Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-10 12:12:32 följande:
    ok, det har jag nog missat då...hihi får ju panik av det röda på pappret med et e la fr min ovälkommna gäst antar jag...
    Men Pregga lilla vi diskuterade ju detta bara för någora dagar sedan och med våra "kära" vänner där bak i rumpan

Min har vinkat glatt idag och gjort sig påmind även idag genom att ha blödit ifrån den
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-10 12:20:28 följande:
    haha ok gumman....jag som e totalt frånvarande å förvirrad...haha du e för rolig asså, trots att man inte mår så toppen så får du mig att dra på smilbanden..hihi tack :)
    Bra det

varför mår du inte toppen?
    Något som hänt? Eller känner du dig bara nere idag?

Räknas jag som att jag har 3 månader kvar till bf eller vad? Är jag dessutom i 3:e trimestern? Är ju i v 28 nu (27+1)
  • Nallepuhmamma

Räknas jag som att jag har 3 månader kvar till bf eller vad? Är jag dessutom i 3:e trimestern? Är ju i v 28 nu (27+1)

• Nallepuhmamma
    den kära leken skrev 2010-06-10 12:49:08 följande:
    Jag har 2,5 månader kvar och är idag 30+0 så ja du har väl drygt 3 månader kvar.
    Drygt 3 månader? Alltså är jag itne där riktigt än eller är jag där i? hehe svårt det där
    Men man är i tredje trimestern då man är i v 28?
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-10 13:05:37 följande:
    Mja det hände lite saker här igår som tog musten ur mig helt...trodde inte att jag skulle orka gå upp ur sängen idag ens....åkte polisbil iallafall :) hihi en god vän till mig som e befäl hämtade upp mig så åkte vi en sväng å bara pratade å jag grina...men det var skönt för honom känner jag mig så trygg med...
    den kära leken skrev 2010-06-10 12:36:14 följande:
    9 veckor? Vi är ju 30+0 idag alltså 10 veckor kvar (8-12 veckor)
    jaja just det ja, men 9 v kändes bättre..haha men min dotter kom 8 dagar tidigt så jag nästan räknar med att lilleman blir lite tidig...

Men stackars dig gumman. Du verkar itne ha det så jäkla lätt många ggr Okej viste inte riktigt hur mn räknade detta med hur många månder man hade kvar och trimestern
  • Nallepuhmamma
    den kära leken skrev 2010-06-10 13:23:43 följande:
    Om du evt hur många dagar du har kvar kan du ju alltid dela dem med 30 så får du veta antal månader. Exempel 90 dagar kvar/30 (antal dagar i en månad) = 3 månader kvar.

Jag har 69 dagar kvar alltså 2 månader och 9 dar.
    Oj hehe jag e dålig på räkning men har idag 89 dagar kvar...vilket blir?
  • Nallepuhmamma
    den kära leken skrev 2010-06-10 13:42:11 följande:
    2,97 alltså knappt 3 månader då :)
    Aha tack för hjälpen hihi. Snacka om att vara nollstäld på räkningen
    Fattade som bäst nu hur du räknade hihi....
    Pregga skrev 2010-06-10 13:42:15 följande:
    *skratt* jo det stämmer så bra....det har du helt rätt i, ibland kan man ju känna...eh nu räcker det allt va? hihi men jag tror å vet att så fort lilleman e född å allt det gått bra så kommer jag bli starkare än någonsin....:) så jag får se det så...

asså jag blir nojjig när det kommer blod på pappret, men det e ju bara när jag gör nr 2.....suck...
    Pregga sötnos är du rädd så kontakta din bm ang att du blöder där bak,men som plåster på såren kan jag säja du kan nog vara 250% lugn för jag har så med och VARJE dag.
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-06-10 13:52:16 följande:
    jaså?? hm, den tanken slog mig aldrig....kanske e det då...
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-10 13:48:20 följande:
    Aha tack för hjälpen hihi. Snacka om att vara nollstäld på räkningen
    Fattade som bäst nu hur du räknade hihi....

Pregga sötnos är du rädd så kontakta din bm ang att du blöder där bak,men som plåster på såren kan jag säja du kan nog vara 250% lugn för jag har så med och VARJE dag.
    mja jag e inte rädd att det blöder därbak, hihi utan vill bara vara säker på att det e därifrån, men det tror jag för det kommer bara när jag gör nr 2 ju...:/
    Kommer garanterat från hål nr 2.

har sån jäkla huvudvärk nu och denna jäkla halsbrännan lever rövare
  • Nallepuhmamma
    den kära leken skrev 2010-06-10 14:04:04 följande:
    Ja jag blir galen på halsbrännan. Ingen sur mat så som frukt eller jos, ingen stark mat och inte äta innan man går och lägger sig längre. Är skithungrig på morgonen när jag vaknar.
    Känns ju som man itne kan äta nått för man får ju skiten iaf
    Mandy86 skrev 2010-06-10 14:02:40 följande:
    oh vad nervös jag blev nyss efter mitt toa besök..avföringen var svart!

har läst nu att det är pga. järntabletterna jag äter (niferex) som jag började med förra veckan.
    jag tar endast 1 tablett om dagen

så..nu kan jag lugna mig igen..men en del ska man va med om
    Haha välkommen i klubben =)
    Hade vi haft inne dass här hade man lätt kunnat se vem som lagt vilken här haha.
    Mitt är svart det med.
  • Nallepuhmamma
    Hej tjejer har ni upplevt något liknande?

Inatt när jag skulle vända mig om i sängen (Ej Hastigt på nått vis) så fick jag en sån hemsk intensiv smärta på ena sidan magen så man fick hålla sig om magen och hålla igen munnen för att inte skrika "aj,aj,aj"

Detta har kommit några ggr.
    Vad kan det vara? Det sitter i ett tag och sen tack och lov försvinner.

Känns som tusen knivar sprätter upp mig.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10