Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Vad det gäller inköp till lilleman så har jag nog lagt ett par tusen redan å kommer lägga ca 6-8 tusen till....hahahah men jag har ju ett par månader på mig så :)

• Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-04-19 07:46:51 följande:
    Sist vi var där så sa BM, "jaha jag vet inte riktigt vad vi ska göra, har ni några frågor?" Vi hade inga frågor. Sen krånglade datasystemet och det tog 30 min att boka en ny tid. Vi ska dit på måndag. Hoppas de har mer att komma med då. Annars undrar man ju.
    öh, det lät ju lite underligt, mätte hon inte din livmoder eller nåt????
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-04-19 08:02:25 följande:
    Nej ingenting. Sen hittade hon inte mappen om föräldrakursen vi ville gå så inte ens det fick vi reda på, Alltså när den går. Jag ska dit på nån rygginfo i em så jag ska fråga om föräldrakursen då.
    men gu va dåligt.....

tänkte ta mig en sömn tur här nu, MEN lilleman protesterade hej vilt, så det slutade med att jag låg å asg, han sparkade så hårt så magen skakade, tills jag gick upp igen, han kör redan me mig :)
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-04-19 08:22:06 följande:
    Hahaha jag tänkte när jag såg gröna lampan : men skulle inte hon sova? Så såg jag det här. Haha de är ju för goa.
    hahahaa jag måste vara världens lyckligaste, haha han e sjövild här nu :){#lang_emotions_smile}
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-04-19 08:37:31 följande:
    Min blir sjövild när jag lägger mig på vänster sida. Haha det är värsta kriget där inne då. Igår fick sambon känna henne flera flera ggr Så låg jag på rygg och vi såg magen åka hit och dit, det är roligt haha...
    haha jo så håller han på nu som en vilde :)  igår sparkade han madde rakt i handen...det e skitkul :) han e mkt aktiv nu....{#lang_emotions_smile}
  • Bubbis10

gör ett nytt försök å lägga mig, trots hans protester, hahaha som han köe med mig redan....

• Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-04-19 09:05:51 följande:
    Så blev jag väckt i morse :) Haha, "Nu är det dags att vakna mamma" Ibland är det som om den tar spjärn med fötterna mot ena sidan av livmodern och trycker sig mot andra sidan. Då kan man känna den lilla kroppen där inne. Mys är det.
    hahaha jo man blir jätteglad, jag vaknade nu av att tel ringde å det väckte visst lilleman med igen, han e härligt vild idag :)
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-19 09:13:58 följande:
    Igår fick jag äntligen veta vad det är som gömmer sig i magen och jag fick som jag ville En liten tös är det och jag är så glad
    men grattis gumman :) va glads jag blir för dig att du fick veta :)
    Mandy86 skrev 2010-04-19 09:15:15 följande:
    Hemma igen.. Barnmorskan var sjuk så fick komma in till en annan..Hon mätte magen till 23? Enligt kurvan sa hon iallafall.Fick också höra bebisens hjärtljud igen och det var normalt det också =)Ska åka till försäkringskassan idag och försöka fatta något som helst, hjälper inte att läsa ett skit eftersom jag jobbar i Danmark så får man höra och läsaolika hela tiden om vad som gäller och inte gäller...Ha en bra dag alla!
    Vad låg hjärtljuden på i min?
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-04-19 10:58:50 följande:
    Det är väl inget som hindrar att en tjej blir ishockeyspelare? ;) det känns som att de flesta härinne har valt att ta reda på könet? Är det vanligast att man gör det nuförtiden? Vi har ju inte gjort det och planerar att inte göra det heller
    jag håller med om att det inte stoppar på ngt vis för att man e tjej å vill spela hockey, vad det gäller att ta reda på kön så¨gör man ju som man känner för själv, denna diskutionen har ju vart uppe nu många gng...förstår det inte riktigt?
    Jag tog inte reda på va det var med dottern, men nu ville jag veta. Inget konstigt med det, jag önskade mig inte ngt spiciellt kön dock, utan med mitt förflutna å hårt kämpande för denna så e jag bara lycklig att det blev alls....MEN mitt val å ta reda på vad det är av lite olika skäl. Bla för att jag vill planera då jag oväntat blev ensamstående. sen har väl dom andra sina skäl med...
    som sagt, upp till var å en..
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-19 11:53:03 följande:
    tack ni alla och tack Pregga för presenten Gullig du är.Trode helt ärligt vi inte skulle få veta könet då bebben varigt envis men typ 1000:- fattigare men värt det så visade den lilla upp sig Nu är det bara så fruktansvärt lååååång vntan tills man får henne i famnen.
    hihi så lite, klart du ska ha en rosa nalle till sessan :) haha ja men när man vet kön så kan man ju idendifiera sj lite lättare,men visst känns längtan lång nu när man väntar så....hihihi
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-04-19 11:56:37 följande:
    Jo den diskussionen är lite uttjatad härinne kanske. Jag tyckte mest att det var intressant att det verkar så extremt vanligt nu, att nästan alla gör det. Jag ser inget fel i det, men att barnet inte ska få utöva en viss sport pga kön tycker jag är nåt helt annat. 
    Jo men det kan jag hålla med dig om, vill min dotter spela hockey,eller fotboll osv. ja då får hon det, så vill jag inte könsrelatera olika aktiviteter.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10