• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Frozen

Elas, jag vet vad du menar med att vara fantasilös när det kommer till matlagning, jag har stora problem ibland att komma på vad vi ska äta. Tyvärr har min sambo ännu mindre fantasi och jag har ttröttnat på att be honom om förslag...Spontant dock kommer jag att tänka på lasagne och paj, som man kan varriera mkt båda två och servera med sallad och dressing och kanske hembakat bröd om man orkar det. Och det är god mat även dagarna efter.
    Om ni inte är sugen på en traditionell gräddtårta skulle jag föreslå en av Leilas Chees cakes, de slår aldrig fel och är supergoda 

Klädmässigt bor jag i tajts och klänning, tunika. Gravid jeansen åker på ibland fortfarande men så fort jag kommer hem åker de av och mjukisbrallorna på Det är som sagt inte mkt som är bekvämt, skor ska vi inte ens tala om. Jag fick köpa ett par nya för ngr veckor sen på Ica Maxi's barnavdelning som hade dragkedja...hehe

Jag har packat BB väskan till viss del, en del saker jag vill ha med är ju sånt jag använder fortfarande så det får man slänga ner när det väl är dags, men jag ska lägga kamera batteriet på laddning nu snart iaf...så typisk grej som skiter sig annars. Det gjorde det på min brors bröllop i somras, batteriet tog slut innan cermonin...

• Jelina068

Lena, under inlägg 793 skrev jag till dig ang. hallonbladste. Jag märker inte att livmodern träna utav téet, men det beror nog på att jag är såååå dålig på att dricka det.

BB-väskan; har packat bebiskläder + filtar, liten flaska shampoo, nagelfil... Det är allt Tidigare graviditeter har väskan stått klar tidigt, kanske redan v,35 eller nåt.

Tycker det känns ännu tyngre idag om det är möjligt, nu vet jag inte om jag orkar så mycket mer. Förra gången var jag mkt mer positiv och så fort jag hade passerat BF så hade jag nedräkning till max övertiden, jag var hur lugn som helst.

Jag har väl två set kläder jag använder mest, ena dagen tights och tunika andra dagen tunna "joggingbyxor" med stickad lång tröja. Mammabyxorna är så trånga nu under och på magen.

• IdaVi

Mika: Mums, cheesecake! Hos oss är det också jag som kommer med idéerna mest när det gäller  matlagning. Men vi har börjat med sån där matkasse som levereras varannan vecka. Så slipper man tänka de dagarna iaf
    Batteriet - där sa du något smart! Måste nog se till att ha det laddat vi också!!

Jelina: Visst ja! Tack, hade missat ditt inlägg där. Jag tänkte börja dricka idag. Det luktade ju typ hästmat så det blir väl som sagt ingen njutning. Men sist hade min livmoder svårt att dra ihop sig efter förlossningen vilket gjorde att jag tappade mer blod än vanligt. Får se om teet hinner göra nån verkan på den korta tiden det är kvar

Snart dags att åka och hämta dottern på dagis. Sen - 2 dagar kvar att jobba! Tjoflöjt!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Elsa: Här har du en till som bara latar sig nu, orkar inte mycket. Måste sova middag minst 1 ggr/dag och då blir det ungefär 2 timmar.

BB väskan är packad, var lite svårt att veta hur mycket man behövde ha med sig till pyret, men har jag glömt nåt så får gubben åka hem och hämta det. Här måste vi ha med oss blöjor till bb, är det så för er också?

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Frozen
    Mrs Sara skrev 2010-10-13 17:37:21 följande:
    Elsa: Här har du en till som bara latar sig nu, orkar inte mycket. Måste sova middag minst 1 ggr/dag och då blir det ungefär 2 timmar.

BB väskan är packad, var lite svårt att veta hur mycket man behövde ha med sig till pyret, men har jag glömt nåt så får gubben åka hem och hämta det. Här måste vi ha med oss blöjor till bb, är det så för er också?
    Haha...hade precis den disskutionen i en annan tråd, tycker det är lite fånigt att BB inte kan stå för blöjor under den korta vistelse man är där. På BB stockholm/Danderyd verkar de iaf göra det, de delar ju dessutom ut babybags med blöjor i där...Men jag tror inte de står där och säger, skyller er själva om man råkar glömma...hehe

Idag är det iaf pannkakor för hela slanten som gäller här hemma, hade köpt ett mix paket för ett tag sen och råkade se att bäst före datumet var på väg att gå ut, troligen därför det var så billigt...Men jag lyckades med något så klantigt som att tappa en halvfärdig pannkaka ner mellan spisen och diskbänken...det är så smalt att den fastande halvägs ner oxå...Att en går till spillo gör inte så mkt, använder ju upp hela mixpaketet ändå så många pannkakor blir det, men det var inte helt lätta att få ut den, fick ta till en lång linjal och det blev nog lite kladdigt därinne...Men att städa det utrymmet får bli en annan dag, har redan frostat av frysen idag eftersom min kära sambo behagat lämna den öppen...så nu har vi iaf massor av plats där för pannkakor som inte kommer gå åt, för man kan väl frysa pannkakor...??
  • ElsaT

Pannkakor går alldeles utmärkt att frysa. Min favorit är att sedan skära ner dom i småbitar och steka knapriga i smör, mums! Godare än nygräddade, gör så med ugnspannkaka som blir över med.

Tack för mattipsen Mika, ska försöka hitta på nå't bra...

Har funderat på det där med hallonblad men de hade slut på våran hälsokost senast jag var där. Ska dit i morgon för inköp av Mamma Vital och Mumomega som jag äter, om de har fått  hem köper jag. Kanske hinner göra nå'n nytta för återhämtningen iaf.

BB-väskan får bli i morgon.

• Frozen

Jag har vart och frågat efter hallonbladste på 3 olika hälsokoster minst men de har bara haft påsteét som bara innehåller 50% hallonblad. Men så kom jag ihåg att jag skulle kolla på butiken jag köper mitt kardemumma kaffe, bönor och blad, och de hade såklart 100% hallonbladste på lösvikt så nu ska jag börja dricka Lite osäker på hur exakt man bör "tillalga" det, men ska googla på det.

Bra idé att steka små bitar av pannkaka Elsa, det kommer jag ihåg att mamma brukade göra när vi var små.

• Mrs Sara

Mika: Jag tycker också att som vi säger här uppe plättarna blir mycket godare när man fryser ner de i små bitar och steker upp dem i smör sen. Mums

Här har jag rullat köttbullar på 1,5 kg köttfärs som jag har fyllt frysen med, känns skönt att det finns lite färdig mat sen när pyret har kommit.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Igår började jag dricka mitt hallonbladste. Var inte alls speciellt äckligt Tog en kopp igår kväll och en kopp imorse.

Gud vad gott med pannkaka! Det blev jag jättesugen på nu! Tyvärr är dottern kraftigt äggallergisk så vi har inte ens ägg hemma. Men det går att göra äggfria pannkakor som tur är. Men ibland blir jag sugen på en sån där fluffig ugnspannkaka med ägg. Mums!!

Sara: Vad duktig du är!! Det är nog bra att ha lite färdig mat i frysen tror jag Bra fråga om blöjor... Tror vi får ca 10 st. på BB och så brukar det väl finnas några i de där "reklampåsarna". Men det är nog bra att ta med sig lite extra ändå, för det bajsas ju en del i början

Ingen som känner att något är på G annars??

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Ewa
    Förvånad VA? Inga blöjor på BB!!! OJ, det har jag inte hört nåt om, så jag antar att det finns där jag ska föda.

Min BF är ju imorgon, så väskan är klar, förutom lite prylar som jag använder. Jättesvårt att veta vad man skulle packa ner ju.

Jag känner mig lite nojjig just nu!  Fick förut lite ont i magen och då kommer ju tankar om ev värkar med en gång....det spände och så.....sen efter en stund fick jag gå på toa och var ganska lös i magen.....har inte ont nu....men magen är hård.
    OJOJOJ!!!!
    Har en tid hos bm idag så man får väl se vad som händer...eller inte...
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF