• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Fröken Catrin
    Regnbågslycka skrev 2011-01-18 00:43:03 följande:
    Förresten, hur sover era småttingar om natten?

När somnar de ungefär om kvällen o när vaknar de sen?

Kul o se hur olika de säkert är Glad
    Här somnar Nellie vid 20 och sover till 1-3, får nappen och somnar om till mellan 5-7.
    Hon äter gröt morgon (10) och kväll (19) och lite frukt som mellanmål vid 14. Jag ammar när hon behöver! :)
    Hon gillar mat skarpt, så det är kul att ge henne. :)
    Måste försöka "amma mindre" för min egen skull, jag har gått ner så mycket i vikt och fortsätter jag så kommer jag vara ett vandrande bengrangel snart. Väger 56 nu och det är 4 kg mindre än innan jag blev gravid. Och det är inte mycket för min 180 cm. :-/ Så jag är glad för att Nellie älskar mat! :)
    Hon är ju snart 6 månadet också :)

Btw, jag är en av vinnarna i natusan-tävlingen som fanns här på FL. :)
    Resultaten med vinnarna borde komma snart. Vinsten kom med bud idag, ett 20 kg paket med en årsförbrukning av natusan produkter till ett värde av 2500:- :) T.ex 60 pkt med våtservetter och en massa bad-olja och sånt. Trodde att man aldrig vann något, men nu vann jag till och med något som man använder :D
    Hur kul som helst! :)
    Nellie 1/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-19 14:10:39 följande:
    jo det kanske finns gluten i ersättningen men då får dem ju det från dag 1? lite konstigt, fattar noll haha

min lilla har redan fått 2 vaccinationer o hon gillar inte det alls! stackaren... om 1 månad är det dags för vaccination nr 3 :S det är bara att göra det och trösta så gott det går.
    ang näsdropparna så vet jag inte, har aldrig gett näsdroppar till mina barn
    Jo jag tror faktiskt det...men jag blandade ner lite vetemjöl i hans mat i mixern så han åt faktiskt idag, ingen gröt för han verkeligen hatar det men morot å potatis,imon ska jag prova ngt nytt :)
    näe fy för vaccinationer..imon e det dags eller ja idag ser jag nu på klockan....det känns inget vidare alls,mår pyton över det.Men varför ska hon ha så täta?? 3 st? jag ska stoppa dit tutten direkt efteråt..å hoppas att det hjälper..har kollat upp detta ang näsdropparna med bvc idag å det var absolut ingen fara :)
    Fröken Catrin skrev 2011-01-19 21:50:06 följande:
    Här somnar Nellie vid 20 och sover till 1-3, får nappen och somnar om till mellan 5-7.
    Hon äter gröt morgon (10) och kväll (19) och lite frukt som mellanmål vid 14. Jag ammar när hon behöver! :)
    Måste försöka "amma mindre" för min egen skull, jag har gått ner så mycket i vikt och fortsätter jag så kommer jag vara ett vandrande bengrangel snart. Väger 56 nu och det är 4 kg mindre än innan jag blev gravid. Och det är inte mycket för min 180 cm. :-/ Så jag är glad för att Nellie älskar mat! :)

Resultaten med vinnarna borde komma snart. Vinsten kom med bud idag, ett 20 kg paket med en årsförbrukning av natusan produkter till ett värde av 2500:- :) T.ex 60 pkt med våtservetter och en massa bad-olja och sånt. Trodde att man aldrig vann något, men nu vann jag till och med något som man använder :D
    haha min lille e en riktig nattuggla den lille busen, han vill gärna vara vaken lika länge som mamma :)
    Imon ska jag börja med lite fruktpuree åxå,ska bli kul å se vad han tycker om det...
    GRATTIS till din vinst, va roligt..hehe sånt som man verkeligen behöver men e skittrist att köpa:)
  • mammailund85

Hej på er! jag har åkt på nån kräksjuka och spydde ett tiotal grr natten tills igår, ingen höjdare. Min man fick stanna och ta hand om både lillplutten och mig igår, men idag mår jag betydligt bättre så han är på jobbet. Noah skulle ha vaccinerats idag, men vi fick skjuta upp det till nästa vecka, vill inte komma till bvc med min smitta. Hoppas noah håller sig kry, tror de är ganska skyddade av amningen?

Noah har ätit risgröt, pure av potatis, morot, palsternacka, sötpotatis, majs, ärtor, katrinplommon, banan, avokodo, kiwi....det mesta har gått hem utan avokadon, men gröten är allra populärast. Han brukar få nån pure kring lunch och gröt med katrinplommonpure på kvällen. Jag ammar fortfarande ungefär lika ofta som innan...  

• Bubbis10

Nu kom jag hem fr bvc å har vaccinerat min litte-ett tips till er som inmte gjortd et än, jag bad att få isbitar å kyla ner hans goa lår lite innan å det hjälpte oerhört bra. Idag ska han få äta potatis,broccoli å ris puree :) ska bli kul å se vad han tycker om det å sen blir det lite katrinplommon på det ..:)

• Regnbågslycka
    elinnnnn skrev 2011-01-19 14:10:39 följande:
    min lilla har redan fått 2 vaccinationer o hon gillar inte det alls! stackaren... om 1 månad är det dags för vaccination nr 3 :S det är bara att göra det och trösta så gott det går.
    ang näsdropparna så vet jag inte, har aldrig gett näsdroppar till mina barn
    Vaccination nr 3 om en månad...vad e de för vaccination?
    Här får dem vid 3, 5 och 12 månader!
    Fröken Catrin skrev 2011-01-19 21:50:06 följande:

Kul att hon älskar mat...de gör vår lillprins oxå Tungan ute

Stort grattis till vinsten och vilket bra pris dessutom, kommer verkligen till användning {#emotions_dlg.flower}
    Bubbis10 skrev 2011-01-20 15:38:31 följande:
    Nu kom jag hem fr bvc å har vaccinerat min litte-ett tips till er som inmte gjortd et än, jag bad att få isbitar å kyla ner hans goa lår lite innan å det hjälpte oerhört bra. Idag ska han få äta potatis,broccoli å ris puree :) ska bli kul å se vad han tycker om det å sen blir det lite katrinplommon på det ..:)
    Här fick lilleman oxå sin 5 månaders vaccination idag. Gud va ledsen han blev, men som tur e så är han lätt att trösta Solig

Ang sömn, har ju själv glömt skriva....
    Vår snutte äter vid 18-19 sen somnar han ofta runt 20, sen sover han till 01-02 (ej vaknat än inatt)
    Då käkar han och sen ny blöja sen sover han till allt mellan 07-09 Glad
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Oväntad
    Bubbis10 skrev 2011-01-20 15:38:31 följande:
    Det var ett himla bra tips.. Det ska jag testa nästa gång min lille får spruta Glad
  • elinnnnn

bubbis och regnbågslycka: här får dem vid födsel, 2 månader, 4 månader och 6 månader.dem 3 senare är samma vaccin. ska skriva ner sen vilka vaccin det är för jag minns inte.

vad alla börjat med mat!!! jag har inte börjat ännu hahaha
    och vad nu hunnit med mycket redan! kör ni inte en tesked av en sak i en vecka innan ni testar nytt?

• Regnbågslycka
    elinnnnn skrev 2011-01-21 10:02:26 följande:
    bubbis och regnbågslycka: här får dem vid födsel, 2 månader, 4 månader och 6 månader.dem 3 senare är samma vaccin. ska skriva ner sen vilka vaccin det är för jag minns inte.

vad alla börjat med mat!!! jag har inte börjat ännu hahaha
    och vad nu hunnit med mycket redan! kör ni inte en tesked av en sak i en vecka innan ni testar nytt?
    Man gör de som känns bäst för ens barn Glad och som går bra!
    Man behöver ej köran hel vecka me samma sak, utan ett par dagar räcker gott o väl...
    när det sen gäller potatis, morötter o andra grönsaker (milda) så kan man nog göra lite som man vill.

Som igår sa bvc sköterskan att vår son kan äta gröt till morgon o kväll samt litet mål mitt på dagen, hon tycker han väger lite för lite...Han är 68 cm lång o väger 6,5 kg. Visst e han lång o smal men han följer sin kurva så fattar inte egentligen va hon menar o han äter väldigt bra, ÄLSKAR mat Solig
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • elinnnnn
    Regnbågslycka skrev 2011-01-21 10:42:02 följande:
    Man gör de som känns bäst för ens barn Glad och som går bra!
    Man behöver ej köran hel vecka me samma sak, utan ett par dagar räcker gott o väl...
    när det sen gäller potatis, morötter o andra grönsaker (milda) så kan man nog göra lite som man vill.

Som igår sa bvc sköterskan att vår son kan äta gröt till morgon o kväll samt litet mål mitt på dagen, hon tycker han väger lite för lite...Han är 68 cm lång o väger 6,5 kg. Visst e han lång o smal men han följer sin kurva så fattar inte egentligen va hon menar o han äter väldigt bra, ÄLSKAR mat Solig
    aha okej :) vi ska resa bort om en vecka men planerar att börja med smakisar efter det tror jag. då är lillan 5 och en halv månad.

68 lång och 6.5 kg  är väl inte så jätte smalt? han kanske rör sig mkt ... min lilla är 63 cm ca och väger 6.6 okej det är för typ en månad sen men iallafall...
  • Bubbis10

Hm, jag har börjat byta ut ett mål om dagen emot riktig mat nu men tycker att han bajsar VÄLDIGT lite..kanske 1 gng om dagen å då är det som en klump med klister?? wtf?? ska det vara så? han verkar inte ha ont i magen iallafall, sen undrar jag-kan man amma dom små för mkt? han älskar att tutta å tar bröstet till mat,gos,tröst å napp....en väninna påpekade att-hans mage får ju aldrig vila...nu blev jag jätteorolig ju..:(

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10