• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Ewa

Lena 74: Jag var hängig igår, men blev piggare på eftermiddagen, vilket var skönt. Ja, jag funderade också på om kroppen kan bli lite "konstig" innan förlossningen drar igång. Tyckte även att jag hade mycket molvärk och en del sammandragningar igår plus att bebisen var helvild. Kunde knappt somna igår kväll för bebisen rörde sig så mycket att det tryckte på alla möjliga nerver runt om, speciellt neråt underlivet. Kanske h-n vill komma ut snart!

Oj, maken på tjänsteresa....det hade jag nog inte vågat släppa iväg min sambo på..hihi 
    Nä nu får dom som sagt hålla sig  i krokarna och hålla sig nyktra.

• ElsaT

Varit hos läkare nu på morgonen. Han sjukskrev mig för skuldran. De här två veckorna blir väl inga problem, arbetsgivaren kommer inte bråka. Får se hur det blir med FK sen... Aldrig varit sjukskriven längre än två veckor förut, ingen aning om hur det fungerar.
    Åker till jobbet en sväng i morgon för att lämna sjukintyg , plocka ihop lite grejor och säga hej då. Känns konstigt och skönt på samma gång...
    Lite trist att behöva ha ont, finns massor att göra härhemma men det får bli i små doser med vila emellan.

• Jelina068
    Ewa, jag var oxå hängig igår, allmänt krasslig med svag huvudvärk. Hängigheten/krasslig försvann vid  15-tiden sen var det bara den svaga huvudvärken kvar.

Skönt Elsa att bli sjukskriven, men visst är det trist att inte kunna göra det som behövs där hemma.
  • IdaVi

Ewa: Vad skönt att du mår bättre idag iaf. Vissa dagar verkar bebisen i magen vara  helvild. Hela magen blir sned och stenhård
    Maken är inom 3 timmars bilfärd hemifrån så jag hoppas han hinner hem OM det drar igång. Det var kravet från min sida, tillgång till hyrbil och nykter!

Elsa. Usch vilket elände! Är det nån nerv i kläm eller vad är det? Skönt att du blev sjukskriven iaf och att det inte är så lång tid kvar tills bebben kikar ut!

Jag är hemma och vabbar. Är nog inte så poppis hos chefen nu, men vad ska jag göra. Inskolning på dagis innebär ju en massa nya baciller. Och eftersom hon har 39 graders feber och maken är iväg måste jag vara hemma imorgon med. Vilket innebär att jag bara jobbar nästa vecka

Mamma var förbi med lösgodis och popcorn, så jag tror jag överlever iaf

Ha en skön kväll tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Ewa

ElsaT: Jasså är det så illa att du blev sjukskriven. Vila och ta hand om dig.

Jelina068: Inte kul att känna sig häning, men gott att det inte varade så länge. Jag mår som vanligt nu.

Lena74: Låter som du har en snäll mamma.    Jaha, en vecka kvar att jobba sen då.
    Jag har ju haft havandeskapspenning sen efter semestern så det känns som att jag varit hemma i evigheter.
    Men nu så väntas det ju för fullt....när som helst kan ju bebisen vara redo för att komma ut.

• Ewa

Hej igen...
    Jo jag undrar en sak..Skäms......är det nån mer som är lite "konstig i magen"??
    Jag får gå på toa och bajsar 4-5 gånger varje dag nu och det är en mjukare variant.
    Jag funderar på om kroppen förbereder sig för förlossning eller om bebisen bara sparkar på mina stackars tarmar.
    Ni som fött barn sen tidigare, har era magar varit så här?? Gravid

• Frozen
    Ewa skrev 2010-10-08 14:03:32 följande:
    Hej igen...
    Jo jag undrar en sak..Skäms......är det nån mer som är lite "konstig i magen"??
    Jag får gå på toa och bajsar 4-5 gånger varje dag nu och det är en mjukare variant.
    Jag funderar på om kroppen förbereder sig för förlossning eller om bebisen bara sparkar på mina stackars tarmar.
    Ni som fött barn sen tidigare, har era magar varit så här?? Gravid
    Min mage har börjat bli lite så, och det trots att jag äter järntabletter dagligen. Den var körig tidigt i graviditeten mins jag och det känns som att det kommit tillbaka nu.

Vi har köpt ny bil nu så barnvagnen kommer gå in fint och de ringde idag från butiken och sa att den var redo att hämtas, sambon vill egentligen vänta lite och inte ha den hemma så långt innan men 2 veckor innan tycker jag är lagom. Dessutom vill jag ha hem babyskyddet som kommer med barnvagnen iaf.
  • Ewa

Hallå...................jag IGEN...hihi....Flört
    Jag har ju inte haft nåt illamående i min graviditet förrän nu. Men nu de senaste dagarna känner jag att maten åker lite upp å ned i halsen och är inte alls sugen på att äta. Känner mig lite lätt illamående hela tiden liksom.
    Blä!!Rynkar på näsan

• Ewa

Mikafikaa: Waow, kul med både ny bil och ny barnvagn!!!  Vi har också tänkt att köpa lite större bil.

• Pemberly
    Frozen skrev 2010-10-08 17:38:20 följande:
    Vi har köpt ny bil nu så barnvagnen kommer gå in fint och de ringde idag från butiken och sa att den var redo att hämtas, sambon vill egentligen vänta lite och inte ha den hemma så långt innan men 2 veckor innan tycker jag är lagom. Dessutom vill jag ha hem babyskyddet som kommer med barnvagnen iaf.
    Jo det kan nog vara bra att hämta ut barnvagnen. Vi hade inte gjort det när vattnet gick, så min man fick stressa iväg och hämta den dagen efter när vi hade varit inne på förlossningen på kontroll. 
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF