• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-20 15:04:01 följande:
    men det e ju inte så långt kvar...haha näe det gör inget, jage  glad för mina kg =) jo men bysten dock har blivit så tung så dom, japp HÄNGER!!  chips e ngt jag aldrig vart svag för...men jag håller med dig om att mjölk e livet =) hahahahadu det bråcket du fått i muttan, hur märkte du det?jag får ju ont, eller ömmar emellanåt nertill...framförallt när jag suttit vid datan för länge...på trästolen, har ju barord med sådana höga barstolar med träsist...å det känns ju lite efter en stund...tror inte jag har bråck än....å hoppas slippa...såhär står det i min mvc bok om åderbråckådrorna på benen å underlivet brukar vidgas.det beror på tryck fr den växande livmodern och på att vävnaden i ådrorna blir slappare. det kan ge åderbråck på benen eller hemorrojder. hemmorojder går tillbaka och försvinner oftast efter fölossningen.Åderbråck kan däremot vara kvar även om de minskar.också i nderlivet kan du få åderbråck,det ger svullnad å värk i blygläpparna och det kan vara svårt att sitta,sådana besvär brukar inte komma förens den allra sista tiden före förlossningen och brukar inte störa förlossningen.hm....jag e ju öm i underlivet emellanåt, men inte jämt. hur känner du det?
    jjo, jag har förut känt min livmodertapp och tom öppningen. den har liksom känts öppen förut, innan graviditeten, jag har ju ändå fått 3 barn förut så jag antar att det beror på det ;) men så ville bara känna efter om den kändes nåt annorlunda, jjag hann inte så långt upp eftersom den här "grejen" stal min uppmärksamhet. Du vet hur hemorrojder kan kännas, som typ stora eller minismå vindruvor? Så känns det 1-2 cm in i slidan på slidväggen. Att jag hittade den var liksom en tillfällighet så jag vet inte hur länge jag haft den men jag är ganska säker ändå på att jag fått den under denna graviditeten.

sen har jag ju åderbråck i blygdläpparna också mest på höger sida, fast dem kan jag inte känna genom att stryka fingret över dem som med den inuti. dem på blygdläpparna syns ju som röda stora prickar och området där dem är känns inte helt slätt
    BF: 100810 enligt RUL
  • SweetLilly

Hejsan på er!

Ser att ni pratar vikt, jag har gått upp snart 7kg, är v21. Men man kan juinte göra så mycket åt vikten om man äter ritigt, och det är inte "fint" att bara gå upp 3 kg under en graviditet, det är nån slags vikthets ibland som jag tror man blir påverkad av..

Idag har jag varit på en barn-loppis, köpte snygga mamma-snickarbyxor för 10 kr, en söt mysdress(ny)strl56 för 15kr och en läragåvagn för 50 kr..FYND.

OCH imorse låg jag och maken och förösklte känna på magen, och jag kände ett lite bubbel och han säger direkt; "nu tror jag jag kände nåt!" Så nu har vi båda kännt det! MYS!!

Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-20 16:28:48 följande:
    Hejsan på er!Ser att ni pratar vikt, jag har gått upp snart 7kg, är v21. Men man kan juinte göra så mycket åt vikten om man äter ritigt, och det är inte "fint" att bara gå upp 3 kg under en graviditet, det är nån slags vikthets ibland som jag tror man blir påverkad av..Idag har jag varit på en barn-loppis, köpte snygga mamma-snickarbyxor för 10 kr, en söt mysdress(ny)strl56 för 15kr och en läragåvagn för 50 kr..FYND.OCH imorse låg jag och maken och förösklte känna på magen, och jag kände ett lite bubbel och han säger direkt; "nu tror jag jag kände nåt!" Så nu har vi båda kännt det! MYS!!
    hej hej! nämen åh vad mysigt! Grattis!!

för mig är det ingen vikthets utifrån som jag blivit påverkad av. jag har länge varit överviktig och min vikt har varit ett problem för mig ända sen tonåringen, jag hade även stora problem såklart med motion och kost. under 2006 gick jag med i viktklubben och ändrade mitt liv totalt vad gäller attityd, kost och motion. jag motionerade varje dag och åt enligt recepten på viktklubben. jag gick ner ca 10 kg med deras hjälp. sen tog medlemskapet slut och jag kände att jag kunde klara det på egen hand. jag hade då 14 kg som jag ville gå ner. jag hann gå ner 11 kg till innan graviditeten.

anledningen till att jag inte vill gå upp så mycket i vikt under graviditeten är för att jag får kämpa stenhårt för att bli av med den sen. Jag mår bäst när jag tränar och äter rätt. Det kan jag inte göra nu för jag kan inte stå emot mina egna sug under graviditeten som förresten är en miljon gånger starkare än vanligt och dessutom så har jag ingen ork till att träna. Vikten är viktig för mig, jag mår bäst när jag mår bra inuti och ser bra utanpå och det gör jag bäst runt 60kg(jag är 1.65 m lång-så det är inte helt orimligt)

Jag ville bara klargöra hur det är för mig och varför JAG inte vill gå upp mer än ca 10 kg. Sen om jag kommer gå upp 20 kg så får det väl vara så, men då har jag fler kg att kämpa med. Så därför hoppas jag på att inte gå upp såå mycket :) Dessutom får jag så ont i knäna när jag väger lite för mycket...
  • elinnnnn
    Hejsan på er!Ser att ni pratar vikt, jag har gått upp snart 7kg, är v21. Men man kan juinte göra så mycket åt vikten om man äter ritigt, och det är inte "fint" att bara gå upp 3 kg under en graviditet, det är nån slags vikthets ibland som jag tror man blir påverkad av..Idag har jag varit på en barn-loppis, köpte snygga mamma-snickarbyxor för 10 kr, en söt mysdress(ny)strl56 för 15kr och en läragåvagn för 50 kr..FYND.OCH imorse låg jag och maken och förösklte känna på magen, och jag kände ett lite bubbel och han säger direkt; "nu tror jag jag kände nåt!" Så nu har vi båda kännt det! MYS!!
    grattis till dina fynd, det var verkligen billigt :) jag älskar när man får fynda, man känner sig som en vinnare hihihi
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-20 15:22:48 följande:
    jjo, jag har förut känt min livmodertapp och tom öppningen. den har liksom känts öppen förut, innan graviditeten, jag har ju ändå fått 3 barn förut så jag antar att det beror på det ;) men så ville bara känna efter om den kändes nåt annorlunda, jjag hann inte så långt upp eftersom den här "grejen" stal min uppmärksamhet. Du vet hur hemorrojder kan kännas, som typ stora eller minismå vindruvor? Så känns det 1-2 cm in i slidan på slidväggen. Att jag hittade den var liksom en tillfällighet så jag vet inte hur länge jag haft den men jag är ganska säker ändå på att jag fått den under denna graviditeten.sen har jag ju åderbråck i blygdläpparna också mest på höger sida, fast dem kan jag inte känna genom att stryka fingret över dem som med den inuti. dem på blygdläpparna syns ju som röda stora prickar och området där dem är känns inte helt slätt
    Ok, tack för ditt svar, trots att det kan vara lite känsligt. =) jag har nu tagit fram häcksaxen å rakat mig, trots att det va svårt å se....tog fram en spegel å kikade..men ser inget av det du beskriver. dock har jag inte kännt efter. men det stor ju att detta uppkommer oftast i slutet av en grav?? beror det då på att du fått barn tidigare?
    Hihi åå va mys att även din man har kännt den lille nu å grattis till dina fynd, vilka bra priser =) håller med dig ang vik, e man gravid så ska det ju synas , hihi eller iallafall så vill jag det...å med mina 9 nya kg så syns det.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-20 16:56:04 följande:
    hej hej! nämen åh vad mysigt! Grattis!!för mig är det ingen vikthets utifrån som jag blivit påverkad av. jag har länge varit överviktig och min vikt har varit ett problem för mig ända sen tonåringen, jag hade även stora problem såklart med motion och kost. under 2006 gick jag med i viktklubben och ändrade mitt liv totalt vad gäller attityd, kost och motion. jag motionerade varje dag och åt enligt recepten på viktklubben. jag gick ner ca 10 kg med deras hjälp. sen tog medlemskapet slut och jag kände att jag kunde klara det på egen hand. jag hade då 14 kg som jag ville gå ner. jag hann gå ner 11 kg till innan graviditeten.anledningen till att jag inte vill gå upp så mycket i vikt under graviditeten är för att jag får kämpa stenhårt för att bli av med den sen. Jag mår bäst när jag tränar och äter rätt. Det kan jag inte göra nu för jag kan inte stå emot mina egna sug under graviditeten som förresten är en miljon gånger starkare än vanligt och dessutom så har jag ingen ork till att träna. Vikten är viktig för mig, jag mår bäst när jag mår bra inuti och ser bra utanpå och det gör jag bäst runt 60kg(jag är 1.65 m lång-så det är inte helt orimligt)Jag ville bara klargöra hur det är för mig och varför JAG inte vill gå upp mer än ca 10 kg. Sen om jag kommer gå upp 20 kg så får det väl vara så, men då har jag fler kg att kämpa med. Så därför hoppas jag på att inte gå upp såå mycket :) Dessutom får jag så ont i knäna när jag väger lite för mycket...
    Jo men gumman du ska inte behöva känna att du måste försvara dig ang din vikt eller sin syn på det! Det är så individuellt å du vet sj vad DU mår bäst av! Har haft samma probs som dig, fast tvärtom-har haft skitsvårt å gå upp i vikt. nästinitill omöjligt. så jag e ju såklart glad att jag fått lagt på mig lite =)
  • SweetLilly
    hej hej! nämen åh vad mysigt! Grattis!!för mig är det ingen vikthets utifrån som jag blivit påverkad av. jag har länge varit överviktig och min vikt har varit ett problem för mig ända sen tonåringen, jag hade även stora problem såklart med motion och kost. under 2006 gick jag med i viktklubben och ändrade mitt liv totalt vad gäller attityd, kost och motion. jag motionerade varje dag och åt enligt recepten på viktklubben. jag gick ner ca 10 kg med deras hjälp. sen tog medlemskapet slut och jag kände att jag kunde klara det på egen hand. jag hade då 14 kg som jag ville gå ner. jag hann gå ner 11 kg till innan graviditeten.anledningen till att jag inte vill gå upp så mycket i vikt under graviditeten är för att jag får kämpa stenhårt för att bli av med den sen. Jag mår bäst när jag tränar och äter rätt. Det kan jag inte göra nu för jag kan inte stå emot mina egna sug under graviditeten som förresten är en miljon gånger starkare än vanligt och dessutom så har jag ingen ork till att träna. Vikten är viktig för mig, jag mår bäst när jag mår bra inuti och ser bra utanpå och det gör jag bäst runt 60kg(jag är 1.65 m lång-så det är inte helt orimligt)Jag ville bara klargöra hur det är för mig och varför JAG inte vill gå upp mer än ca 10 kg. Sen om jag kommer gå upp 20 kg så får det väl vara så, men då har jag fler kg att kämpa med. Så därför hoppas jag på att inte gå upp såå mycket :) Dessutom får jag så ont i knäna när jag väger lite för mycket...
    Hoppas verkligen inte du tog illa upp av det jag skrev! De jag hade i tanke var såna tjejer som utseendefixerade från början och "skryter" om attd e bara går upp si och så och gör allt för att nästan banta.. du förstår säkert vilken typ av folk jag menar!

JAg är som dig, jag var rund förut men la ommitt liv och gick ner 25kg, och trivdes som allra bäst runt 60kg (167cm lång) och vill inte heller gå upp så mycket helst, men man får bara hänga med acceptera kroppens förändringar..tyvärr. Men jagtror att man man blir mer eller mindre påverkad av vikthets i allmänhet, att man känner sig fet som gravid, fast det är helt normalt.
    Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-20 17:45:01 följande:
    Ok, tack för ditt svar, trots att det kan vara lite känsligt. =) jag har nu tagit fram häcksaxen å rakat mig, trots att det va svårt å se....tog fram en spegel å kikade..men ser inget av det du beskriver. dock har jag inte kännt efter. men det stor ju att detta uppkommer oftast i slutet av en grav?? beror det då på att du fått barn tidigare? Hihi åå va mys att även din man har kännt den lille nu å grattis till dina fynd, vilka bra priser =) håller med dig ang vik, e man gravid så ska det ju synas , hihi eller iallafall så vill jag det...å med mina 9 nya kg så syns det.
    jag kan väl anta att det har med mina tidigare graviditeter att göra, man blir ju inte precis som vanligt efter graviditeterna . men det gör ju inte ont och det är inte farligt så det är inget att oroa sig för. men jag ska hålla koll, för växer den kan den ju vara ivägen vid olika aktiviteter ;)
    Pregga skrev 2010-03-20 17:48:04 följande:
    Jo men gumman du ska inte behöva känna att du måste försvara dig ang din vikt eller sin syn på det! Det är så individuellt å du vet sj vad DU mår bäst av! Har haft samma probs som dig, fast tvärtom-har haft skitsvårt å gå upp i vikt. nästinitill omöjligt. så jag e ju såklart glad att jag fått lagt på mig lite =)
    nä men jo jag ville bara klargöra att det inte är alla som blir helt galna för att dem går upp ett gram typ under graviditeten, jag räknar ändå 10 kg och det är ju helt normalt :) jag gillar min mage jättemycket men vill inte gå upp ONÖDIGT mycket i vikt just bara för att det är så svårt att bli av med dem efteråt, iallafall är det så för mig :)
    SweetLilly skrev 2010-03-20 17:52:50 följande:
    Hoppas verkligen inte du tog illa upp av det jag skrev! De jag hade i tanke var såna tjejer som utseendefixerade från början och "skryter" om attd e bara går upp si och så och gör allt för att nästan banta.. du förstår säkert vilken typ av folk jag menar!JAg är som dig, jag var rund förut men la ommitt liv och gick ner 25kg, och trivdes som allra bäst runt 60kg (167cm lång) och vill inte heller gå upp så mycket helst, men man får bara hänga med acceptera kroppens förändringar..tyvärr. Men jagtror att man man blir mer eller mindre påverkad av vikthets i allmänhet, att man känner sig fet som gravid, fast det är helt normalt.
    nej nej nej gumman inte alls så. men ville bara klargöra att det är inte sån jag är jag förstår vilka du menar, men jag snackar ändå om 10 kg :) klart man kommer gå upp 3 kg, 6 kg och mer! 10 kg är ju verkligen minimum :)
    jag känner mig inte alls fet , jag gillar min runda nya fina mage:) det borde ALLA gravida göra, det är ju en bebis där inuti =)

