• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • ElsaT

Härligt att det gick så bra trifolium och att ni mår bra. Han kommer snart att ha växt ikapp, skönt att det räcker med ammning nu. Vill också ha ut min bebis!

Håller tummar och tår att du ska få en vaginal förlossning denna gång Jelina.

Märkligt det är, har haft förlossningsskräck hela mitt liv och varit övertygad om att om jag nå'n gång skulle få barn var det snitt som gällde. Nu är jag superladdad inför en vaginal förlossning trots alla komplikationer man hör talas om, häftigt!

• Jelina068

Tack för tummarna. JAPP tänkte satsa på tredje gången gillt.

Visst känns det overkligt att det är såpass nära samtidigt inte tillräckligt nära

Elsa, skönt att du är superladdad

• Mrs Sara

Jag har nyss kommit hem från ett tillväxtultraljud och allt är bara bra med bebisen, idag uppskattade de vikten till 3500 gram så våran är lite större än normalt i den här veckan (36+6)
    Blev lite osäker på om det verkligen är en tjej som är i magen, då läkaren såg lite konstig ut när jag pratade om hon...
    Läkaren trodde i alla fall inte att det skulle dröja så länge tills h*n kommer, har haft molvärk sen igår och idag är den starkare så det går åt rätt håll

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Elsa: Vad skönt! Kanske är ytterligare en anledning till att det tar 9 månader innan guldklimparna kikar ut?! Att man ska bli mentalt förberedd

Sara: En tjej i en annan tråd här på FL fick veta att det var en tjej i magen. Men ut kom en pojke. Då blir man ju lit förvånad
    Skönt att det närmar sig! Min Bm skrämde upp mig med att jag kan ha värkar i flera veckor till. Det vägrar jag minsann! Nu får jag dessutom typ kramp i rumpa och ljumskar...

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Ewa

Oj oj oj!!!! Det närmar sig med stora steg för oss alla nu.  Grattis igen Trifolium!!! Intressant att höra hur din förlossning var.
    Jag har haft en jobbig natt med huvudvärk och värsta skakningarna och sådär varm sen kall som man kan bli, trodde jag fått magsjuka som min sambo haft i helgen, men det blev inga "utsläpp" åt nåt håll. 
    Har nu lite huvudvärk kvar och är hängig. Hoppas det går över snarast!  Man blir ju orolig och lite nojjig....bara allt är ok med bebisen liksom.

• Mrs Sara

Jag tror att det snart kommer att komma en massa bebisar i den här tråden. Var nyss hos bm och hon kunde knappt mäta min mage då jag hade så mycket sammandragningar (kände ej av dem) men jag har molvärk som bara blir värre och värre. Mår även illa. Så jag tror att det händer saker nu

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT

Vad spännande det är att följa allas sammandragningar och förvärkar. Hejja, hejja tjejjerSkrattande!

Mina sammandragningar är rätt måttliga änsålänge. Skulderbladet blir bara värreRynkar på näsan, ska till läkaren i morgon...

• IdaVi

Ewa: Usch, hoppas inte du blir sjuk nu. Många kan ju också må lite konstigt innan förlossningen drar igång. Jag hoppas på det istället

Sara: Härligt (hur det nu kan vara härligt med sammandragningar och illamående), nu närmar det sig!

Elsa. Heja oss!! Jag hade inte mycket sammandragningar förra gången. Började med molvärk på måndag em och sen föddes Ida tisdag kväll.
    Hoppas du får bra hjälp med skulderbladet. Jobbigt för dig!

Maken ska på tjänsteresa imorgon till fredag. Vore ju typiskt om det drog igång då! Iaf tvingar jag honom att vara anträffbar, nykter och ha hyrbil så han kan ta sig de 3-4 timmarna hem OM det drar igång då

• ElsaT

Lena:  Skönt att maken är inom några timmars bilfärd iaf. Min sambo var i belgien helgen som var men nu har han reseförbud!

• IdaVi

Elsa: Ja, nu får de hålla sig i krokarna!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF