• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • IdaVi

Ewa: Jag minns faktiskt inte om jag var dålig i magen/illamående innan förlossningen sist. Jag minns bara att jag sprang på toaletten hela tiden under förlossningen för jag trodde jag skulle skita på mig Skäms. Men inget kom, var bara sånt kraftigt tryck över rumpan... Hehe...

Mika: Kul med ny bil! Det blir lite utgifter med första barnet. Men det är ju både kul och mysigt att handla såna grejor Vi har en BMW kombi, och även syskonvagnen går in smidigt i den. Iofs får man inte plats med så mycket mer än den stora vagnen. Men ändå

trifolium: Våra grannar gick och kollade på barnvagnar medan hon klockade värkarna och var på väg till BB! Så lugn skulle jag aldrig kunna vara

Nu ska jag slänga mig i soffan med en bit choklad. Mums! Ha en skön kväll tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Frozen

Lena, det är en BMW kombi vi har köpt men vi har ju "bara" en enkelvagn än så länge så lite mer ska man nog kunna trycka in där bak. Det var svårare att få in en vagn i vår Hyundai atos kan jag lova...testade med brorsdotterns vagn i den och var då tvungen att ta av hjulen varje gång, och vår vagn, teutonia s3, skulle nog va svår att få in då den är bredare, behövde aldrig test nu som tur var.

Vi beställde ju vår vagn för 12 veckor sen så jag har ju hunnit bli aningens orolig att den kan bli försenad, vilket hände våra vänner, men den kom som planerat i tid till butiken.

• Mrs Sara

Ewa: Min mage beter sig precis så, jag funderar också på om kroppen håller på att förbereda sig inför förlossningen för att "tömma" ut allt?

Mika: Härligt med att få hem både vagn och ny bil

Elsa: Vad skönt att du blev sjukskriven.

Igår var jag på Grease musikalen och det verkar vara en musikalisk bebis i magen, så fort musiken började blev det livat i magen och det höll på ända tills det slutade

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT

Inga nya bebisar? Drömmer

Hade jättemkt sammandragningar i går kväll och ilningar i underlivet men när jag väl somnade fick jag iaf sova gott undantaget ett par kissningarSkrattande. Nu är det lugnt igen.
    Skuldran är riktigt jobbig tyvärr men helt bra då jag legat ner en stund så det är iaf tur...
    Behöver städas här efter snickares framfart i veckan men det får vänta tills i morgon då sambon är ledig så vi kan hjälpas åt. Tänkte börja skruva ihop säng och bebismöblera lite då med, ska bli jättemysigt!

Hoppas allt är bra med er alla!

• Glittran

Eva: hade precis som du i magen, fast nu har det gått över lite. Jag frågade min BM, och hon sa att det kan vara järntabletterna, (fast jag tycker inte jag plötsligt skulle reagera annorlunda på dem än tidigare). Om man blir väldigt lös imagen kan det vara förlossningen som är på G.

• Ewa

ElsaT:  Känner igen det där med ilningar i underlivet, skum känsla. Tycker tom det kan kännas "där bak" ibland också. Bebisen trycker väl på alla möjliga nerver...hihi

Glittran: Magen är lite skum allt. Jag har pratat med nån vän som har barn, och precis som du skriver så verkar "lös i magen" kunna vara ett tecken.
    Ja vi får väl se hur det börjar...

Dagens datum hade ju varit lite kul att få på.....10-10-10....

• Jelina068

Nån som klockar värkar än? Tycker det är dags att det kommer nån mer bebis här snart, eller ska vi satsa på en och samma dag hela högen hihi.

Har tryckt lite baktill idag, nån enstaka förvärk och "drag" ner över insidan av vänster lår. Annars såååå lungt. 2 veckor kvar nu och om bebis inte kommit före en 28:de, vilket jag misstänker att den inte kommer göra, så ska BM göra en hinnsvepning om det går.

• Frozen
    Jelina068 skrev 2010-10-11 16:03:36 följande:
    Nån som klockar värkar än? Tycker det är dags att det kommer nån mer bebis här snart, eller ska vi satsa på en och samma dag hela högen hihi.

Har tryckt lite baktill idag, nån enstaka förvärk och "drag" ner över insidan av vänster lår. Annars såååå lungt. 2 veckor kvar nu och om bebis inte kommit före en 28:de, vilket jag misstänker att den inte kommer göra, så ska BM göra en hinnsvepning om det går.
    Här är inget på g förutom risg mage, men det beror kanske på järntabletterna. Konstigt iofs då de brukar gör mig hård i magen, inte lös och behöva gå flera gånger om dan...
    Vad krävs för att man ska få en hinsvepning egentligen? Kan ens egen BM göra det, alltså den jag träffat under hela graviditeten och inte dem på BB?
  • Jelina068

Min BM på mvc ska göra det. Förra grav ville hon inte ens se om jag var öppen för hon vill inte "reta upp" sa hon. Men nu frågade jag henne om hon kan göra det så jag får en chans till att få igång en förlossning. OM tappen inte är mogen ska hon ringa upp till förlossningen och rådgöra med dom om jag ska vänta längre eller om dom ska snitta igen eller hur vi ska göra. VILL FÖDA vaginalt helst, men vill ju inte ha ont

• ElsaT

Ewa: Ilningarna kommer "där bak" ibland på mig med, lite omväxlande sådär...

Tycker också det är dags för fler bebisar nu!

Här är det väldigt lugnt nu, haft mindre sammandragningar och bebis är inte lika livlig men jag känner honom fortfarande bara inte lika hårdhänt. Fler som upplevt att det lugnat sig i magen nu mot slutet?

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF