Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

vad för tråd pregga?

• Nallepuhmamma
    Har någon av er upplevt något av dessa sakerna:

* Bebben sparkar neråt såd et känns som att ungen ska komma ut från rumpan?
    * Sammandragningar som håller i sig några sekunder allt från 15-30 sekunder och sen slutar och sen kommer tillbaka igen och håller på så ibland OFTA?
  • Nallepuhmamma

Pregga: Vilken tråd tänkte du nå på som du kan bli portad ifrån? Ja du det finns massa poliser,advokater,socfolk osv här på fl...många av dom lär nog inte äns varigt i näreheten av att äns kunna bli sånna utan bara påstår dom e sånna

• Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-09 11:17:01 följande:
    Nu e det full fräs på lilleman , haha
    ja asså som ni vet här inne så e jag mkt stark i mina åsikter å det uppskattas ju som sagt intye alltid, saken e denna att det gäller en pappa som blivit utesluten fr förlossningen mm å ska göra sig sj till ett offer såklart, å jag e skitless på sådana fäder. i vilket fall som helst så påstår många där inna att han har rätt till gemensam vårdnad men det stämmer inte alls, om mamman nekar så måste han stämma henne å detta vet jag av fakta då jag senast idag pratade med dom då jag blev osäker på vad jag läste, så jag stod på mig att det stämmer inte, å då e man både det ena å det andra å har attityd å gu vet vad..å in kommer anonym å påstår sig vara jurist, hahahahah att jag inte dog av skratt då pers inte kunde ha mer fel, så jag svarade att dig skulle jag inte vilja ha som företrädare, jag kan länka...?
    Vet du vad Pregga?
    Jag sitter oftast och asgarvar över alla dom där som "är" poliser,jurister,advokater och gud vet vad när dom påstår domv et allt men man vet själv FAKTA.
    Fick dom sitt jobb då isåfall via flingpaketet?
    Och dessutom VARFÖR är dom ALLTID anonyma???
    Jo enkel förklaring på det: Dom öljuger och vågar inte stå för sina åsikter samt inte vill avslöjas att dom bara ljuger om vad dom är!
  • Nallepuhmamma

Va fan gör man åt en halsbränna från helvettet?

• Nallepuhmamma
    Lysmasken skrev 2010-06-09 13:16:28 följande:
    Näe du ingen aning.

Vad gör man åt när man får hugg i ena sidan som gör så ont att det känns precis som att det är någon som vrider en kniv i en??? Får ta upp detta med bm igen nästa vecka. Idag gjorde det så ont att jag började nästan gråta. Har aldrig haft så här innan
    Fy så får jag ofta och hade med mina andra två barn också. Fört blird et som håll och sen som värsta knivhugget    Vanligt dock.
    SweetLilly skrev 2010-06-09 13:19:05 följande:
    jag dricker ramlösa i mängder
    Hjälper det?
    sofie och laura skrev 2010-06-09 16:53:45 följande:
    Ja då är man hemma ifrån förlossningen!
    Fick sånt otroligt ont i magen och ringde förlossningen.
    De bad mig komma in pga av säkerhetskäl då lilleman kom tidigt!
    Men tur i oturen så hade jag en snuskig urinvägsinfektion som gör att man satt igång lite ont i magen!

Roligt var det att se min läkare som kommer att ev snitta mig =) vi får hoppas att han arbetar den veckan i v 31 i augustu =)
    Gud vad könt din lille blir kvar och att det "bara" var uvi.
  • Nallepuhmamma
    Lysmasken skrev 2010-06-10 09:19:32 följande:
    Har inte haft detta innan med mina andra 2. Har ju tagit upp detta med min bm innan för antal veckor sen men då visste hon inte vad det kunde vara.

Sen har jag fått det lite till och från. Men nu har jag haft detta sen i lördags och då har jag inte ens burit den minsta tösen, då vi trodde att det kunde vara det. Men igår fick jag nästan direkt efter jag hade kommit hem med barnen. Sen släppte det och sen så började det igen och släppte inte förrän runt 17-tiden antagligen med hjälp av 2 panodil. Så jag har inte haft ont sen igår kväll.
    Ja ajg har iaf haft det med alla tre. Det gör skitont och man får ta alvedon ibland. Sen kvittar det hur lungt jag tar det. Kan få det när jag även sitter eller ligger ned
    SweetLilly skrev 2010-06-10 10:11:54 följande:
    Jag tänkte på det med vikten, nu i de sista veckorna ska man ju gå upp i vikt en del, bara bebisen ökar ju med ett halvkilo i veckan..
    Men jag har gått ner lite? Det oroar mig då jag äter dåligt, har svårt att äta, mår dåligt av mat, det bara växer i munnen.
    Jag gick ju upp rätt fort i början, så jag hoppas att det finns att "ta av" och att det är normalt..
    Man kan ju va lite jojo ibland med vikten. Ävne jag har gått upp och ned lite grann.
    Bara du mår bra och bebben tar jud et han/hon behöver
  • Nallepuhmamma
    tetta skrev 2010-06-10 11:22:13 följande:
    Hej på er! Grattis ni som har gått och går in i ny vecka.....
    v.31 nu. Tjoho!

Har varit på skolavslutning med barnen. De sjöng så fint. Nu blir det tårta och saft...
    Rena kalaset.

Kram på er!
    Så gott
    Stmpan här slutar dagis idag också o skulle ha avalutning men det var bara barnen där som skulle vara där.
    Hon och jag tänkte baka nåot smarrigt sen då hon kommit hem
  • Nallepuhmamma

*Mummel,mummel* hmm fasen också så ska man bli avis på er här inne...

Jaha bara för man blev bakåtknuffad 2 hela j*vla veckor vid mitt RUL så har ju jag mååååånga veckor kvar Är ju bara i v 28 men hänger här som en hök iaf pga man ändå snackade med er då man försökte få plus

• Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-10 12:05:42 följande:
    tack så mkt {#emotions_dlg.flower}

ngn mer som blöder lite fr 2an?
    Japp jag men det skrev jag ju häromdagen

Märker alltid av blod på pappret dagligen då man torkat sig...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10