Familjen Mu skrev 2010-07-12 21:35:42 följande:
Varning för långt inlägg!
Fy fan va jag är förbannad och besviken på sveriges vård.
Här har jag då haft fruktansvärda värkar sedan tidig förmiddag till eftermiddag och tillslut stod jag inte ut samt att magen sjönk ner ytterligare. Trodde inte den kunde komma längre ner men nu så hänger den riktigt långt ner.
Iallafall jag ringde in till förlossningen och fick snacka me en (ursäkta mitt språk nu)...en riktig jävla BITCH!!!
Hon ansåg att jag skulle veta om min förlossning var på G eller inte och sedan tyckte hon att eftersom jag var omföderska skulle jag inte ringa in i onödan och beklaga mig för värkar som jag inte kunde beskriva ordagrant.
Jag sa att mina värkar hållt på flera timmar och att dem den senaste timmen kommit var 5-6 minut samt att magen sjunkt ner fruktansvärt mycket...Jag berättade även att min förra förlossning startat med att vattnet gått och inte med värkar!
Hon fortsatte bara att trycka ner mig och tyckte mer eller mindre att jag tog upp hennes "dyrbara tid"
Tillslut så slängde jag luren i örat på henne för jag kände hur gråten kom allt närmre. Jag bara grät och grät och min älskade fru & mamma tröstade och kramade om mig.
Nä fy fan...sa jag, jag tänker fan inte föda på något jävla sjukhus, jag ska föda hemma...
Men nu i efterhand så var det ju bara något jag sa då jag var så ledsen och arg. Mina värkar gav iallafall med sig något och nu kommer dem väldigt sällan. Men jag tror inte att det dröjer allt för länge tills lilleman tittar ut.
PS: Ska väl tillägga att lilleman lever loppan därinne så han verkar iallafall må bra trots alla "kramper"/sammandragningar osv...
Blir verkligen ARG när jag läser det! Hon ska f*n inte jobba där om hon inte kan ta ens oro o funderingar på allvar.. Bara för att man fött innan så kan man inte va expert heller!! Baaaahhh!!!