-
som sagt tror det är skillnad på omföderskor och förstföderskor... läs nedan:Perssonlund skrev 2010-07-29 22:08:10 följande:MEH!!! Varför säger min BM att jag bara ska ringa min sambo ta en dusch och lägga mig i ner någonstans tills han kommer? Varför ska INTE jag åka ambulans?elinnnnn skrev 2010-07-29 22:06:41 följande:kan ju vara olika för förstföderskor och omföderskor. mitt bäcken är ju rättså "uttänjt" då detta är mitt fjärde barn ;)Pregga skrev 2010-07-29 22:02:05 följande:Ojoj sedär ja, hihi nu kanske det e på G, wooohoooo...hahahaah mja mina värkar har gett med sig-TYPISKT! jag tror banne mig att han luras igen!!!! men blött genom trosskyddet,vattenavgång? -
hihi ja kanske hon är trött på att vara därinne nu ;)Perssonlund skrev 2010-07-29 22:18:42 följande:JA visst ja jag tänkte inte på det.... Klart det gör ju stor skillnad =) Det är nog inte lika lätt att min bebbe slinker ut som era XDHon kanske redan har vilat, eller också blir hon glad att det börjar närma sig. Hon vill kanske komma ut nu XD
Önskar så mycket att lillen också ville komma nu. Hade varit underbart. Håll oss uppdaterade!!!ja, fast det har inte kommit något mer sen dess haha, fast alltså det var blött igenom trosskyddet och genom trosorna :OPregga skrev 2010-07-29 22:19:48 följande:Mja det kan vara läckage, men det kan vara vatten, det kommer ju lite i omgångar..inte som niagrafallen alltid..hahaaha men kan bli så med. asså för mig så spattade det ner på golvet som en pöl....så gick det ngn min så kom det mer....
spännande =)hoppas det :) fast känns lite läskigt nu ifall det är på riktigt...puchelina88 skrev 2010-07-29 22:21:04 följande:jo hon hörde någ dig;)
hon vill ju komma ut till mamma och pappa nu ju;)
jodå här är det bra!
längtar efter min bebis massor!
har fortfarande molvärk hela vägen från blygdben och bakåt i ländryggen..... känns konstigt i underlivet också :S
fick innan mega ont i ryggen när jag gick, men nu är det bara molvärk kvar..... -
fast anledningen som hon sa till mig var att navelsträngen kan komma ikläm :SPregga skrev 2010-07-29 22:24:10 följande:haha asså vissa bebisar vilar ju strax innan det e dags, medans andra e vilda in till spurten, hahahahaJo stämmer bra, det går oftast mkt fortare för omföderskor!elinnnnn skrev 2010-07-29 22:13:29 följande:som sagt tror det är skillnad på omföderskor och förstföderskor... läs nedan:
nu ska jag logga ut och vila lite, får se om det eskalerar eller kanske bara försvinner....
uppdaterar er imorrn bitti.
kram till alla <3 -
tack gumman!puchelina88 skrev 2010-07-29 22:27:54 följande:nehe nu ska jag gå och lägga mig och hissa upp sängen så fötterna kommer högt upp dom är lite svullena!
men elinnnnn lycka till nu jag tänker på dig!
vi hörs i morrn tjejer
natti natti
sov så gott lycka till med fötterna ;)
jag uppdaterar imorrn, om jag inte är på förlossningen såklart.
men ja, jag vågar inte tro på att det är dags....
inte än iallafall
natti natti -
ja vi får se. kanske tillfällig läcka bara hahahaPregga skrev 2010-07-29 22:28:25 följande:Men då kan det vara vattenavgång ju :) hihi va spännande, men då kommer det snart mer isåfall :)
som sagt ska logga ut nu och vila lite...
uppdaterar er så snart jag kan. antagligen imorrn bitti
-
hej tjejer!
sorry att jag inte uppdaterat tidigare men det har varit en lång natt så vi har bara precis nu ätit frukost.....
det var som värst till midnatt ungefär, sen blev det mindre och mindre.
jag känner att lillan har sjunkit lägre ner i bäckenet och det knakar härligt när jag rör mig :S
jag har fortfarande molvärk och några förvärkar.
men inge mer slemmis iallafall, men igår kom massor!
just nu regnar det men vi ska ut senare på promenad, så otroligt oskönt att sitta ner, aja ajajajajaj
jag väntar också bara på att värkarna ska bli värre så jag känner att jag ens kan ringa in till förlossningen. jag vill inte ha flera "falska alarm" =)
jag ska till barnmorskan på måndag, det känns bra iallafall, spännande att se ifall jag kanske fött innan dess annars ska det bli spännande att höra vad hon har att säga om bebisens huvud osv.
-
förresten, tack alla goa tjejer som tänker på mig och hoppas på att min bebis kommer ut snart.
Ni är guld värda allihopa!

-
hej allihopa!
jag mejlade min barnmorska innan idag och berättade vad som pågick igår, slemmis, vått igenom trosskydd och trosor, mensvärk och förvärkar... hon rekommenderade att jag ringde till förlossningen för att berätta om läget.
barnmorskan som svarade på FL var lite trög i huvet tyckte jag... hon tyckte det var heeeeeeeelt onödigt för mig att ringa eftersom jag inte har några regelbundna värkar och dessutom tyckte hon jag skulle vänta på att ringa tills vattnet går...
hahahhaa dumskalle! mitt vatten har aldrig gått vid 3 tidigare graviditeter så det är INGET jag tänker vänta på nu heller.....även fast jag vet att det kan gå. men på henne var det som att: stanna hemma, ring igen ENDAST vid vattenavgång.
jaja blir det ikväll som det var igår så ska jag ringa in till förlossningen bara så dem vet vad som händer ifall jag senare ringer in och säger: jag är på vääääääääääääääääääg!
typ =)
Jag hade 3 förvärkar mellan 18-19, sen gick jag och vilade i en timme, och nu känns ingenting.
när jag går/står är det ett otroligt tryck nedåt och det känns som om det ligger en stor tung stenbumling rätt i bäckenet på mig.
vid värkar så känner jag det inuti slidan också...... tror att jag öppnat mig lite faktiskt och att tappen håller på att mogna.
får se ikväll om det sätts igång eller ej.
hoppas på det iallafall =)
-
pregga: styrkekramar

-
jaja, det förstår jag att han gått för långt alltså... fast det är nog ett tag sen, egentligen....Pregga skrev 2010-07-30 20:28:23 följande:tack gumman, men nu har han gått för långt å en överrasskning väntar!! jag trodde aldrig att jag skulle kunna använda saker emot han, men nu så.....man ska leva lagligt tycker jag
nu e jag inte ledsen bara skitless!!!!!
han bandar våra samtal, haha jaa det kommer polisen åxå att göra när jag har pratat med dom!
men du varför skriver du härinne ang detta? han läser väl här?
kunde ju annars blivit en fin överraskning för honom...