag äter onormalt mkt och inget godis alls men mkt bröd...
    Ja, ja huvudsaken är väl att man mår bra! Får väl ta upp GI igen efteråt om kilona blir envisa, mådde faktiskt väldigt bra av det...

Halsen känns bättre i dag, hoppas ni andra också kryar på er!

• Ewa

trifolium:  En TENS-apparat låter som en bra idé.  Hur känns dina förvärkar??

Jag har sammandragningar nästan hela tiden, så fort jag rör mig så blir magen oftast stenhård, men den är ganska hård annars också. Så jag tar det mest lugnt, inga promenader eller nåt.  Upplever en del molande värk på nätterna, känns som mensvärk. Det är inget regelbundet då utan känns molande hela tiden. 
    Kallas det förvärkar eller är det annorlunda??

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF