• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • IdaVi

Oj vad många gånger jag skrev gulligt skrev jag nu. Det var ju lite.... - gulligt!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Det var riktigt gulligt skrivet

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Ewa

Då börjar föräldrautbildningen nästa vecka för oss. Ska bli kul och spännande att se vilka som är med i gruppen.
    Ska ni andra gå på sånt här??

• Pemberly

Jag är tillbaka efter en dryg veckas semester.

För att hoppa in lite i senaste veckans kläddiskussion så har vi hittils köpt 5 bodys, 3 byxor, 3 pjamasar, 2 mössor och 2 par strumpor. För inomhusbruk känns det som att det borde räcka för den första tiden, sedan får man se om man får något i present och köpa mer när man vet vad som behövs. Det jag däremot känner att jag inte har koll på är vad man ska ha på bebisen utomhus. Det kan ju vara ganska kallt i oktober och man ska ju hem från BB och sedan iväg till BVC ganska snart så vi måste ju ha ytterkläder redan från början. Någon slags overall begriper jag ju att man behöver men sedan måste man ju ha vantar, mössa och något varmt på fötterna också. Man har väl inte skor på sådana små barn men bara tunna inomhusstrumpor blir ju aldeles för kallt så det borde ju finnas tjocka sockor eller liknande. De verkar inte sälja sådant i affärerna ännu så man kan inte gå och titta på vad som finns. Men det borde väl komma in till hösten antar jag.

• Mrs Sara

Ewa: Så rolgit med en föräldrarutbildning. Jag ska till bm imorgon och då ska jag fråga om det blir nån på min mvc, var visst inte säkert att vi skulle hinna gå nån, men jag hoppas!

trifolium: Vi kommer att ha en overall som svärmor har sytt från  början och sen en fleece overall från pop.

• Jelina068

Trifolium. Jag tycker om fleeceoverallerna från Lindex, till den behövs varken skor eller vantar då man kan fälla över tyget så man gömmer fötterna/händerna (eller hur jag ska formulera mig).

• Pemberly

Det låter ju fiffigt att kunna fälla tyget över händerna och fötterna, jag ska kolla efter sådana overaller.

• Ewa

Ja, jag har också tänkt att skaffa en sån overall "med vantar och skor", då ligger nog bebisarna gott och varmt.

• Mrs Sara

Jag tror att de flesta bebisoverallerna har vantar och sockar som man fäller över händerna/fötterna. Men jag kan ha fel.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF