• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Jelina068

ÄNTLIGEN ringde en BM tillbaka från mvc. Jag ska ner på en extra kontroll av blodtrycket pga att jag gått upp 2kg på EN vecka. Hade ju havandeskapsförgiftning vid min första grav.
    Men nu tror BM som jag att det är karpaltunnelsyndrom. Men bättre att kolla trycket en gång för mycket än för lite. Speciellt med tanke på att helgen är intågande nu.

• Jelina068

BM tror som sagt som jag att det är karpaltunnelsyndrom. Blir det för jobbigt så får jag kontakta ??? hjärnsläpp, för att prova ut en skena. Men så är det ju max 6,5 veckor kvar innan bebis är ute.

Hade fått lite protein i urinen, +1 låg jag på. Får se hur det ser ut nästa fredag när jag har en tid hos min BM. Annars var allt bra.

• ElsaT

Mår jätteilla just nu, bebis trycker neråt och sparkar uppåt.... Nog för att det är skönt att han rör på sig men tycker allt han kan visa mamma lite respekt å ta det lite lugntFlört! Magen ser inte klok ut, böljar fram och tillbaka. Puh...
    Har dessutom jätteont bakom högra skulderbladet, vet inte vad jag gjort... Tog faktiskt alvedon nu, får se om det hjälper. Jag som köpt fint bageribröd som jag tänkte smaska på, nu vill jag mest kräkas...
    Ursäkta gnället... sambon är bortrest, kanske därför jag blir lite gnälligObestämd...

• ElsaT

Jelina: Hoppas karpaltunnelsyndromet inte blir värre och att proteinet var en engångshändelse!

Mår mkt bättre nu efter en lång natts sömn! Ska jobba två veckor till har jag tänkt men ska nog börja tömma flexbanken för det börjar bli jobbigt med hela dagar samtidigt som jag jättegärna är kvar på jobbet ett tag till.

I kväll ska jag på en liten gårdskräftskiva i stallet där jag har hästen. Ska gå och handla snart till broccolipajen jag ska ha med mig. Sen blir det till stallet en sväng för att släppa ut min häst och hans kompis som står inne och sover middag nu. Hem och baka pajjen och sen tillbaka till stallet för middagen... Fullt upp men det ska bli skoj.
    Sambon är i Tyskland på nöjesresa så då får jag väl också försöka ha lite skojSkrattande.

Ha en bra Lördag tjejjer!

• IdaVi

jelina: Bra att de håller koll på dig. Hur kändes havandeskapsförgiftningen för dig?

Elsa: Tror våra bebbar vill ut! Min håller också på som en galning i magen. Hoppas du får det kul ikväll! Klart du ska roa dig när du är gräsänka!

Ego: Jag har haft ganska ont i magen i 3 dagar nu. Borde kanske ringa förlossningen och prata med dom, men det blir liksom inte av. Sen blir fogarna sämre och sämre och sammandragningarna fler och fler. Annars mår jag prima!

Har varit på IKEA och köpt en stor byrå till vårt sovrum och en byrå till bebisen. Och så lite andra "bonusprylar" som sängkläder, lampor och så vidare

Ha en skön kväll tjejer! Klappa magarna från mig!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Ewa

ElsaT:  Jag har också ont bakom den högra skuldran. Kommer framförallt då jag suttit ner en stund, får då lägga en kudde där bakom eller gå omkring ett tag.  Pratade med en kompis som är gravid och även hon har ont där.  Jag frågade bm sist och hon sa att det är nerver som kommer i kläm.

Nä nu ska här ätas choklad. =)

• ElsaT

Ewa: Usch då låter inget vidare om skulderbladsvärken beror på graviditeten... då lär den ju inte släppa förens bebis är uteSkrikandes! Har skitont nu igen, i förmiddags var det bra men nu kommer det i skov och gör så ont att jag mår illa. Ska det vara såhär kommer jag inte kunna jobba... Alvedon hjälper inte alls, ingen ide att ta. Jag är ändå van vid att ha värk i både rygg och huvud men det här är hemskt!
    Hoppas jag ska klara av att ha trevligt i kväll iaf, ska snart plocka pajen ur ugnen och ge mig iväg.

• Jelina068
    Lena, jag kände inte av Hav.Förgiftningen nåt vidare förra gången. Det var mest protein i urinen, sista mätning varpå 6,7 eller nåt. Hade högt blodtryck någon enstaka gång. Värst var det väl för lillan som fick dåligt med näring pga nedsatt flöde i navelsträngen men det tog hon igen så fort hon kom ut ifrån magen

Elsa, hoppas kvällen blev fin.
  • Frozen

Jag tror jag har fått lämna urinprov två gånger hos BM, och då andra gången för att jag klagade på att jag var lite om i sidan. Den gången hade jag lite bakterier i urinen och fick pencilin mot uvi. Men sen dess har jag aldrig behövt lämna urinprov. Men jag tycker att jag läser att det är flera som får lämna prov ganska ofta, gör ni det för att ni haft andra besvär eller är det rutin hos er BM?

Hoppas annars ni haft en skön helg och får en fin söndag också

• Ewa

Jag har bara fått lämna urinprov en gång, och det var precis i början.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF