elinnnnn skrev 2011-01-19 14:10:39 följande:
min lilla har redan fått 2 vaccinationer o hon gillar inte det alls! stackaren... om 1 månad är det dags för vaccination nr 3 :S det är bara att göra det och trösta så gott det går.
ang näsdropparna så vet jag inte, har aldrig gett näsdroppar till mina barn
Vaccination nr 3 om en månad...vad e de för vaccination?
Här får dem vid 3, 5 och 12 månader!
Fröken Catrin skrev 2011-01-19 21:50:06 följande:
Här somnar Nellie vid 20 och sover till 1-3, får nappen och somnar om till mellan 5-7.
Hon äter gröt morgon (10) och kväll (19) och lite frukt som mellanmål vid 14. Jag ammar när hon behöver! :)
Hon gillar mat skarpt, så det är kul att ge henne. :)
Måste försöka "amma mindre" för min egen skull, jag har gått ner så mycket i vikt och fortsätter jag så kommer jag vara ett vandrande bengrangel snart. Väger 56 nu och det är 4 kg mindre än innan jag blev gravid. Och det är inte mycket för min 180 cm. :-/ Så jag är glad för att Nellie älskar mat! :)
Hon är ju snart 6 månadet också :)
Btw, jag är en av vinnarna i natusan-tävlingen som fanns här på FL. :)
Resultaten med vinnarna borde komma snart. Vinsten kom med bud idag, ett 20 kg paket med en årsförbrukning av natusan produkter till ett värde av 2500:- :) T.ex 60 pkt med våtservetter och en massa bad-olja och sånt. Trodde att man aldrig vann något, men nu vann jag till och med något som man använder :D
Hur kul som helst! :)
Kul att hon älskar mat...de gör vår lillprins oxå
Stort grattis till vinsten och vilket bra pris dessutom, kommer verkligen till användning

Bubbis10 skrev 2011-01-20 15:38:31 följande:
Nu kom jag hem fr bvc å har vaccinerat min litte-ett tips till er som inmte gjortd et än, jag bad att få isbitar å kyla ner hans goa lår lite innan å det hjälpte oerhört bra. Idag ska han få äta potatis,broccoli å ris puree :) ska bli kul å se vad han tycker om det å sen blir det lite katrinplommon på det ..:)
Här fick lilleman oxå sin 5 månaders vaccination idag. Gud va ledsen han blev, men som tur e så är han lätt att trösta
Ang sömn, har ju själv glömt skriva....
Vår snutte äter vid 18-19 sen somnar han ofta runt 20, sen sover han till 01-02
(ej vaknat än inatt)
Då käkar han och sen ny blöja sen sover han till allt mellan 07-09