grattis till 25 kgs viktnedgång!
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-20 18:09:51 följande:
    jag kan väl anta att det har med mina tidigare graviditeter att göra, man blir ju inte precis som vanligt efter graviditeterna . men det gör ju inte ont och det är inte farligt så det är inget att oroa sig för. men jag ska hålla koll, för växer den kan den ju vara ivägen vid olika aktiviteter ;) nä men jo jag ville bara klargöra att det inte är alla som blir helt galna för att dem går upp ett gram typ under graviditeten, jag räknar ändå 10 kg och det är ju helt normalt :) jag gillar min mage jättemycket men vill inte gå upp ONÖDIGT mycket i vikt just bara för att det är så svårt att bli av med dem efteråt, iallafall är det så för mig :) nej nej nej gumman inte alls så. men ville bara klargöra att det är inte sån jag är jag förstår vilka du menar, men jag snackar ändå om 10 kg :) klart man kommer gå upp 3 kg, 6 kg och mer! 10 kg är ju verkligen minimum :)jag känner mig inte alls fet , jag gillar min runda nya fina mage:) det borde ALLA gravida göra, det är ju en bebis där inuti =)grattis till 25 kgs viktnedgång!
    hahaha i vägen för andra aktiviteter, du det har jag glömt hur det känns, *asg* e me i nunne ordern nu vettu....suck... jaja vad att göra... som sagt vi är alla olika =)
  • carohl
    Hej gumman!
    Jag tycker inte heller att du behöver förklara varför du inte vill gå upp mycket under graviditeten. Alla har sina orsaker/tankar osv. Jag har alltid varit smal och bryr mig därför inte om jag går upp för att jag går säkert ner de sen. Som sagt alla är olika och jag hoppas att du inte har tagit det som kritik att vi pratat vikt det var inte vår mening isåf. Kul att kolla med alla andra vad som händer på vågen... {#lang_emotions_laughing}

Kram på dig
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100824~☆*★~
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10