• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Jelina068

Vaknat några nätter nu pga ONT i HÖFTERNA, alltså räcker det inte med all annan skit man fått
    Drömde imorse att jag fått blödning så när jag vaknade efter den drömmen så trodde jag först att det var sant.

JAg borde inte vara så trött på graviditeten nu när jag vet att nu är det inte så himla lång tid kvar, inte ens en månad om man räknar max övertid. Men jag är TRÖTT på all värk här å där.

Hoppas alla får en fin lördag. kram

• IdaVi

Ingen bebis i natt trots hallonbladste-drickande alltså. Men snart så drar det igång för oss alla. Vad spännande det ska bli!

Jag har inte känt något mer, men har mycket problem med kramper främst i vänstra skinkan. Blir i samband med att bebisen liksom borrar sig neråt (känns det som iaf). Jag ser tydligen ut som John Cleese när jag är ute och går

Nu ska jag till en granntjej och beställa lite kläder till Ida och bebisen. Hon syr jättefina grejor och skänker en del av pengarna till barncancerfonden. Så det känns ju bra att köpa av henne också

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • ElsaT

Goddag på er!
    Händer nada här... trots idogt tedrickande... bara samma vanliga sammandragningar...

Jelina: Hoppas din bebbe är snäll och ploppar ut nu så du slipper ha ont!

Lena: Jobbigt med kramp men nu är det ju snart över! Mina vad och fotkramper jag hade förut har helt försvunnit men har lite "drag" i skinkorna ibland nu istället. Och skuldran då förståss...

Vi var hos mina föräldrar i går och sov över, fick en chock då jag såg mig i spegelnFörvånad! Vi har ingen riktigt bra spegel på övervåningen så har inte sett mig i helfigur på ett bra tag. Jösses vicken kagge jag harSkrattande, att skinnet kan töja sig så utan att det känns obehagligt, coolt!
    Riktigt tungt att gå nu och ser nog väldigt rolig ut första stegen efter uppstigande ur säng eller soffa. Högerhanden var rejält svullen i morse, gick inte att räta ut fingrarna men nu är den normal igen.

Ska till BM i morgon. Brukar BM göra gynundersökning rutinmässigt såhär sent i grav eller gör hon bara det om man misstänker något?

• Jelina068
    Elsa, min BM har inte gjort någon gynundersökning tidigare pga att hon inte vill "reta upp".
     Nu ska hon ju göra en hinnsvepning om det går den 28:de, tre dagar efter BF, men det är ju endast för att ge det en chans till att förlossningen ska starta så chansen ökar för en vaginal förlossning. Vill helst inte snittas igen samtidigt nu när jag är så trött på det här så önskar jag att jag bokat in ett snitt, då kanske jag skulle suttit här med ett litet knyte nu .
  • Frozen

Jag var hos BM 37+0 men hon har inte nämt ngt om gynundersökning. Vi ska träffa en läkare dan innan BF och prata tid för igångsättning veckan efter om inget hänt, vet inte om jag kanske får en undersökning då med tanke på att det är så nära och man vill ju veta hur redo kroppen är för en eventuell igångsättning.

• Ewa

ElsaT:  hahaha.....javisst är  magen stor nu! Gravid     Känner detsamma...fattar inte heller att huden kan töjas ut såhär. Undrar lite hur man kommer att se ut sen...

Jaha, tre dagar över tiden. Mår bra, förutom att det drar till i höger skinka ibland....ont!!!
    Bebisen är otroligt livlig i magen.
    Går här och bara väntar känns det som och funderar på hur det kommer att komma igång.

• Jelina068
    Ewa, hoppas verkligen det kommer igång snart.
    Själv har jag ju en hel vecka kvar till BF och känner mig väldigt otålig emellanåt, dock lite mer harmonisk idag.

Jag skulle vilja ha en lista där vi fyllde i BF och när barnet kom.
  • Glittran

Ingen bebis här heller... Om jag får gnälla så är jag trött på att gå omkring och ha ont, nu har jag haft som stark mensvärk i en vecka, särskilt på förmiddagarna. Tur att dottern är på dagis då...
    BM sa att det var normalt, troligen har jag ganska mycket sammandragningar också, men de känner jag inte av om jag inte känner på magen med handen.

Eva: Hoppas det sätter igång snart för dig, och Jelina: hoppas du får en vaginal förlossning nu då!

• Frozen

Ja, det skulle va kul med en lista på när bebisarna egentligen kommer i förhållande till BF. Är det någon i tråden som fått än?
    Man kan ju bara kopiera listan i trådstarten och lägga in datum för födseln efter man fått sin lilla

Imorgon ska det putsas förnster här hemma, det ska väl va en sån grej som kan sätta igång en förlossning, fast det kanske inte räknas om det är ngn annan som putsar åt en

• ElsaT

Varit hos BM nu. Bebisen hade hjärtljud på över 180 men lugnade ner sig efter ett tag till 157 så han hade väl lite hallabaloo bara... Rört sig mkt hela fm.
    SF-måttet är 37-38cm och jag är 38 fullgågna veckor i dag.
    Väger 84kg!!! 65 vid inskrivningen i v 12, hoppas det är mest vätska...
    Hon sa att jag har rätt till ett TUL denna vecka men att det är onödigt med tanke på min fina tillväxtkurva och jag håller med så struntar i det.
    Huvudet ligger lååångt ner i bäckenet, megafixerad så det är ju toppen!
    Nu ska jag åka en sväng till stallet.

Ha det bra alla!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF