• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Ewa

Har era bebisar hicka??????   Jag har inte kännt nåt som liknar hicka förrän alldeles nyss.........kändes jätteäckligt när magen hoppade på det viset, blev orolig!!!   Men nu är det borta.

Jag var hos bm idag och hon kände att bebisen ligger med huvudet neråt, men är inte fixerat, så hon/han hinner säkert göra några kullerbyttor till innan den vill fixera sig.

• Mrs Sara

Ewa: Jag tor inte att jag har känt nån hicka än, inte så att jag har reagerat i alla fall. Våran bebis ligger också på huvudet neråt men inte fixerat än.

Om en vecka är det dags för tul, ska bli så himla kul att få se pyret igen

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Jelina068
    Ewa, Här har bebisen hickat en längre tid, men det har inte varit så jobbigt än.

Sara, kul med UL igen
  • Pemberly

Ewa: Jag tror jag har känt bebisen hicka ett par gången nu den senaste tiden.

Jag ska till barnmorskan imorgon, det ska bli spännande att höra hjärtljuden igen och se hur mycket magen har växt sedan sist. 

• IdaVi

Hello girls!

Hinner inte riktigt läsa i kapp, men hoppas alla mår bra. Spännande med nya BM-besök och shopping av bebiskläder. Till Ida köpte vi typ en "påse" som hon låg i. Den hade armar men inte ben om ni förstår?? Den var väldigt smidig och lätt att ta på och hon höll sig varm i den på vintern.

Idag har jag varit på vattengympa för gravida. Underbart skönt att få känna sig smidig och viktlös för en stund

Maken är iväg på inskolning med dottern så jag är hemma och fixar lite idag. Skönt!

Ha det bra så länge!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Visst är det underbart med vattengympa, jag har gått det sen i maj nångång och tycker att det är så skönt

• Pemberly

Barnmorskebesöket idag gick bra. Magen är 30,5 cm nu och bebisens hjärta slår 145 slag/minut.

• Mrs Sara

trifolium: Härligt att magen växer och att bebisen mår bra. Brukar alltid hjärtljuden vara över 140 slag/minut? Tror att du kommer att få en flicka

• Glittran

Trifolium: På fötterna: Uppvik på overall eller overall med tillhörande tossar. Lösa tossor (i fodrad fleece ex) finns att köpa också (inte nu med det kommer med höstnyheterna). Vantar får man väl ha kanske (utan tummar) ifall man inte har tillräckligt långa ärmar / uppvik på kläderna. Men skulle tro att det nästan är omöjligt att få ett spädbarn att behålla dem på. Är ärmarna på overallen lite långa löser sig ju det problemet ändå.

• Jelina068

Jag tror att en här bebisen är snäppet livligare än lilltjejen. Den har sparkat å bökat runt ordentligt nu de sista 2 eftermiddagarna/kvällarna, på gränsen till att jag inte står ut när det är som värst. Kanske det börjar bli lite trångt å bebisen är en riktigt vilding.

Har mått illa till å från sen igår och haft en hel del huvudvärk, var en sväng på mvc å kollade blodtryck, socker å HB men allt såg bra ut, skönt. Så det blir att ta det extra lugnt i helgen, har endast en vecka kvar på jobbet och jag vill så gärna orka med den, har varit hemma en hel del den här månaden pga hemorrojderna, VAB, å nu illamåendet.

Hoppas ni andra mår toppen, nu närmar vi oss våra BF. Det går ändå rätt fort tycker jag.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF