Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina88 skrev 2010-07-27 09:46:36 följande:
    Hejsan alla!
    allt va bara bra med och mini i magen!
    hjärtat låg på 146 denna gång hmm undrar om de är en tjej lr kille;)
    barnmoskan sa ju han i dag men vet inte man brukar ju kalla den för han oftast!
    nu ska jag umgås med sambon innan han åker till jobbet igen:(
    men vi hörs senare tjejer!
    hej hej!
    Vad skönt :)
    tog du upp det med dem bruna flytningarna också?

Ha en underbar dag allihopa, NU äntligen ska vi äta frukost, vrålhungrig som jag är och har varitttt länge men väntade på att älsklingen skulle vakna så vi kan äta tillsammans =)
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

GODMORGON ALLA TJEJER!!!!!!!!!

Hej hej här är jag!!!!!!!!!! *vinkar och studsar upp och ner som en galning*

Ja, som sagt så är min älskade man här nu och vi har ju inte setts på 2½ månad och man vill ju inte sitta framför datorn när han är här =)
    Nu sover han fortfarande så jag passar på hihihihihi

Dem senaste dagarna har jag fått några rejäla förvärkar men dem har gått över efter typ 1 minut och alldeles för långt emellan dem för att det skulle kunna vara igång på riktigt. Men det är ju bra det tränas lite iallafall =)
    Jag har molvärk nästan hela tiden och extremt tryck nedåt och värk över bäckenet. Lillan försöker nog trycka sig ner men det finns ju så gott om plats uppetill så jag tror inte hon kommer fixeras förrän strax innan förlossning...

på går jag in i v.40 och ska då också till barnmorskan, vilket jag hoppas jag slipper ;) det är ändå en ny barnmorska som jag inte träffat, min ordinarie har gått på semester, och hon var så gullig sist och kramade mig och sa hejdå och lycka till osv. Önskar att jag hade fått träffa henne under hela graviditeten istället =) men man kan inte få allt man vill ha ;)

Annars är det väl inget mer som händer här vad gäller bebisfödande iallafall.
    Jag hoppas också vår flicka kommer snart, jag känner mig faktiskt rättså redo. Annat var det ju förra veckan hahaha, men det berodde nog på att jag så gärna vill ha min make med där på förlossningen. Det är ju en stor händelse som vi vill dela tillsammans =)

HOPPAS NI ALLA ANDRA MÅR BRA, LÄSTE ATT DET BÖRJAR KÄNNAS ATT DET NÄRMAR SIG NU FÖR VISSA =)

Perssonlund: jag blev rörd av att du frågade efter mig =) Tyvärr är min frånvaro inte pga att jag föder barn haha, som sagt, min man är här och vi försöker göra så mycket av den sista tiden som bara ett par innan lillan kommer :)

• elinnnnn

"på måndag går jag in i v.40" ska där stå

• elinnnnn

carohl: ja helt underbart, snart MÅSTE det ju vara dags hahaha

grattis till ny vecka, det är många idag ju =)

nallepuhmamma: ååååh vad irriterande att det bara var en dröm :S Men snart så blir det ju dags =)

ANGÅENDE LIVET PÅ BB: jag vill inte skrämma upp min make i onödan haha så vi kollade inte på det igår och lär inte göra det nångång över huvudtaget. jag vill se det, men jag har ju lite mer "kött på benen" så att säga vad gäller förlossningar än honom så vi struntar i det :)

ops NU ska vi äta frukost hahaha.
    ha en underbar dag allihopa!!

• elinnnnn

hej kikar in lite snabbt bara.
    inte mycket som händer här fastän ni skriver och skriver och skriver :P

jag har idag, igen, haft förvärkar... magen blir helt hård som en sammandragning och det värker runt i hela bäckenet, alltså både framifrån och bak i ryggen som mensvärk från helvetet.
    det måste väl ändå vara förvärkar??

helt plötsligt känner jag mig som en nybörjare och funderar på vad allt jag känner EGENTLIGEN betyder...

hm... idag har vi iallafall satt ut babyskyddet i bilen och jag har packat min väska.

imorgon ska vi försöka tvätta resterande av bebiskläderna och sen är vi helt färdiga.
    skööööööönt

hoppas ni andra mår bra och att ni som är nära BF har förvärkar och allt annat smått och gott ;)

• elinnnnn

pregga: jo han var så inne i hells kitchen eller vad det nu heter så jag passade på att logga in hihihi
    nu är han nere och hämtar tvätten =) skönt att slippa ;)

vi var nyss ute och gick en liten promenad på ca 30 minuter, och ett himlans tryck kände jag. inte neråt utan eller ja, typ neråt fast bakåt... fick mega ont i svanskotan :S vad var det för nåt? värk eller huvud?

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-29 20:26:02 följande:
    haha ok, promenix låter mys....undrar om jag vågar mig på det?! låter som om huvudet kan ha sjunkit ner ytterligare lite, eller värk...då kan det ju kännas exakt så..
    jisses, vi som fått barn innan, men det e ju helt annorlunda nu ju, hahaha
    ja och nu när jag var på toaletten, så var det blött genom trosskyddet! mysko....och även glansiga flytningar, antagligen mer slemmis.... har lite mer molvärk nu , får se om det ger med sig eller inte
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-07-29 21:54:52 följande:
    hoppas hoppas;)
    ja, fast jag är lite orolig faktiskt om det skulle vara fostervatten som läcker? mitt vatten har ju aldrig gått förut, och så vitt jag vet så är lillan inte fixerad utan fortfarande rörlig. Barnmorskan sa att ifall vattnet går innan lillan fixerat sig så ska jag lägga mig ner och ringa efter ambulans?.... Läskigt, hoppas det startar utan vattenavgång...

Kan dock inte tro på att det är på riktigt, inte än väl? 1½ vecka innan BF.......

Fast kanske, man vet ju aldrig. Kanske jag vaknar inatt med värkar?

Jag sa idag när vi satt och lunchade att: NU är jag redo ifall lillan vill komma ut =)
    Hon kanske hörde mig? hhehehe

hoppas allt är bra med dig gumman
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-07-29 22:00:23 följande:
    Konstigt min BM sa till mig att om ditt vatten går nu när han är rörlig så ring din sambo, ta en dusch och lägg dig ner och vänta tills han kommer. Sen får ni då åka in direkt och undersökas.... Ring och hör annars.
    kan ju vara olika för förstföderskor och omföderskor. mitt bäcken är ju rättså "uttänjt" då detta är mitt fjärde barn ;)
    Pregga skrev 2010-07-29 22:02:05 följande:
    Ojoj sedär ja, hihi nu kanske det e på G, wooohoooo...hahahaah mja mina värkar har gett med sig-TYPISKT! jag tror banne mig att han luras igen!!!! men blött genom trosskyddet,vattenavgång?
    ja kanske :) fast det har lugnat sig lite... men det känns blött igen, får nog gå och kolla...
    inte vattenavgång iallafall, det kommer väl mycket då?
    kanske är lite läckage bara?
  • elinnnnn

gick och kollade nu... inget vatten, men massa slemmis! Förvånad
    och lillan håller på att böka därnere, hm ska inte hon vila om det är dags?
    hahaha

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10