• Belly

Vi fortsätter, Bf aug 10

augustibarn10 skrev 2010-02-22 17:57:20 följande:
    Nu har vi varit och lyssnat på bebisens hjärta :D Det var en väldigt häftig upplevelse. Fick även en tid för rul den 18 mars så nu har man ett till mål att räkna ned till :)
    Vad kul med nån som har RUL samma dag som mig {#lang_emotions_smile}
    BF: 2010-08-16
  • Belly

Följer denna tråd maniskt, kommenterar lite ibland..:)

Pregga: Har du ingen scanner så man får kika på bebis...*jättenyfis*

• Belly
    Pregga skrev 2010-03-04 09:45:37 följande:
    hehe tyvärr så har jag ju inte det, å man ser jättetydligt nu då den e så stor...man ser ju näsa, ben å allt...hehe
    Vad syyyynd..:)
  • Belly
    Pregga skrev 2010-03-04 21:08:32 följande:
    nu e jag inte med på vad du svarar på riktigt??
    Haha.. Det var synd att du inte kunde lägga upp en bild på liten..:D
  • Belly
    Pregga skrev 2010-03-04 21:18:06 följande:
    jaha, haha ja just det ja....jag har ju ingen scanner....hihi du skriver inte såå ofta så jag hade glömt helt vad vi pratade om...hahaha
    Hehe... Inte lätt heller..=)
    Kom på det nu!!! Fota bilden med en kamera o SEN lägg ut...{#lang_emotions_tongue_out}
  • Belly
    Pregga skrev 2010-03-04 21:28:04 följande:
    hahahha asså det där lär varit tankeöverföring, jag försökte men blixten blända...suck, å bilden e så fin....
    Hmmm... kanske bättre när det är dagsljus... Så kan du köra utan blixt..
  • Belly
    Pregga skrev 2010-03-04 21:44:59 följande:
    jo ska prova...hehe
    Yeeeii...{#lang_emotions_laughing}
  • Belly

Gjorde glukosbelastning idag... FY F*N, det var det vidrigaste jag druckit på länge... blääää! Men det gick ändå enklare än jag trodde att svepa ner det...

För övrigt la jag mig med huvudvärk igår och vaknade med den och nu har den hållt i sig hela dan...Aj aj..:( Men antar att man kan få lite konstiga huvudvärkar (?) när man är gravid...

Hoppas alla haft en bra kvinnodag! {#lang_emotions_flower}

• Belly
    Linfra skrev 2010-03-09 16:52:45 följande:
    sitter med handen på magen och känner hur det sparkar där inne
    Mysigt! Vilken vecka är du i?

Jag blir fruktansvärt stressad över folks kommentarer... Typ "Det syns inte jättemycket på din mage" eller "Nu får väl ändå bebis växa till sig"... Jag är i vecka 17+0 idag och jag blir lite ledsen o som sagt stressad när jag får höra det hela tiden... Det är ju en liten bula som växer sakta, så den är på väg...
    Människorna kan inte hjälpa det, säkert naturligt att säga så, men det känns som om jag är kass för att jag inte "presterar" fram en mage liksom... Bahh, är kanske urlöjlig...
  • Belly
    Pregga skrev 2010-03-09 17:05:58 följande:
    Gumman då, din kropp är anpassad efter dig! Tycker folk ska behålla sina åsikter för sig själva, sen runt v 20-24 växer din bebis sin dubbla stl..å då kommer det hända grejer å då går det fort. var glad för att din kropp lyssnar på dig å inte alla andra, sålänge du mår bra så e ju allt toppen
    Tack snälla! Dom menar ju säkert inget illa med det, men det blir så klumpigt i mina öron... Jag och min sambo ser ju verkligen hur magen börjar komma och så motarbetas man på andra håll.... Känns weird!
    Många vet ju inte att vissa får inte magen förrän nånstans mellan v. 20-25...
    Linfra skrev 2010-03-09 17:23:01 följande:
    är i vecka 19.tycker du ska vara stolt över att ha liten mage :) har alltid varit väldigt smal och aldrig gått upp i vikt och nu är jag nästan chockad över hur lätt jag verkar gå upp i vikt...vi är ju alla olika, huvudsaken är ju att bebisen mår bra :)
    Jaaa, jag är ju glad att den inte poffar ut på en gång... Det passar mig liksom, även om jag också längtar efter att det verkligen ska synas... Men behöver kroppen tid eller att livmodern ligger långt bak, så är det ju så...
    SweetLilly skrev 2010-03-09 17:30:31 följande:
    haha här är det tvärt om! alla i träffat hittills säger "oo vilken fin mage du har fått, nu SYNS det verkligen". Haha , ja man tackar och tar enot med blandade känslor, hehe
    Hehe... Jaaa.... men just nu hade dom kommentarerna suttit fint här med.. Bättre att höra på det hållet..
    Malten skrev 2010-03-09 17:33:55 följande:
    Känner igen detta. Jag är 16+1 och tycker själv att det syns tydligt, men jag får också höra liknande kommentarer. Det är ju jätteolika hur stor mage man har och det är lika normalt att ha liten som stor.   
    Precis! Det är ju så... Men när folk tänker gravid, så tänker dom nog MAAAGE..:) Fullt normalt klart..

Verkligen TACK ALLA för att jag fick "klaga" av mig lite.. {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10