• Belly

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-07-14 13:01:58 följande:
    Tack Skrattande

Ja det är svårt att  "hitta" sitt namn Obestämd
    Aaa, lite klurigt e de allt! O tänk om man bestämt sig o så stämmer det inte alls när man ser bebisen... då är det bara att leta vidare..:)
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-14 13:09:42 följande:
    Belly skrev 2010-07-14 12:53:53 följande:
    Pregga: Haha... "gående hormon"... Det var helt rätt ord för det hela..:D
    hahaha mja det kan nog stämma, haha har ett hett temprament å full med hormoner på det, hahaha
    Haha... Jag menade inte att DU var en sådan... Jag menade att jag kände mig sån.. o du satt helt rätt ord på det! Svettig o tung... ja, som en gående hormon helt enkelt..:)
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-14 13:13:22 följande:
    jo men eller hur?! det e ju fruktansvärt, asså där e jag glad över mitt humör asså, ingen som ska hönsa med mig på BB, haha dom kan ju försöka. Skillnad var när jag var ung å fick lillan...då var man ju lite mer menlös å fick en hagga på bb, men idag e man både äldre å kan säja ifrån på ett annat sätt, jag gapar inte-men jag hm..får ett visst tonläga kan man säja, å mina ord ur en lugn mun tar hårdare.

ja det var verkeligen tur att det inte hände hennes lille ngt, helt inkompetenta ju!!
    Jo han e såå söt å jättelik sin mamma Hjärta
    jovisst längtar man så sjukt nu men samtidigt så vill jag att han håller sig kvar lite till, gärna 2-3 veckor, min lille prins :)
    Tyvärr är jag lite för snäll oftast.. Men när det handlar om ens barn lär man få sådana obeskrivliga krafter så man kommer nog inte tolerera sådant.. Annars är min karl bra på att ryta ifrån när folk behandlar en illa..

Ja, dom får minsann stanna inne ett litet tag till.. Allt för att lungorna ska få mogna till sig mer..
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-14 13:15:36 följande:
    Som ni flesta vet så ska min prins heta Dominic Hjärta
    Fantastiskt fint! Inget vanligt namn, vilket jag gillar..
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-14 18:23:25 följande:
    spänd av förväntan som jag var så åkte jag upp till östra för att göra ett Tul idag, å får en riktig skitläkare som e totalt jäkla ignorant, grr...han börjar med att säja-ja jag vet inte ens varför du är här?!
    Öh ditt pucko, jag har en tid...ja så sa jag ju inte fast jag hade god lust, så jag sa bara lungt, din kollega tycker att jag skulle det.
    Han kikade mkt snabbt med ultraljudet å man fick ta mig tusan inte se ngt alls typ...han va mkt noga med att jag inte skulle få se varken ansikte eller fot eller nåt annat, mätte jättesnabbt å sa bara-allt ser jättebra ut.

vilket såklart e jätteskönt att höra, men en sådan skitstövel. Dominic protesterade direkt jag la mig på rygg-det gillas INTE! men det jag frågade efter var-har han fixerat sig,
    puckot-jag kollade inte det!

Öh, ok...å jag tänker inte känna efter heller. PUCKO!
    sen sa jag, jag har fått oväntat ont i ljumskarna å ryggen idag, kan det vara på g-
    puckot-det tror jag inte men vi skulle inte stoppa det nu ändå.

det jag fick veta dock var att han vägde ca 2400 g :) å hans hjärta slår som det ska...å han gillar inte UL!
    haha det va typ allt, så jag bad att få en annan läkare nästa gng å det var inte varje vecka som jag trodde utan var 3dje v. men ctg varje vecka.

å imon ska jag till Bm, nu e min på semester men jag ska träffa en annan som jag känner sen innan med dottern å hon e jättebra :)
    så om 3 v Tul igen, å på mån e det ctg igen.

På bussen på vägen hem så sätter sig en liten flicka på kanske 2-3 år mitt framför mig...tittar på mig å utbrister högt-vilken jättetjock mage!!!! det blev en del skratt i bussen, haha sen ringer min dotter å jag svarar, då blir flickan mitt emot lyrisk å vrålar-mamma det är en sån tel som du har MAMMA!!!!! hahahaha
    Men gaaahh... blir så trött... Är det verkligen så man ska bli behandlad nuförtiden??
    Kanske nån har nån positiv upplevelse så man inte tappar hoppet helt!?
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-14 19:38:50 följande:
    Tjejer tjejer...
    haha

en liten undran, absolut INGET ni måste svara på om ni inte vill, inget som behöver förklaras ngt vidare,utan man väljer HELT själv om man vill svara å hur mkt, utan att det ska ifrågasättas på ngt vis. sen kanske man får en nyfiken fråga å det e ju inte hela världen.

MEN-Hur ställer ni er till amning?

jag själv kommer amma så länge jag bara kan å orkar :)
    Jag vill verkligen amma.. i alla fall 6 månader.. Jag veeet att det är det bästa som bebisen kan få i sig..
  • Belly
    carohl skrev 2010-07-14 20:02:14 följande:
    Tillbaka! Skrattande

Annars då tjejer? Ser att Pregga och elinnnnn är inne. Hur har er dag varit? Min har varit bra även om jag varit vaken nu i 18 timmar...
    Här har det vart kanon... En effektiv dag... Städat köket o sen helt plötsligt undrade gobben här hemma om vi inte skulle åka till Gekås! Alright, så blev det..:) Fick lite mer handlat till bebben..tehe.. mysepys! Sen vart det tacosmiddag... o nu massa slapp o Riesenchoklad.:P
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-14 21:04:54 följande:
    haha men jag hade en läkare gng innan som var underbar {#emotions_dlg.flower}
    han visade allt, navelsträngen å flödet däri,hjärtat å skiljeväggen,huvudet, en liten fot å hand...å tom ögonen å näsvingarna, så det finns bra med. han var fantastisk...
    Åhåå, tack!  Hoppet verkar inte helt ute i alla fall Glad
  • Belly
    elinnnnn skrev 2010-07-14 22:24:03 följande:
    åh sicken härlig dag! riesenchoklad, mums, synd bara dem är så jobbiga att äta =)
    Riktigt mysipysi..:) Ja, dom e ganska jobbiga att tugga.. Käken får ont.. :)
    Lipade också till programmet btw... När bebben började gråta efter kejsarsnittet... Buhuu.. sååå underbart!
  • Belly
    elinnnnn skrev 2010-07-14 22:30:02 följande:
    nej tjejer, nu ska jag logga ut. dags att lägga sig ner och kolla på tv och somna om en timme ungefär , som vanligt haha

godnatt och sov gott alla finisar {#emotions_dlg.flower}
    God natt o sov fint! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10