• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • ElsaT

Inte hunnit vara här på ett tag... Bebis är helt vild i magen, huvudet upp under revbenen och kraftfulla sparkar mot kissblåsan är favoriten, ligist Skrattande!

Hade tid hos BM förra måndagen men då var hon sjuk, fick ny tid denna Torsdag men nu har jag jätteont i halsen. Blev väl smittad av mamma i helgen då vi åkte upp till Sundsvall. Hon blev sjuk under bilresan upp. Jag mådde toppen där iaf, plockade svamp med syrran och pappa, minst 50 liter kantareller fick vi ihop!!! Var härligt att gå i skogen, visst var det jobbigt men kände mig ändå stark. Inte varit förkyld på evigheter så det var väl tyvärr dags...

Tvättar också babiskläder och filtar men har inte ordning i barnrummet och vet inte alls hur jag ska bädda vagnen men det ger sig väl.

Inga förvärkar här och bara några få sammandragningar. Vi ska på TUL nästa vecka, spännande! Men det blir ju senare än v32, var 32 fullgågna i går, blir inte klok på hur alla räknar...

Om mig tycker alla att magen är stor, typisk killmage som står rätt ut så är kanske därför. Gått upp 15kg iofs men känner mig inte fet, bara lite tungTungan ute. Får många kommentarer på jobbet, det kvackas bakom mig och jag kallas tjockis men det stör mig inte ett dugg, alla är snälla och tycker det är spännande, har mest manliga kollegor och många har barn hemma. Är en kvinna som inte kan låta min mage vara men det är också OK, hon tycker ju den är fin, jag förstår henneFlört.

Fortsätt att må bra tjejjer!

• Pemberly

Det låter härligt att ha plockat så mycket kantareller ElsaT. Synd att du blev förkyld, hoppas du blir bra snart.

Jag har varit hos barnmorskan idag. Mitt blodtryck och blodsocker såg bra ut och bebisen hade fortfarande 145 hjärtslag/minut. Magen hade däremot inte växt så mycket sedan sist men den låg fortfarande inom det "normala", för säkerhets skull ska jag dock dit en extra gång nästa vecka och mäta igen och se om den växer. 

• Glittran

Inget snack om någon specialbevakning av IVF-barn i Gbg... Själv tycker jag också att det låter långsökt att säga att det finns ett samband mellan dålig tillväxt och IVF. Har aldrig sett det förut någonstans.

• Jelina068
    Ewa å Glittran, vart har ni gjort era IVF? SU, Carlanderska eller IVF-kliniken? Själv går jag på IVF-kliniken, vår första dotter som är född 06 är från SU eller hur man ska säga, tvåan å nu trean är från IVF-kliniken.

Fasiken, gubben är inne på v.3 med hosta, tror han har lunginflammation men han har så mycket på jobbet att han prioriterar lite fel, vill ju att han ska gå till läkarn. Börjar dock oroa mig att det kan vara lugncancer då hans mamma är opererad för det, men jag tror det är L.inflammation men ni vet fantasin skenar med hormonerna.
    Just nu hostar han så mycket att jag kanske kan lyckas få iväg han till en vårdcentral som har nattöppet, jag kan ju inte sova när han hostar så. Får se vad han säger när han kommer upp ifrån duschen.

Hoppas ni sussar gott mina vänner.
  • Ewa

Jelina068: Vi gjorde IVF på Salhgrenska.

• Mrs Sara

Jelina068: Vad jobbigt att han har sån hosta, hoppas att du får han till läkaren idag eller att han redan har varit. Du får säga att han måste vara helt frisk innan bebisen kommer

trifolium: Vad skönt att det ska göra en extra koll på dig nästa vecka för att se så att magen växer.

Jag var också hos bm igår och allt var bara bra med mig och bebisen. Magmåttet låg nu på 31 eller 32 cm

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Elsa: Härligt med livlig bebis och kantarellplockning! Mindre kul med förkylning! Här hemma är det sjukstuga nu, Ida har dragit med sig dagisbacillerna och smittat både mig och maken. Så nu är vi alla sjuka

trifolium: Min bebis ligger runt 140 slag/minut Hoppas det går bra på extrakontrollen, mendet gör det säkert

jelina: Vad jobbigt med hostan! Hoppas du får iväg honom till läkare. Många har envis hosta nu och förhoppningsvis är det bara en elak bacill han åkt på!

I Östergötland görs det inte heller TUL på IVF-graviditeter längre. Gjordes förr, men nu klassar man det som en vanlig graviditet. Och varför inte egentligen?! Men ett extra UL är ju alltid skoj så klart

Har precis bakat kakor! Luktar gudomligt i huset! Tror jag börjar boa!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Mysigt med att baka, har tänkt att börja göra det men inte kommit mig för än. Däremot så lagar jag mat och fryser ner, tänkte att det skulle vara skönt att sånt finns färdigt så att man bara behöver värma sen när pyret har kommit.

• ElsaT

Jätteont i halsen men ingen feber, stannade hemma från jobbet iaf, blir nog hemma resten av veckan. Hatar att snora och snörvla på jobbet, det finns det andra som gör så bra... Ska till BM i morgon, var mer än 4 veckor sedan eftersom hon var sjuk förra veckan så har jag inte feber går jag dit.

Jelina: Hoppas verkligen du får iväg gubben till läkaren. Du får väl hota med att han kan smitta bebis om han har nå'n elak bacill...

Lena74: Har också bakat, en rabarberpaj som lite tröst. Är ensam hemma hela veckan då sambon är på militärövning, trist... Gott var det iaf med råkräm till, mums!

Tycker också det är märkligt att en IVF-graviditet ska klassas annorlunda men tackar inte nej til TUL, ska bli jätteroligt. Får åka in till Odenplan denna gång med. Är på Tisdag redan ju!

Mrs Sara: Vad duktigt att laga mat och frysa! Ska nog försöka mig på det jag med. Någta matpajer tex, de går ju bra att värma i micron, har generellt lite svårt för micrad mat annars men kanske får lära mig det framöver då tiden inte alltid kommer räcka till...

• Mrs Sara

Elsa: Tack för tipset om pajer, det har jag inte ens tänkt på. Får se vad jag hittar på att göra för nån paj

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF