• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Pemberly

Mätningen idag gick bra. Magen hade växt en cm och är nu 32 cm. Jag fick lyssna på hjärtljuden också när jag ändå var där, det var mysigt.

• IdaVi

Reagerar också på att det är olika med igångsättningstider. Borde ju vara samma över hela landet kan man tycka?!

Sara: Vad jobbigt med svullnad! Hoppas du får hjälp och mår bättre snart!

Elsa: Håller tummarna för att migränen är borta med vinden - forever!! Visst ser pungen stooor ut på de små liven?!

trifolium: Vad skönt att tillväxtkurvan såg bra ut!

Ego: Har sjuk dotter som fick penicillin igår. Och snart ska vi iväg på nästa läkarbesök för att kontrollera hennes äggallergi. Mycket spring hos läkare, hinner knappt jobba. Sen ska man ju själv till Bm lite då och då också

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Ewa

Jag håller också med.....konstigt med olika igångsättningstider.

Är ju även väldigt olika med antalet ultraljud som är standard. Här hos oss är det bara två vid IVF, ett precis i början och sen det runt vecka 17.
    Men eftersom tillväxten på mag-kurvan varit lite låg det sista så ska vi in på tul imorgon för att kolla upp det extra. Många tankar i huvudet som far nu.....hoppas ju att allt är okej med våran lilla bebis.

Ni skriver om stor pung, kan man se könet tydligt vid tul??

• ElsaT

Ewa: Angående könet så beror det väl på hur dom ligger. På våran grabb kom det i bild direkt, han var inte blyg av sig inteSkrattande.

• Ewa

Haha...
    Vi såg inte könet idag. Allt såg bra ut, men vi får nog en lite mindre bebis än genomsnittet dom går efter.
    Avvikelsen låg på -8.8% och hon sa att allt mellan +10% till -10% är helt okej.
    Så underbart att allt såg bra ut!!!

• Jelina068
    Ewa skrev 2010-09-16 21:00:39 följande:
    Haha...
    Vi såg inte könet idag. Allt såg bra ut, men vi får nog en lite mindre bebis än genomsnittet dom går efter.
    Avvikelsen låg på -8.8% och hon sa att allt mellan +10% till -10% är helt okej.
    Så underbart att allt såg bra ut!!!
    åh vad roligt.

Här är det mindre skoj, mina hemorrojder har dykt upp igen AJ

Förresten så har jag funderat över en sak, man ska ju inte bada om vattnet gått men tänk om vattnet går när man ligger i ett bad Undrar om man märker det då??
  • Ewa

Hallå?? Ni har väl inte gett upp våran tråd tjejer?!!

Hur mår ni? Nervösa inför förlossningen? Förberett allt?

Jag har inte blivit jättestor, gått upp ca 10 kg, mest mage. Men jag börjar känna att det är svårt att sova bra. Vaknar och måste kissa ett par gånger varje natt och så är det krångligt att hitta en go sovställning.
    Vår bebis är fortfarande väldigt livlig i magen, hickar dessutom en hel del.
    Lite nervös är man ju inför förlossningen, men det ska nog gå bra ändå.  Vi har förberett en del, så nu är det bara väntan som gäller. 

• IdaVi

Ewa: Skönt med ett litet pyre. Min BM sa idag att hon trodde det skulle bli en stor bebis. Men det sa hon iofs om Ida också och hon låg ju på "normalvikt" (3400).
    Börjar också bli lite tjock! Har gått upp 12 kg och jag tycker magen är ivägen hela tiden och kläderna sitter inte heller så bra längre. Men nu är det inte långt kvar, så det här ska vi nog greja!

Jelina: Usch, låter inte som nån höjdare. Undrar om inte jag börjar få lite jag med. Känns iaf som så när jag varit på toaletten Skäms
    Mitt vatten började sippra på söndagen och Ida föddes på tisdagen. Jag fick ta varmt bad på förlossningen, verkar som det varierar lite det där från sjukhus till sjukhus. Men iofs skulle jag nog inte bada hemma OM jag visste att vattnet gått.
    Men det är ju inte alla vattnet går för heller iofs...

Nu ska vi tvinga i dottern penicillin. Ingen lätt uppgift alls! Ha en skön kväll tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • ElsaT

Min lilla hickar också en del och det är full fart i magen men ändå blite lugnare nu då han vänt på sig.
    Svårt att sova, både för att det är obekvämt och att tankarna snurrar en del. Tänker mest på första tiden efter förlossningen, har ju noll koll på bebisar så är lite nervös...
    Min vikt rusar lite, hoppas att det mest är vätska. Benen är jättesvullna på kvällen om jag inte använt stödstrumpor.  Har tyvärr börjat få ett sötbegär som jag inte haft tidigare, måste försöka stå emot.
    Handlat lite kläder och fått en del så tvättmaskinen går på högvarv. Svårt att veta hur mkt man behöver...

Varit på forvård i dag, kändes lyxigt att bli ompysslad.

• ElsaT

En fråga, hoppas nå´n av er har svar. Måste man ta av FP-dagarna om man går hem tex två veckor före BF. Min chef sa så att jag inte bara kan gå hem utan vare sig lön, sjukskrivning eller FP. Måste man isåfall ta 5dgr FP per vecka ? Efter barnet är fött kan man ju vara hemma i 12 månader utan ersättning om man så vill men vad gäller innan? Letat på FK hemsida men inte lyckats luska ut vad som gäller...
    Egentligen spelar det inte så stor roll. Kan ta ut dagarna före och färre efter ist, kan ju vara bra att vara inne i systemet innan födseln kanskeObestämd...

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF