Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Lysmasken skrev 2010-06-11 11:41:45 följande:
    Åh dessa barn. Jag väntar på att jour vc ska ringa mig 12,30 för att jag ska få en tid till minsta tösen. Hon eller hennes stora syster har stoppat en pärla i ena örat och jag får inte ut den.
    Haha barn är för härliga
    Hoppas det går bra iaf.
    Min dotter pillade in en pärla i näsan för ett tag sedan.
  • Nallepuhmamma
    PREGGA

Se så ut med språket nu  Vart har du fått tag i det där söta babytäcket?
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-11 13:31:32 följande:
    hahaha jaaa visst e det bedårande :) jag köpte det på nordisk hemtextil, fanns i rosa med :)Glad

Aldrig hört talas om den affären *suck*

Men den va jätte söt

• Nallepuhmamma
    Hela eftermiddagen har jag haft massa återkommande sd/mensvärk som komme roch går hela tiden med liten stunds uppehåll för att sedan komma igen, Känt dock Felizia (Bebben) röra på sig men sen när jag stälde mig i köket och skulle laga mat nu så stack det till som hugg där nere (Muttan).
    Mensvärken ger inte med sig.
    Känns som ja mensvärk och sen i ryggslutet samt i nedre delen av magen.

Är detta vanligt? Är ju bara i v 28 (27+2)
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-11 18:51:21 följande:
    Nallepuhmamma hur har det gått??
    Har inte ringt än iaf. Tar det lilla lugna här.
    Har badat lite varmt här med lillan och ä'nsålänge är det lungt efter det vilket är skönt och lugnande.

Är det BM elelr förlossningen man skall vända sig till om det blir återkommande?
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-11 19:04:20 följande:

Förlossningen har ju öppet dygnet runt så ring dit. har det släppt då?

här har polisen varit, min dotter skulle upp på vinden å hon å hennes kompis kom ner springandes å sa-det ligger en väska i trappan med smycken i å en slängd jacka på golvet, jag bara va?? så jag knackade på grannarna å dom visste inte vems det var,såå jag ringde snuten. å gissa vad? det kommer 2 aå snygga killar i min egen ålder, haha å så sa jag ,jag vill inte gå upp på vinden å se om det ligger en döing där, haha dom log å så sa den ena-med den magen så förstår jag att du inte vill gå i trappor, haha nåja dom fick mina nycklar å gick upp efter att en granne sagt att hon hört en kvinna skrika. sen kom dom ner, å sa inget på vinden....å så stod dom kvar vid min dörr å sa typ inget bara tittade på mig uppifrån å ner å log....jag brukar INTE bli generad, men jag tror jag blev tomatröd.

hahahaha jag tyckte tystnaden kändes som en evighet asså, så jag bröt den med att ok då vet jag att det inte ligger ngn död där uppe å kan sova tryggt, dom skrattade å sa, sov du lungt...sen jag-jaja, tack så mkt-hej då...å drog igen dörren....

hahaha SÅ JÄKLA PINSAMT!! riktiga snyggon...haha

Hahahaha pregga du skulle frågat om dom ville komma in på en kaffe med "dopp" hahaha...Det är sååå sexigt med poliser tycker jag...Är så hela syndafloder rinner till därnere hahaha...
    Har ju själv ett ex som var polis och han såg fan bättre ut med jobbekl'derna än utan hahahahahahaha.
    Joda sammandragningarna har släpt och gjorde det efter jag badat igår.
    Familjen Mu skrev 2010-06-11 21:21:20 följande:
    SÅ hade jag det igår och en del idag oxå...
    Jag kan inte ens ut och promenera utan att värkarna/sammandragningarna sätter igång.
    Inte så lätt att ta det superlugnt när man har en busig snart 3årig liten sessa heller!
    Själv gick jag in i vecka 31 igår och bm trodde att han redan kan vara fixerad för han har legat med huvudet ner några veckor nu....O fy vad han trycker på!
    Samma här ibland räcker det bara att mans täller sig upp och går några steg så kommer sammandragningarna och dessutom som du har jag 2 barn (Snart 1 år och en på snart 5 år) som man får jaga hela tiden och den på snart 5 år är ju innan i en "vägra luyssna" ålder med *suck*
  • Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-06-12 11:21:27 följande:
    Pregga skrev 2010-06-12 11:12:21 följande:
    Idag e ingen vanlig dag, det e Carohls födelsedag Hjärta
    Ett stort GRATTIS GUMMAN, å HIPP HIPP HURRA HURRA HUUUUURRRAAAAAAAA!!

grattis, hoppas du får en strålande dag :)
    'puss
    Tusen tack tjejer!!! Skrattande
    GRATTIS på födelsedagen Skål{#emotions_dlg.flower}
    Pregga skrev 2010-06-12 11:22:20 följande:
    hahahaha aa kanske skulle ha gjort det, :) hade ju vart..*host* nice...jo dom e sexiga som attans asså..gillar känslan av dominans där, hahahahah galet ju!

va skönt att det släppte igår för dig, kanske du vart stressad över ngt...
    Ingen aning iaf, idag har dock tösen varigt vääääldigt lugn i magen och inte gett gensvar trots jag druckit kall mjölk,ätit kall glass samt buffat på magen.

Det dröjde lääääänge innan hon fick nog och tyckte morsan var jobbig och vände sig om och buffade lite tillbaka men guuuud vad skönt iaf med ett livstecken för jag var verkligen tårfyld och i skräck av att hon inte rörde sig sen igår och min man tycker att JAG är dum,korkad som är så vansinnigt orolig stup i kvarten men han e ju för fan inte gravid själv och nog fan e man ju rädd om sitt/sina barn ellerhur tjejer?
  • Nallepuhmamma

ja mina sd har ju kommit tillbaka idag nu på eftermiddagen igen. Gör dock INTE ont men dom finns där iaf...Övning inför den stora dagen antagligen.
    Och nr två tycker jag man får göra mer nu också...

• Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-12 12:36:34 följande:
    Men Sd som inte gör ont kan man ju ha, då jag sitter på röven hela dagen så märker jag ju inte av det så mkt längre...men så fort jag går i trappan eller nåt så kommer dom. men gör inte ont, å det e fullt normalt :)
    Ja samma här men kan känna av mina sd också i sittande ställning.
    Ja men bara för killar inte är gravida själva så är dom så korkade som inte fattar att vi kvinnor/mammor kan och är oroliga typ ofta.

Hehe ja men det är så skön kännsla att titta tex på magen om kvällarna och se hur den "flyger" åt höger och vänster, upp och ned då hon är sjövild
    Man blir ju så fulligarv då.

Dessa flytningar som går igenom trosan och byxorna har någon också det?
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-12 13:34:07 följande:
    ok, mja jag hade mer Sd innan men väntar på att dom ska komma tillbax sanrt igen. ja korkade as, haah fattar ingenting, så nu var det sagt...kändes skönt! hahaha

jaa när magen står ut här å där å man ser en liten hand tryckas ut, man blir så lycklig :)

vad det gäller flytningar så tycker jag det går lite i perioder, jag var ju inne akut för ngn vecka sen då jag upplevde det som du beskriver nu, att det blev så vått att man kunde känna det på utsidan av byxan, dom kollade upp mig noga så jag inte läckte fostervatten, men tack å lov inte.
    men dom sa såhär, flytningar får alla gravida mer eller monre, sen har man redan lite mkt fr början av grav så kommer det öka ju längre man går, så fullt normalt :)
    Skönt de tär normalt. Känns ju lagom skoj när man har en fläck i byxan. Tänk då om man lutar sig frammåt tex i affären och blottar den där fläcken för allmenheten

Ska strax lämna lillan på kalas Sen ska jag förbereda inköpslistan till kommande söndag då lillprinsen fyller 1 år Sen dröjer det 3 v så blir tösen 5 år sä här lär bli kalas till en förbannelse
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10