• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Glittran

Har inte heller hört att det skulle behöva tas med blöjor till BB... Här finns det iaf. På sjukhusens hemsida brukar det stå info och tips på vad man skall ta med sig, behövs blöjor bör det ju stå där.
    (Jag tror inte det är otänkbart att blöjföretagen sponsrar BB-avdelningarna med blöjor, eller ger bra avtal. När jag födde sist fanns bara pampers, jag tänkte att hade inte sjukhuset haft ett bra avtal på dem hade de nog haft en billigare sort.)

• Frozen

Jag drack min första kopp "riktiga" hallonbladste igår, trodde det skulle smaka tråkigt men det gjorde det inte, smakade te helt enkelt. Är inte så säker på att det kommer sätta igång förlossningen men om det hjälper lite mot blödningen efteråt så är jag nöjd.

Ewa, va spännande att det börjar hända grejer

Har inte tänkt laga så mkt mat att ha i frysen, jag tänker mest att sambon får stå för kokkonsterna eller hämtmaten när det väl är dags. Men man kan ju inte hjälpa om man börjar känna sig lite husligt sugen på att göra ngn form av storkok...hehe Har ju så mkt plats i frysen nu sen den blev avfrostad och jag fick slänga en massa mat...

Lena, vilken tur att det finns äggfria alternativ på pannkakor, tycker generellt att utbudet på allergimat blivit bättre på ganska kort tid. Mitt ex blev glutenintollerant för flera år sen och det var inte helt lätt att hitta bra mat då. Nu finns det stora hyllor på många matbutiker med mkt fler alternativ.

• IdaVi

Ewa: Hur gick det hos BM idag??

Glittran: Jag har för mig att både Pampers och Libero hade lite reklamblöjor i sina påsar. Men det kanske de inte har den här gången?!

Mika: Inte alls så äckligt tycker jag heller. Med teet alltså Förlorade du också en del blod sist?
    Klart gubbarna får ställa upp på oss när de små kommit. Jag ser fram emot 3-rättersmiddagar varje kväll!
    Ja, nu finns det ju äggersättning t.ex plus att man i många fall faktiskt kan strunta i äggen helt. Förutom i omelett då!

Ego: Undrar om jag börjar läcka fostervatten eller om det är lite urin (ursäkta detaljerna) som läcker. Jag hostar ju och nyser en del och det sipprar lite. Har tyvärr inget luktsinne pga snuvan så jag vet faktiskt inte. Nån av er som känner likadant?

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Ewa: Hoppas att allt gick bra hos bm idag!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Frozen

Lena, det här är vår första bebis så jag har inget att jämföra med, men jag har förstått att hallonbladste kan hjälpa till med läkningen efteråt så det skadar ju inte att var förberedd

Jag hade en dag för nån vecka sen problem med att det kom lite kiss när jag nös...ganska säker då på att det var urin och inget annat och blev nojig att det var så jag skulle ha det från nu. Bytte trosor tre gånger den kvällen. Men det gick över, har nyst massor av gånger sen dess utan att det läckt
    Kan ju va fostervatten, men borde inte det läcka även när man inte nyser då också kanske? Vet som sagt inte, min kropp verkar bara vara inställd på att vara gravid, leva i nuet, och inte förbereda sig ett dugg inför själva förlossningen. Inga som helst förvärkar, bebisen är lika livlig som vanligt, magen har inte sjunkit än direkt, slemproppen sitter där den sitter så inget läckande av fostervatten heller...Skönt på ett sätt om det bara sätter igång helt plötsligt utan en massa jobbiga tecken innan, föredrar nästan att bli tagen lite på sängen och slippa ha massor av förvärka.

• IdaVi

Mika: Jaha, jag blandar ihop er lite märker jag

Förlossningen kan ju dra igång när som helst ändå, trots att du inte tror det i dagsläget. Sist hade jag inga direkta symptom, iaf inte vad jag kände, men helt plötsligt började den molande mensvärken bli värre och värre och övergå i värkar och ett dygn senare var Ida född. Visst är våra kroppar ganska häftiga?!

Jag sipprade lite fostervatten med Ida som sagt och det kom liksom liiite hela tiden, utan att jag ansträngde mig. Men jag tror det är ganska vanligt att man läcker lite urin i slutet när det trycker på på blåsan.

Usch, får inget gjort på jobbet.... Sista dagen imorgon, då ska jag städa mitt rum lite, rensa mailen och fixa det sista. Och bjuda på fikabröd så klart!

• Jelina068

ewa, vart ska du föda? Kanske du åkt in? Föder du här i stan, på mölndal/östra så finns d blöjor där, iallafall när jag fött. I värsta fall så finns d ju i babybagsen.

Lena, uppdatera oss om vad det är som rinner

• IdaVi

Jelina: Absolut, har inte känt så mycket mer nu heller. Tyvärr hjälper det inte att stoppa ner nosen i trosorna heller för luktsinnet är borta :D

• Ewa

Hallå!! Nä jag är kvar hemma.  Var nog bara falskt alarm i förmiddags. Men jag trodde allt att nåt var på gång.
    Det gick bra hos bm. Bebisens huvud är ruckbart men det är okej sa hon,  ibland fixerar det sig inte förrän då värkarna startar sa hon.
    Vi åker till Borås då det är dags, vi bor åt det hållet.

Det där hallonteet ni pratar låter intressant. Finns det i vanlig affär eller bara på hälsokostaffären??
    Jag skojade med min sambo förut och sa att vi kanske skulle prova "de gamla knepen"....först en lång promenad, sen en massa färsk ananas eller ricinolja och senare sex på det....då borde ju bebisen garanterat vilja ut sen. HA HA Skrattande
    Nää....jag tror vi väntar som vanligt ändå!!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF