• Belly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-12 20:20:57 följande:
    haha exakt de orden som jag brukar säja-hur kan man älska ngn så mkt som man inte sett, hihi men man gör det...helt otroligt mkt..kan känna en liten fot som dras med sidan å rent automatiskt så landar handen på magen å ett stort leende sprider sig, hihi sååå ljuvligt...ja nu längtar man,...jisses...men var inte du med i denna tråden fr början?
    Känner igen mig! :) Man flinar jättemkt o skriker AJ ibland oxå när hon får till en riktig vändning..:)
    Jodå, visst var jag med från början..:) Jag har mest vart lat och läst o följt alla..:) Men nu kände jag att jag ville tjingsa in lite igen...:) Kan knappt gö nåt annat i värmen...puh..
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-12 20:37:14 följande:
    näe jag vet att man inte ska behöva det men så hör man andra där Bm grävt ner fingrarna i magen på gravida för att känna efter....asså jag vet inte, ringde upp å pratade med en annan som sa att det inte var ngn fara....
    ja asså han blev ju irriterad å puttade tillbax, haha den lille busen :)

va skönt att du sluppit foglossning, det hade jag en fr helvetet med dottern så jag e innerligt glad att jag slipper det nu, samma med kräkningar-3 månader med henne å inget alls nu...
    Min BM tryckte SUPERMKT o SUPERDJUPT när hon skulle känna om lillan var fixerad...Tänk om hon petade ungen i ögat eller nåt, stackarn! Min gobbe blev nästan helt vit i ansiktet... Sen bad BM honom att känna på sin dotters huvud och han vågade inte trycka nåt alls..Glad Men han kände en sida av huvudet i alla fall..

Hon sa att man faktiskt kan trycka ganska hårt utan att det är farligt... man får lita på att dom vet vad dom gör även om man själv aldrig skulle våga känna så..
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-12 21:03:45 följande:
    haha jaa det blir ju som en ren reflex, haha man sitter på bussen å flinar för sig själv, haha men man får mkt leenden tillbax fr främlingar:)
    ja ibland när det känns som om han ska sticka ut handen å rycka dasspappret så kan man ju komma på sig med ett AJ! *asg*
    jag tyckte väl att jag kände igen dig, hihi va kul att du kommer in igen, nu e vi snart i mål=)
    Tack för välkomnandet tillbaka..:) Ja, tänk att man snart är där... Helt, helt otroligt! Har sett att du är färdig med alla grejer...samma här! Skönt att ha saker o ting ordnade..:)

Info om mig till alla: 27 år, bor i Halmstad. Sambo med M som även är min fästman. Varit tillsammans i 6, 5 år. Vi väntar vårt första barn den 27 aug. Tar uppehåll från socionomstudier i ett år nu när bebben kommer.
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-12 21:07:29 följande:
    *skrattar högt här* vilken målande beskrivning, hahaha din man måste blivit helt chockad, jisses ....
    men gu va hemskt, men man får ju som sagt hoppas på att dom vet vad dom gör så dom inte skadar våra små...
    jo asså till mig så sa dom att det krävs kraftigt yttre våld eller kanske en trafikolycka för att skada ngt å då e det oftast livmodern/moderkakan å inte bebis som tar skada, så jag får försöka lita på det...
    asså du fattar ju, nu börjar man ifrågasätta deras kompetens, haha
    nej jag skulle aldrig våga trycka så..hua
    Hehe... Tyckte synd om honom..:)
    Ja, alltså..jag har börjat ifrågasätta allt nu när man är gravid.. SJukt överbeskyddande o nojjig... jag som annars är väldigt trygg i mig själv... Könstigt vad hormonerna kan ställa till..
  • Belly
    lullelulle skrev 2010-07-12 20:55:22 följande:
    Okej, ja slängde ut en tråd också där jag frågade om fixering och förlossning, men det verkar tydligen inte spela någon större roll. Jag som hade hoppats på att det var ett tecken på att den börjar bli redo  snart :)
    Belly skrev 2010-07-12 19:35:29 följande:
    Är också en läsare..:) Min bebbe fixerade sig i v. 30. OJ, sa barnmorskan då! :)
    Får se om hon väljer att ploppa ut tidigare... Gärna 2 v innan, då ska hon ju ändå vara färdigbakad..
    Ja det skulle va toppen i v.38 om man får hoppas...:)
    Verkligen! Hoppas hoppas... :) Vi kanske är massa tjejer (läs: flodhästar) som är uta o joggar som tokar runt de veckorna..:) UNGEN SKAAAA UUUUT! :P
  • Belly
    lullelulle skrev 2010-07-12 21:22:20 följande:
    Slänger ut en till fråga till er här......

Har ni sammandragningar och förvärkar? Jag har klarat mig ifrån det än så länge...
    Vad är egentligen skillnaden på en sammandragning och en förvärk?
    Sammandragning får jag om jag går för fort, men det händer sällan.. Och dom är inte så strarka, känner bara att magen blir stenhård... Förvärkar vet jag inte om jag haft.. Just nu är mest trycket neråt jobbigast..
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-12 21:23:12 följande:
    jo man kan vara lite hönsig å det hör till, men jag e medveten om att jag e överdriven där, haha men jag kan inte hjälpa det..som sagt, bara lillman kommer å mår bra så släpper ju den biten:)

Jo gbs kan vara farligt om man går med det utan att veta om det då man ska behandlas direkt vid förlossningen så det inte går över till bebis, jag fick veta att jag hade det av ren slump..
    haha ok, va det gäller utseende så hoppas jag ju att han får mina ögon faktiskt, med risk för att låta ego, men om vi säjer såhär-min mamma såg pappan på bild..så sa hon-men fy vilka mördar ögon!! hahahaha
    men färgerna kommer bli fr pappa :) å det gillar jag, hihi
    Belly skrev 2010-07-12 21:08:53 följande:
    Tack för välkomnandet tillbaka..:) Ja, tänk att man snart är där... Helt, helt otroligt! Har sett att du är färdig med alla grejer...samma här! Skönt att ha saker o ting ordnade..:)

Info om mig till alla: 27 år, bor i Halmstad. Sambo med M som även är min fästman. Varit tillsammans i 6, 5 år. Vi väntar vårt första barn den 27 aug. Tar uppehåll från socionomstudier i ett år nu när bebben kommer.
    Så lite ,kul att du e tillbax :) ja asså va fort det gått men ändå inte nu när längtan e så stor...jaså du e med klar?! visst känner man sig lättad ,underbart..bara å luta sig tillbax å vänta in prinsen:)

Va kul att du vill berätta om dig själv, 6,5 år e ju låååång tid, haha åh halmstad e ju en sådan fin stad :)
    Känns fantastiskt att ha det klart! Vissa tycker att man är knäpp som fixar allt innan bebben är här, men jag vägrar att leva efter tanken att jag inte har med mig en bebis från BB... Så kan man ju icke tänka..
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-12 21:33:00 följande:
    haha aa det förstår jag, han blev la helt chockad, haha ja men eller hur, jag ifrågasätter ju tom Bm på spec mvc, hm...e dom säkra på vad dom gör när dom trycker å pressar så där...hm..haha men nu ska jag träffa en läkare på ons å ta upp mina funderingar kring detta med han å berätta vad Bm gjorde, tänk om han fick ont min lille....uch hemska tanke...jag e åxå trygg i mig själv i övriga fall, men nu under grav så har det vart illa ställt asså...
    Malinski79 skrev 2010-07-12 21:21:35 följande:
    Å jösses,har ni haft lite svalare i helgen??? Här har det varit VAAAAAARMT..När vi kom hem från Åland idag så va det 30,5 grader på baksidan i skuggan...Å just nu är det 27,3 ute å 29,1 (!!!!!!!) i sovrummet..Kommer nog dröja innan jag kommer kunna somna ikväll...

Ja nu har vi mumsat jordgubbar här.....

Passar på å hälsar DIG Catsa VÄLKOMMEN till oss
    Mja aså det regnade ju så det rensade upp lite eller va ska man säja, ja typ så...men kvavt har det ju vart, men hettan idag har varit extrem...jo men det blir svårt å sova när det e såå varmt, å jag har golvfläkten på då jag inte vågar ha öppet i mitt sovrum mer efter att jag blev biten av ett as(spindel)..hua
    Du får berätta sen vad läkaren sa! Men att bebben ska fått ont tror jag inte du ska oroa dig över..
  • Belly
    Familjen Mu skrev 2010-07-12 21:35:42 följande:
    Varning för långt inlägg!

Fy fan va jag är förbannad och besviken på sveriges vård.

Här har jag då haft fruktansvärda värkar sedan tidig förmiddag till eftermiddag och tillslut stod jag inte ut samt att magen sjönk ner ytterligare. Trodde inte den kunde komma längre ner men nu så hänger den riktigt långt ner.

Iallafall jag ringde in till förlossningen och fick snacka me en (ursäkta mitt språk nu)...en riktig jävla BITCH!!!
    Hon ansåg att jag skulle veta om min förlossning var på G eller inte och sedan tyckte hon att eftersom jag var omföderska skulle jag inte ringa in i onödan och beklaga mig för värkar som jag inte kunde beskriva ordagrant.
    Jag sa att mina värkar hållt på flera timmar och att dem den senaste timmen kommit var 5-6 minut samt att magen sjunkt ner fruktansvärt mycket...Jag berättade även att min förra förlossning startat med att vattnet gått och inte med värkar!

Hon fortsatte bara att trycka ner mig och tyckte mer eller mindre att jag tog upp hennes "dyrbara tid"

Tillslut så slängde jag luren i örat på henne för jag kände hur gråten kom allt närmre. Jag bara grät och grät och min älskade fru & mamma tröstade och kramade om mig.

Nä fy fan...sa jag, jag tänker fan inte föda på något jävla sjukhus, jag ska föda hemma...

Men nu i efterhand så var det ju bara något jag sa då jag var så ledsen och arg. Mina värkar gav iallafall med sig något och nu kommer dem väldigt sällan. Men jag tror inte att det dröjer allt för länge tills lilleman tittar ut.

PS: Ska väl tillägga att lilleman lever loppan därinne så han verkar iallafall må bra trots alla "kramper"/sammandragningar osv...
    Blir verkligen ARG när jag läser det! Hon ska f*n inte jobba där om hon inte kan ta ens oro o funderingar på allvar.. Bara för att man fött innan så kan man inte va expert heller!! Baaaahhh!!!
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-12 21:55:02 följande:
    Näe så ska man INTE tänka, fy va hemskt...även om tanken säkert slår oss alla ibland, jag sa det till Carohl häromdan med...tänk så har man allt klart så händer ngt..ska man då se den lille sängen osv...näe fy asså.
    Klart vi ska ha med våra bebisar hem :)
    Vi pratade om just det på föräldragruppen o BM där sa att det är princip aldrig det händer att man inte kommer hem med en bebbe.. Sen kan det ju ta olika tid såklart ... Men OM det skulle hända, så sa hon att det är en viktig process att plocka ner bebisgrejerna... det gör mkt i sorgeprocessen.. Och jag tror på det.. Men nej, nu tänker vi inte så mer, för som sagt, det händer väldigt sällan...

Vi har snart våra prinsar o prinsessor här..:D
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10