• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Pemberly

Här kommer mina tips på vad som behövs på förlossningen/BB:
    Hur mycket man packar beror naturligtvis på hur nära hem man har från sjukhuset dvs om det är lätt för partnern att åka hem och hämta grejer om man skulle bli kvar på BB längre än ett par dagar. Här kommer min lista på vad jag tyckte var bra att ha (som vi hade med eller maken var tvungen att hämta/köpa):
    kläder till dig (bekväma kläder, tex mysbyxor eller leggings, inga "stela" byxor)
    kläder till partnern
    kläder till bebisen 
    filt till bebis
    hygienartiklar
    salva till ev röd stjärt pga blöjorna på bebis (behövde vi redan andra dygnet så maken fick gå till apoteket)
    nattbindor till dig (blir man kvar längre än ett par dagar är jättebindorna på BB inte nödvändiga längre och dina egna är mycket bekvämare)
    salva till ömma bröstvårtor (purelan är jättebra tycker jag, denna fick maken åka hem och hämta)
    tidningar att läsa (böcker är för komplicerade just då)
    godis, kakor, kex, frukt (vad man tycker är gott) 
    kamera 
    penna och papper
    mobiltelefon och laddare 

• muhina

Heeeej

jag vill också vara här med er. :))

har bf idag. alltså den 20 oktober och det är första barnet. hoppas den vill titta ut snart, känns rätt så tungt nu :)

• Glittran

Har haft värkar hela dagen, regelbundna fast ändå inte... De känns inte jättemycket. Det har kommit 3-4 korta värkar med 5 minuters melllanrum i stöten, sedan har det gått 20 minuter, och så har det kommit 3-4 värkar igen i följd. Sådär har det hållit på hela dagen.

• ElsaT
    Glittran skrev 2010-10-20 17:46:52 följande:
    Har haft värkar hela dagen, regelbundna fast ändå inte... De känns inte jättemycket. Det har kommit 3-4 korta värkar med 5 minuters melllanrum i stöten, sedan har det gått 20 minuter, och så har det kommit 3-4 värkar igen i följd. Sådär har det hållit på hela dagen.
    Spännande! Verkar lovande ju!
    muhina skrev 2010-10-20 17:08:01 följande:
    Heeeej

jag vill också vara här med er. :))

har bf idag. alltså den 20 oktober och det är första barnet. hoppas den vill titta ut snart, känns rätt så tungt nu :)
    Välkommen!
  • Ewa

HOPPSAN!!!!!!!!!!   Flört
    Var hos bm idag. Allt var bra och bebisens huvud var fixerat. När jag sen kommer hem går jag på toa och då......lite rosa på pappret.....VA??......torkar lite till....SLEMPROPP!!!!!!!!!  Alltså en blod-strimmig flytning. Då är ju garanterat nåt på gång iallafall.....men läste att det kan gå allt mellan 1-7 dagar tills förlossningen kan sätta igång efter det....får väl se.
    Känner inga värkar än.

• ElsaT
    Ewa skrev 2010-10-20 18:53:50 följande:
    HOPPSAN!!!!!!!!!!   Flört
    Var hos bm idag. Allt var bra och bebisens huvud var fixerat. När jag sen kommer hem går jag på toa och då......lite rosa på pappret.....VA??......torkar lite till....SLEMPROPP!!!!!!!!!  Alltså en blod-strimmig flytning. Då är ju garanterat nåt på gång iallafall.....men läste att det kan gå allt mellan 1-7 dagar tills förlossningen kan sätta igång efter det....får väl se.
    Känner inga värkar än.
    Härligt! Hoppas på 1dag för dig dåSkrattande!

Vill också ha värkar å slempropp... här är det bara samma gamla sammandragningar och kanske liite molvärk om jag känner efter riktigt nogaDrömmer.
  • IdaVi

Ewa: Vad spännande med slemmisen!

Apropå packning så tänker  jag inte ta med mig "Kasta gris" den här gången iaf. Fattar inte hur jag tänkte sist när jag trodde man skulle kunna ligga i sängen och spela spel mellan värkarna. Hahahaha! Då tror jag i så fall att en kortlek funkar bättre

Har inte börjat packa riktigt ännu, men det är mjukiskläder, amningsbh:ar, underkläder, hygienartiklar, kläder till bebis och maken som kommer i första hand. Kexchoklad och Coca Cola vill jag ha, det är nästan viktigast!

Nu hungrar jag snart ihjäl, bäst jag fixar nån kvällsmat. Lycka till allihopa! HOppas det händer något spännande i natt

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Så spännande att läsa om hur ni känner det! Här är det rätt så lugnt idag, har haft lite molvärk men inget mer, vill som inte dra igång. I söndags gjorde jag ikea och idag har jag gått på stan men inget verkar hjälpa förlossningen att starta
    Jag har packat lite kläder till mig själv, gubben och till bebisen. Vi får räkna med att vara kvar på bb i 3 dygn då jag har fått graviditetsdiabetes. Vi bor några mil ifrån bb men om vi har glömt nåt får gubben åka hem och fixa det.

muhina: Välkommen hit!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Glittran

Packningstips: Skriv en lapp med det du inte kan packa i förväg (mobiltelefon etc) och lägg överst i väskan så riskerar man inte att missa något i hastigheten.
    Kom ihåg amningsbh och -inlägg (går inte åt så många första tiden innan mjölken runnit till).

Nu har jag pratat med förlossningen efter att ha haft värkar med 5-8 minuters mellanrum hela eftermiddagen och kvällen. Men de sa att om jag inte hade jätteont så var troligen inte alla muskler som behövdes inblandade och då händer det inte så mycket. Dessutom avtar värkarna när jag ligger ner, vilket de och tyckte var ett tecken på att "jag var i startgroparna" men att det inte var allvar än...
    Så (blivande) storasyster får sova här hemma inatt och så får vi se om vi behöver väcka henne senare i natt eller inte.

• Frozen

Oj vilken aktivitet det var i tråden idag, märks att det börjar närma sig för alla, kul.

Ewa, slemmisen låter lovande!

Glittran, du verkar ju riktigt nära nu, slår vad om att du kommer åka in i natt

Jag har packat en tunn sidenmorgonrock, om det blir så att jag vill knata runt men bara har underkläder på mig, och den tar ingen plats direkt, men annars är det mjukiskläder som gäller.

Själv har jag inga tecken på att ngt är på g, förutom lite risg i magen, men det har jag ju vart sen minst en vecka tillbaka. Har däremot ökad aptit, hungrig hela tiden sen ngr dagar, kan det vara ett teckan...hehe

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF