• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Ewa

Javisst har det gått fort. I början tänkte jag att det säkert kommer kännas som en lång tid man är gravid, men nu med facit i hand så tycker jag att det gått otroligt fort, särskilt nu det sista.
    Jag trivs verkligen med min fina mage och njuter av att bebisen rör på sig därinne.

Ang. kläder, så har jag nu köpt en jättefin overall på Lindex. Den har "fötter".

• IdaVi

Sara: Jaa, jätteskönt är det

trifolium: Skönt att allt såg bra ut hos BM. Min bebis har också hjärtljud på 140-148. Jag tror det blir en tjej för min del, det är bara en känsla jag har

jelina: En liten fotbollsspelare där inne kanske?! Skönt att allt såg bra ut, du kanske bara är mer trött än vanligt?
    Håller med om att det gått otroligt fort den här gången! Puh!!8 veckor kvar till BF, men jag hoppas på lite tidigare leverans. Ida föddes på BF så vi får se hur det blir

Ställde mig nyss på vågen, +12 kg! Hjälp,nu får det räcka!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Pemberly

Jag håller också med om att det känns som att tiden gått fort, särskilt nu de senaste veckorna. Jag har börjat bli lite stressad över att handla och förbereda det som behövs, särskilt som jag haft mycket förvärkar och är orolig att barnet kommer tidigare än vi trott. Jag är dock inte så orolig längre eftersom graviditeten gått så långt nu att bebisen inte är så ynkligt liten längre.

• Jelina068

Undrar om bebisen vänt sig neråt, har haft tryck neråt i några dar nu. Ska till mvc på torsdag.

• Glittran

Var hos MVC igår. Bebisen ligger nedåt, det hade jag märkt själv också. Min bebis har hickat mycket sedan långt tillbaka, men jag tycker inte att det känns så farligt. Magen hoppar då verkligen inte, det är mer som en liten liten boxning, men så rytmiskt att man inser att det inte kan vara armarna. Ett tips är att känner man hicka är det antagligen där bebisen har skuldrorna (ungefär).
    Hjärtslag 136, vilket får mig att tro att det är en pojk (lilltjejen låg på över 140 hela tiden).

Dock ej fixerad. BM sa att den kanske inte fixerar sig alls eftersom det är andra barnet.

Har fortfarande inte inhandlat nåt till den här bebisen. Räknar med att skulle den komma tidigt får jag klara mig på det jag har. Men jag hade tänkt att kanske köpa en overall. Sambon tycker det är onödigt, tycker att bebisen kan använda overallen i stl 74 som vi har...men den var verkligen jättestor i början till 4-månaders-bebisen förra gången.

Ett täcke till vagnen och en ståbräda också, sedan är vi nog färdigekiperade...

• Jelina068
    Glittran, ja stl.74 låter lite väl stort. Det är väl till 9-12månaders??
    Hade ingen aning om att det är skuldrorna man kan känna under hickan Man lär sig nåt nytt varje dag
  • Frozen

Min lilla har nog legat med huvudet nedåt mesta delen av tiden, även om hon vänt och snurrat en hel del på sig under tiden. Men senast hos BM kunde tom jag känna huvudet nertill med händerna, inte fixerad än såklart men i rätt läge iaf :) Och sparkarna på sidorna känns ordentligt...

stl 74 till en nyfödd låter väldigt stort, även för att vara ett ytterplagg, den kommer ju försvinna helt i en så stor overall...hehe kommer benen ens räcka ner till overallsbenen?! Kan tipsa om att köpa billigt på tradera, i den storlek man vill ha,50-56, är det tacksamt att köpa begagnat eftersom plaggen används så kort tid och är ofta i väldigt fint skick. 

Har kännt hicka 2ggr tror jag, lite längre in än sparkarna och längre ner på magen så det kan nog stämma att det är runt skulderhöjd. 

Senast hos BM började hjärtljudet på 135 och gick upp mot 145 sen, det är första gången hon låg under 149-150, men att det gick upp och ner på det viset var tydligen ett bra tecken ändå.  

• IdaVi

Jag har känt av hickan ganska länge och alltid mot min rumpa. Vet inte om det betyder att bebisen legat neråt varje gång den haft hicka eller att den legat neråt i flera månader
    Iaf var bebisen långt ner och började nästan bli fixerad när jag var hos BM för drygt 2 veckor sen. Fick göra ett extra UL för att kolla också

Jag har köpt ett startkit, annars kommer jag nog inte köpa så mycket. Vet också av erfarenhet att man får en massa kläder i början   Ida föddes ju  också i oktober så kläderna bör ju passa till bebisen både storleksmässigt och säsongsmässigt
    Men imorgon ska jag till Ullared och det vore väldigt konstigt om jag inte lyckades få med mig något hem till bebisen!

Nu ska jag iväg på tjänsteresa. Undrar hur länge man törs åka på dom? Lite trist om förlossningen drar igång och man sitter på tåget 2 timmar hemifrån?!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Ewa

Ja hicka känner jag ibland också, oftast på samma ställe. Sist jag var hos bm sa hon att bebisen låg med huvudet ner, men inte fixerat, tror nog att den ligger kvar så eftersom jag känner sparkar på samma ställen hela tiden.
    Hjärtljuden låg sist på 144. Och sf-måttet som legat mitt på kurvan hela tiden hade förra gången gått ner lite, inget att oroa sig för kanske, men man funderar ju ändå på det, särskilt när alla runt omkring säger att min mage är såååå liten.  Visst jag vill ju inte gå upp för mycket i vikt, men känns inte jättekul heller att alla säger att man är sååå liten. 
    Hur ser era magar ut och hur tänker ni när folk kommenterar er???  känns lite som att en del folk tror det är okej att säga vad som helst för att man är gravid. :-/

• Mrs Sara

Ewa: Jag får ganska många kommentarer om min mage, folk tror att jag ska ha barn när som helst... Ibland kommer folk fram som jag bara känner så där ytligt och börjar känna på magen, vilket jag inte gillar. Jag tror att folk tror att när man är gravid så är magen en allmän sak...

Igår var jag på tillväxtultraljud och allt såg bara bra ut med pyret. Vikten låg lite över medel, igår vägde pyret strax över 2 kg. Frågade om könet igen men den här gången gick det inte att se, men läkaren gissade på flicka.

Varje litet steg tar mig närmare målet
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF