• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

Här är en till som tycker att det är dags att det ska födas lite barn. Inatt drömde jag att vi fick en flicka den 16:e på min gubbes födelsedag så vi får väl se om det stämmer. Jag hoppas på det.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Ingen bebis här heller *mutter mutter*. Idag är en krampdag. Får kramp i skinkan och i båda ljumskarna när jag går. Oskönt!!

Nån som funderat på eller kanske redan börjat dricka hallonbladste?! En del påstår ju att det kan påskynda förlossningen. Om inte annat kan det tydligen stärka livmodern och göra att man får starkare värkar och en bättre förlossning. Men det kanske är för sent att börja med det nu ändå? Men jag skulle få te av en mamma på dagiset.

jelina: Håller tummarna för att bebben bestämmer sig för att kika ut snart!!

mika: Bra bil ni har köpt! 

Genomförkyld är jag igen. Hoppas det går över till förlossningen bara. Måste vara skitjobbigt att snora och nysa då!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Jelina068

Tack Lena, det hoppas jag självklart oxå på men jag tror tyvärr att det inte kommer komma igång själv före hinnsvepningen iallafall och en hinnsvepning behöver ju inte betyda att förlossningen drar igång heller.

Det är inte försent att börja dricka hallonbladste, själv så blandar jag i samma kopp hallonbladste lösvikt med en påse hallonbladste från hälsokost bara för jag tycker smaken inte är nåt vidare på lösvikten. Men tyvärr så glömmer jag att dricka téet men har druckit tre koppar (nästan) på två dagar. Ska nog göra en kopp nu direkt när jag ändå tänker på det.
    Det ska ju även vara bra att dricka efter förlossningen.

• Jelina068

Har sen igår varit väldigt trött. La mig i sängen vid 10-tiden idag och låg vaken en stund men somnade nog inom en halvtimme, vaknade till vid 11.45 och funderade på vad jag skulle äta till lunch, när jag bestämde mig att nu får jag allt ta att gå upp var klockan helt plötsligt 14.00. Jag märkte inte att jag hade somnat om

Här letar jag alla symtom på att nåt kan vara på gång, hihi. Mitt järnvärde har varit OK hela tiden, kollade senast i fredags.

Är nån av er andra mer trött än vanligt??

• Ewa

Jo, jag tycker att jag kommit in i en trött period igen. Lägger mig och sover eller vilar en stund i soffan varje dag. Tänker att det är nog bra att vila inför förlossningen.
    Tre dagar  kvar till BF...men tycker inte jag har några speciella känningar.
    Men det sträcker väldigt mycket i huden nu, känns som att magen absolut inte kan bli större! Så jag hoppas inte våran bebisen tänkt stanna där inne allt för länge över tiden.

• ElsaT

Är också tröttare nu, somnar tidigt, vaknar sent och tar gärna en tupplur på dagenSkäms... Fantastiskt skönt att få vara hemma faktiskt. Trodde jag skulle bli rastlös men inte då, kroppen har gått in i sparläge. Tappat intresset för mat med, vill mest ha mackor, gröt och fil.

Du har ju inte långt kvar nu Ewa, spännande!

I dag har vi städat efter snickarna, skruvat ihop spjälsängen och möblerat om lite så den ska kunna stå invid min säng. Ska snart ta en ångdusch, skönt för min smärtande skuldra hoppas jag, sen blir det sängen. Sambon ska upp och jobba tidigt så passar på att lägga mig samtidigt.

• IdaVi

Jag känner mig också tröttare än vanligt. Kan iofs bero på att det varit en sjukstuga här hemma mer eller mindre sen Ida började på dagis i slutet av augusti. En hostig dotter som sover dåligt och så man själv som är kissnödig flera gånger varje natt. Nu är jag förkyld igen till råga på allt! Suck!

Jag har ju 17 dagar kvar till BF, men hoppas på tidigare datum så klart. Börjar bli riktigt jobbigt nu för jag får kramp i rumpan och ljumskarna flera ggr/dag och har svårt att röra mig med stora magen. Sen sitter ju kläderna skitdåligt nu, byxorna halkar ner och inget är bekvämt.

Oj vad negativ jag lät, sorry för det! Nu ska jag slänga mig i soffan och äta godis och kolla på Desperate Housewives. Det gör nog susen för humöret!

• Ewa

ElsaT: Jag känner också så om mat som du skriver. Är  inte sugen på nåt liksom. Men äter ju så klart ändå, kraft till att föda ett barn måste ju finnas.

Har också ställt in spjällsängen inne hos oss nu. Känns så konstigt fastän det är så nära....

Lena74: Ang. kläder, så är det bara de mjukaste kläderna som gäller för mig nu.

• ElsaT

Bara latar mig... ska försöka ta mig i kragen och gå ut i det fina vädret. I kväll ska jag till stallet men då lär väl solen försvunnit.
    Ilat i underlivet hela FM annars känns allt bra, sov till nio i morse, hade lite svårt att somna i går ingen ställning var bekväm.

Syrran och jag ska hjälpas åt att laga middag åt mamma i helgen, hon fyller år på måndag så vi tänkte hon kunde få slippa köket för en gångs skull. Har bara INGEN somhelst fantasi gällande mat just nu. Är själv inte sugen på någonting och syrran är inte så matig av sig heller, måste försöka komma på någonting... Tårta tänkte vi göra med men lika fantasilös där...

Konstigt med maten, åt kolhydratfattigt innan graviditeten men nu känns det som jag bara äter kolhydrater. Hoppas proteinsuget återkommer efter förlossningen!

Kläder börjar bli lite jobbigt det håller jag med om! Inte ens gravidjeansen är riktigt sköna längre, mjukisbyxor är det enda som är skönt. Köpt på HM med hög mudd (inte gravidbyxor egentligen) som är ursköna.

Kanske man skulle ta och packa BB-väskan... har ni andra gjort det än?

• IdaVi

Ewa: Ja, det blir skönt nästa vecka då jag kan gå med mysbyxorna hela dagarna. Ser ju inte så bra ut på jobbet med såna

Elsa. Man FÅR lata sig ibland!
    Jag har inte packat väskan ännu.... Vet inte varför jag skjuter på det egentligen

Apropå matlusten så är jag skithungrig hela tiden och sugen på typ allt! Vad olika det kan vara.

Hur var det nu igen, var det nån här inne som drack hallonbladste? Jag var och köpte det idag, ska bli kul atttesta om något händer

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF