• Belly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-04-03 23:02:56 följande:
    asså idag, att jag inte kräktes e ju helt otroligt, fast det va nära....skulle gå in å ge kaninen lite äpplebitar..å ser att han ligger i sin bur bekvämt å tillrätta å äter på ngt-SIN EGEN SKIT!!!fy sjutton va vidrigt. jag ropade till min dotter, men uuuuuuu ta KANINEN, snuskovitch! Varför gjorde han så? har aldrig hänt innan....japp jag höll på å kräkas....har svårt å se på stampe på samma sätt igen....
    Det gör vår kanin också och det är helt normalt..:) Som Tova skrev, det har med vitaminer m.m. att göra... Kanske inte jättefräscht, men det är ju smidigt att dom fixar sina egna "kosttillskott"...{#lang_emotions_smile}
    BF: 2010-08-27
  • Belly
    Pregga skrev 2010-04-03 23:40:58 följande:
    haha hon har en svart dvärgvädur här..han e såå söt asså...som en liten hund :)Jag gjorde nu som Bm sa åt mig, duchade av mig nertill innan jag kissade, bytte fr lågenergilampa i badrummet till en vanlig å sen kissade i ett glas, jag KISSAR INTE GRÖNT ÄNDÅ =)WIIIII, VILKEN LÄTTNAD....MEN JAG HAR INTE KÄNT LILLEMAN SEN IGÅR JU =(
    Har du provat att sitta lite framåtlutad i soffan? Då brukar jag känna jättetydligt att h*n bökar där inuti... Precis som att h*n talar om att det minsann blev lite trångt..:P
  • Belly
    elinnnnn skrev 2010-04-04 10:31:51 följande:
    men gumman! inte få panik nu. jag har precis haft 2 dagar då jag inte känt min lill*. men igår kände jag den igen. tänk på att det är just dessa veckorna som dem ska växa JÄTTEMYCKET! självklart behöver dem mycket sömn och kanske har bebben lagt sig tillrätta vid ryggen. min gör ofta det och då känner jag inte av sparkarna. mina bröst är heller inte ömma för tillfället, det är ju så ibland. Och ang ligamenten ska du ju bara njuta av att det inte gör ont för tillfället :)
    Håller med... Ingen panik Pregga! Tänk, du har moderkakan i framvägg också... Bebis kan ligga på ett sätt så att kickarna dämpas av moderkakan... Eller så hållar han på på nätterna när du inte känner något... Och det kanske inte funkar för dig att sitta framåtlutad eftersom moderkakan e i vägen, min moderkaka ligger i bakvägg så det gör nog en heeel del skillnad..
    Boobsen varierar hos mig också... ibland superspända o ömma o bara aj aj aj... O andra dagar funkar de fint o gobben får t.o.m röra dom..yeeii..
  • Belly
    Pregga skrev 2010-04-04 13:36:17 följande:
    Såå först vill jag tacka så mkt för omtanken, ni e ju bara för goa...vad skulle jag ta mig till utan er...som ni vet så blev jag ju oplanerat ensam med denna lille prins å graviditet, å har inte ngn att dela min oro, tankar å funderingar med här hemma direkt, spiciellt inte på natten då oron kan komma krypandes...Nåja, jag fick panik idag å åkte in, å fick en förklaring-Min lille prins mår bara fint, men har flyttat sig så han nu ligger helt i säte å sparkar uppåt, å exakt där ligger min moderkaka som fungerar som en stötdämpare. Fick komma in å göra ett Ul direkt, hade ju små Sd på vägen upp. antagligen pga stress. Jag såg han röra sig å tom sparka utan att känna ngt. Bm sa-Om jag ser ngt som ser det minsta avvikande eller konstigt ut så tar vi in en läkare direkt, men icke....hon mätte huvudet å hjärtat mm, å allt såg ut som det ska med tiden jag e beräknad.Jag känner mig genast mkt lugnare, å mkt mer trött.....å agget emot mitt x växte till sig idag-sicket as han e asså.!!! grrrmen men jag tror på karma så det kommer igen.Nåja nu e jag såpass avslappnad så jag å lillan ska med vänner å grilla i varberg, på deras land...ska bli så mys..hihihiBm puttade på min lille prins som gensat sparkade ifrån, hahahahaMen det blev för mkt bara, med uvi,inga sparkar å ingen att dela sin oro med inatt....kram till er underbara här inne .....
    Vad härligt att du fick stillat din oro...Kram{#lang_emotions_flower}
  • Belly

Pregga: Jag kan inte för hela världen förstå mig på denna IDIOT! Hur kan man bara säga sådana ord till en människa?? Jag önskar verkligen att han bara kunde lämna dig ifred, eller i alla fall kunna umgås o prata med dig med respekt...
    Behåll din styrka, låt inte honom (eller nån annan) knäcka dig! Du är fantastisk som du är! {#lang_emotions_flower}

• Belly
    Pregga skrev 2010-04-05 15:32:16 följande:
    Tjejer vi HÖJER VÅRA GLAS Å SLÅR EN STOR SKÅL FÖR LILLABAMBI Å HENNES FÄSTMAN SKÅÅÅÅÅÅLLL Å GRATTIS =)  HAHA
    SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL! {#lang_emotions_cheers} Och önskar all lycka!!
  • Belly
    carohl skrev 2010-04-05 20:32:45 följande:
    Malten, Pregga: tack för presenterna! :) Belly, Pregga och The Jeryds tack för era Krya-på-dig hälsningar. Till andra tjejer här inne som skrivit och tänkt på mig tack vad söta ni är allihopa! Jag blev rörd av att se att ni bryr er så :). Jag tänker som Pregga skrev att 'det inte är någon fara' å andra sidan så släpper inte nån läkare iväg mig så jag får väl stanna lydigt. Får se vad de kan hitta imorgon. Lillabambi: tyvärr kan jag ej höja någon skål via mobilen då inte funktionen finns men GRATTIS!! Kram på er alla...
    Vi är många som tänker på dig och håller tummarna! {#lang_emotions_flower} Uppdatera om hur det går, själv eller via Pregga!
  • Belly
    den kära leken skrev 2010-04-07 07:10:51 följande:
    God morgon!Är det nån mer som känner sin bäbis nästan varje timme? Jag tycker den är väldigt livlig och undrar om den mår bra. Sover den nåt eller? En livlig bäbis i magen betyder det en livlig bäbis sen med?
    En livlig en här med... Så fort jag e stilla så sätter h*n igång... Min teori är att dom "tränar" sig på att använda kroppen, muskler osv... Sen när dom inte längre får bra med plats i livmodern blir det nog inte lika livligt..
  • Belly
    den kära leken skrev 2010-04-07 15:35:52 följande:
    Haha, nu såg jag en liten bodybilder titta ut. Haha. Och att den ligger där inne på en bänkpress. haha. Ja nog tränar de :)
    Hahahaha...:) Vilken syn!!! :D
  • Belly
    Malinski79 skrev 2010-04-07 18:35:50 följande:
    hej tjejer!!!Idag har jag varit på min "riskbedömning" eftersom det hitta en "vit fläck" (mjuk markör eller ekogent fokus i hjärtat) på UL...Läkaren mätte allt och på de han kunde se så fanns inga tendenser till D´s å risken va att om jag skulle på 255 barn (med exakt lika mått som dne i magen) så skulle jag få 1 med D´s..Så risken känns väldigt liten,så jag har bestämt mig för att bara njuuuta av resten av graviditetn nu!!!!Det som va ännu mer positivit är att han såg att det va en liten FLICKA i magen  är såååå glad,för att få en prinsessa till...Vi får ju veta helt säkert den 11 maj eftersom vi ska på könsUL då,men jag litar på denna läkaren oxå!!!
    Kanon! Grattis!!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10