Pregga skrev 2010-03-20 17:45:01 följande:
Ok, tack för ditt svar, trots att det kan vara lite känsligt. =) jag har nu tagit fram häcksaxen å rakat mig, trots att det va svårt å se....tog fram en spegel å kikade..men ser inget av det du beskriver. dock har jag inte kännt efter. men det stor ju att detta uppkommer oftast i slutet av en grav?? beror det då på att du fått barn tidigare? Hihi åå va mys att även din man har kännt den lille nu å grattis till dina fynd, vilka bra priser =) håller med dig ang vik, e man gravid så ska det ju synas , hihi eller iallafall så vill jag det...å med mina 9 nya kg så syns det.
jag kan väl anta att det har med mina tidigare graviditeter att göra, man blir ju inte precis som vanligt efter graviditeterna . men det gör ju inte ont och det är inte farligt så det är inget att oroa sig för. men jag ska hålla koll, för växer den kan den ju vara ivägen vid olika aktiviteter ;)
Pregga skrev 2010-03-20 17:48:04 följande:
Jo men gumman du ska inte behöva känna att du måste försvara dig ang din vikt eller sin syn på det! Det är så individuellt å du vet sj vad DU mår bäst av! Har haft samma probs som dig, fast tvärtom-har haft skitsvårt å gå upp i vikt. nästinitill omöjligt. så jag e ju såklart glad att jag fått lagt på mig lite =)
nä men jo jag ville bara klargöra att det inte är alla som blir helt galna för att dem går upp ett gram typ under graviditeten, jag räknar ändå 10 kg och det är ju helt normalt :) jag gillar min mage jättemycket men vill inte gå upp ONÖDIGT mycket i vikt just bara för att det är så svårt att bli av med dem efteråt, iallafall är det så för mig :)
SweetLilly skrev 2010-03-20 17:52:50 följande:
Hoppas verkligen inte du tog illa upp av det jag skrev! De jag hade i tanke var såna tjejer som utseendefixerade från början och "skryter" om attd e bara går upp si och så och gör allt för att nästan banta.. du förstår säkert vilken typ av folk jag menar!JAg är som dig, jag var rund förut men la ommitt liv och gick ner 25kg, och trivdes som allra bäst runt 60kg (167cm lång) och vill inte heller gå upp så mycket helst, men man får bara hänga med acceptera kroppens förändringar..tyvärr. Men jagtror att man man blir mer eller mindre påverkad av vikthets i allmänhet, att man känner sig fet som gravid, fast det är helt normalt.
nej nej nej gumman inte alls så. men ville bara klargöra att det är inte sån jag är jag förstår vilka du menar, men jag snackar ändå om 10 kg :) klart man kommer gå upp 3 kg, 6 kg och mer! 10 kg är ju verkligen minimum :)
jag känner mig inte alls fet , jag gillar min runda nya fina mage:) det borde ALLA gravida göra, det är ju en bebis där inuti =)
grattis till 25 kgs viktnedgång!