Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-06-07 15:02:41 följande:
    Jag gjorde detta i v.42 hade gjort det tidigare kan jag säga. Så nu kräver jag att de ska göra det sista gången hos bm!
    Samma här vill dom ska göra det här också. Vill inte äns gå 1 dag över tiden mer.
    den kära leken skrev 2010-06-07 15:36:42 följande:
    Så blev jag moster igen då :) Allt har gått bra och de var så lyckliga. Efter 3 veckors värkar var 20 minut så kan man ju förstå att det är ganska skönt just nu haha.
    Grattis Vad kul
  • Nallepuhmamma
    Har idag haft storstädning och just nu bakat färdigt Rabarberpaj och sockerkaka som jag ska dränka mina viktsorger i sen

• Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-06-07 17:35:06 följande:
    åh jag hade gärna varit med . jag dränker mina viktsorger i kexchoklad istället.... vem orkar  baka? inte jag  ;)
    Jamen vad skönt då är vi i samma depp båt du och jag så lite stöd har vi hihi.
     Är det en flicka eller pojk ni har i magen???
  • Nallepuhmamma
    Oväntad skrev 2010-06-07 18:01:21 följande:
    Men har du inte tänk att du kan "rida" din man då? Jag kör den plus doggystyle och sked förstås.. Inget annat fungerar just nu.. Försöker inte tänka på vilken "syn" min man får se bakifrån dock..Tungan ute

Jag har testat att rida men magen är i vägen och puttar in min man i soffan så kan klistras fast där haha och sen tycker jag det känns obehagligt som att snorren skall kika ut ur halsen.

elinnnnn skrev 2010-06-07 17:55:57 följande:
    ja men det är klart :) jobbigt och tråkigt att paddla själv liksom :P
    det är en flicka i min mage :) Och i din?

Det är en flicka här med

Fy fasen nu har jag käkat lite "snusk" (Rabarberpaj) och fy fasen vilken ångest man fick direkt av det

• Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-07 18:23:03 följande:
    Elinnnn
    då du nu bott utomlands så länge å har en man av utlänskt påbrå så hoppas jag på svar ang en sak, det e lite panik här.

jag var ju bortbjuden nu till min dotters bästa väninnas mamma på käk osv, å jag gör exakt allt för att undvika rök i alla dess former, då jag själv aldrig rökat. men iallafall..där sitter dottern på 24 år å röker vatten pipa som en tok, det bara bolmade...jag flyttade ju lite på mig, men att undvika det helt gick ju inte...

nu e jag orolig för att min lille tog skada, skyndade därifrån sen..men jag satt ju en stund så man inte e oförskämmd å kan ju inte säja att dom inte får röka i sitt hem....suck
    Jag kan svara här fast jag ine är hon.

du behöver nog absolut inte vara rädd för det där då jag alltid fått stå ut med folk som både vanliga äckliga cigg och vattenpipa osv...
    Ungarna har då inte tagit någon skada men äckligt är det och det stinker.
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-07 18:37:24 följande:
    Ok, så du tror inte den lilla stunden av passiv rökning har skadat min prins? hon bolmade ju på rejält, å jag kommer INTE gå dit igen kan jag ju säja....
    Alltså som eliin sa så säj nästa gång att du är allergisk osv eller bara gå där ifrån.
    jag har gjort det fleeeera ggr och vissa ggr har jag även sagt tack och hej för mig och gått därifrån.
    jag har själv pratat med min bm om detta och som hon sa så lever ju många gravida med män osv som röker massor osv men bara man inte själv röker...
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-07 18:49:33 följande:
    asså jag kommer inte gå dit igen, så va det med det..jo det finns ju en jäkla mssa som röker när dom e gravida med, min syrra gjorde ju det.-hemskt enl mig...hua
    Ja fy fasen, jag blir så förbannad när jag ser någon gravid stå och röka.
    man kan ju knapt hålla igen truten då.

Min man snusade ju då jag blev gravid med största barnet men han fick snällt sluta men han klarade inte av att inte ha nått under läppen så vet du vad han kör med nu????

han köper löste och vattnar upp och har som snus hehe....
  • Nallepuhmamma
    Oväntad skrev 2010-06-07 23:17:20 följande:
    Ash.. Då är det nästan bara sked kvar då för er. .. Glad Inte så illa det heller men det kräver ju en del av killen..
    Japp men den ställningen är så jäkla tradig och känns inte så bra hehe, mer som nån drar en kondom där nere på mig...
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-06-07 19:11:07 följande:
    löste och vattnar upp haha, asså det låter ju inte så fräscht. varför inte ta ett "extra" tuggummi och stoppa bakom läppen? :P

Jag ogillar både rökning och snus. Fast anser att snusning är bättre, iallafall för mig för då slipper jag att skadas vid passivt användande. fast det ser inte fräscht ut alltså med snus i munnen. kan ju inte vara bra för tänder/munnen....
    Hehe ja men det är inte alls äckligt utan han har inte mycket så det rinner och äcklar sig.
    Tuggummi är för halt och glider liksom ivääg
    Pregga skrev 2010-06-07 19:03:26 följande:
    jojo det va ju vanlig tobak med ngn äpple smak tydligen.
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 18:58:28 följande:
    Ja fy fasen, jag blir så förbannad när jag ser någon gravid stå och röka.
    man kan ju knapt hålla igen truten då.

Min man snusade ju då jag blev gravid med största barnet men han fick snällt sluta men han klarade inte av att inte ha nått under läppen så vet du vad han kör med nu????

han köper löste och vattnar upp och har som snus hehe....
    Jo där e jag likadan, kan typ blänga på pers ifråga å uppenbart rynka på näsan. va gulligt av din man å visa sån hänsyn -me like :)
    Japp det var bra att han slutade men det var ju pga påtryckningar av mig Annars hade han aldrig någonsin slutat.
  • Nallepuhmamma
    den kära leken skrev 2010-06-08 07:21:47 följande:
    Nallephumamma: Jag har en kompis som slutade snusa och då använde riven ingefära under läppen. Det går bra att krama samt att det ger samma brännande känsla som snus.
    Kanske han skulle testa haha,men han har fastnat för teet nu
    Sak samma bara det inte är riktigt snus eller cigg så är jag glad
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10