• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-03-27 13:53:30 följande:
    haha jaa du jag väntade i 11 år med att skaffa en till å jag sa samma sak-aldrig mer! Men nu e jag såå lycklig, å önskar inget annat. Tycker inte du ska bestämma dig redan nu om du vill ha fler..jag e inte rädd för hur stor jag kommer bli, utan längtar till det..hahaha sen har jag haft en superbra graviditet i sig, om man bortser fr oron så har själva grav vart toppen.
    Jp fast det har ju mycket med sjukdomen att göra.. att vara gravid såhär och vara utan medicin är ett våg spel, och risken att få ett massivt skov efter förlossningen r stor.. Och nu har jag kramper, är svag och trött.. så nej, jag tror inte jag vågar fler ggr. men som sagt, man vet aldrig, komemr de på ett sätt att bota mig så ja visst
    Lilla pyret väntas 100806
  • love86fia
    SweetLilly skrev 2010-03-27 14:01:06 följande:
    Jp fast det har ju mycket med sjukdomen att göra.. att vara gravid såhär och vara utan medicin är ett våg spel, och risken att få ett massivt skov efter förlossningen r stor.. Och nu har jag kramper, är svag och trött.. så nej, jag tror inte jag vågar fler ggr. men som sagt, man vet aldrig, komemr de på ett sätt att bota mig så ja visst
    från min start med graviteten  har jag  haft  2 olika  virus  läkarna kunde skriva ut  något för  de  fast jag va  gravid men de va bök men jag kommer  mera en gärna  vilja  skaffa  flera  de är  värt att va  gravid
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-27 14:01:06 följande:
    ok, ja men då förstår jag....tror ändå det e svårt att säja nu, vänta tills du har din lille i famnen {#lang_emotions_wink} men det e klart att jag förstår ju dig med, å det e strongt av dig att vara utan medecinen...som när jag låg ett dygn i migränanfall..å jag har svår migrän...blir halvt medvetslös i värsta fall.....men jag tog ine medecinen....men jag e glad för din skull att du iallafall vågar 1 gng, för det e en fantastisk gåva att få vara mamma=)

idag har jag vart å köpt baby kläder...åå så fina, bla en marinblå body med spöket laba på...hihihi ev blir det ikea imon med...såg lite saker där som jag ville ha =)

har ju köpt vagn,säng, fått skötbord stol, köpt helt ny babysitter...mm
    å kläder. From nu blir allt resten nytt. kommer ju kosta lite men men, det e det värt, jag har sparat in så mkt på det jag fått å köpt billigt. så det e d värt =)
  • SweetLilly
    love86fia skrev 2010-03-27 17:24:30 följande:
    från min start med graviteten  har jag  haft  2 olika  virus  läkarna kunde skriva ut  något för  de  fast jag va  gravid men de va bök men jag kommer  mera en gärna  vilja  skaffa  flera  de är  värt att va  gravid
    Jo men det beror ju på hur dålig man blir också, jag riskerar att bli helkroppsförlamad t.ex, det är det inte värt..
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-03-27 13:56:28 följande:
    åh apelsinkrokant choklad - FY VAD GOTT!!!hann du smaka kexchokladen med apelsinsmak? dem försvann ju efter bara ett par månader sen igen. men jag och min syster hann äta många såna hihihihiså gott med apelsinchoklad - jag älskar romerska bågar!
    nej det hann jag tyvärr inte! Den hade vart god!! Ja romerska bågar ja! GÖÖÖTT!
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-03-27 17:27:00 följande:
    ok, ja men då förstår jag....tror ändå det e svårt att säja nu, vänta tills du har din lille i famnen  men det e klart att jag förstår ju dig med, å det e strongt av dig att vara utan medecinen...som när jag låg ett dygn i migränanfall..å jag har svår migrän...blir halvt medvetslös i värsta fall.....men jag tog ine medecinen....men jag e glad för din skull att du iallafall vågar 1 gng, för det e en fantastisk gåva att få vara mamma=)idag har jag vart å köpt baby kläder...åå så fina, bla en marinblå body med spöket laba på...hihihi ev blir det ikea imon med...såg lite saker där som jag ville ha =)har ju köpt vagn,säng, fått skötbord stol, köpt helt ny babysitter...mmå kläder. From nu blir allt resten nytt. kommer ju kosta lite men men, det e det värt, jag har sparat in så mkt på det jag fått å köpt billigt. så det e d värt =)
    Ja jag kämpar på och tycker det ska bli fantastiskt att bli mamma! Få känna sig behövd lite ist för att bara vara behövd av andra.

Oj vad mycket du handlat, jag har inte köpt nåt än känns det som, ett plagg, vaggahar vi fått och så vagn på g Men vi ska ju till ullared snart så då blir det nog massor haha!
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-27 17:32:07 följande:
    Jo men det beror ju på hur dålig man blir också, jag riskerar att bli helkroppsförlamad t.ex, det är det inte värt..
    ja självklart så kan man inte jämföra en förskylning med det du har gumman...å jag har full förståelse för att du nöjer dig med ett å kan fungera som mamma än ha 2 å inte kan röra dig....{#lang_emotions_heart}
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-03-27 17:41:21 följande:
    ja självklart så kan man inte jämföra en förskylning med det du har gumman...å jag har full förståelse för att du nöjer dig med ett å kan fungera som mamma än ha 2 å inte kan röra dig....
    tack vännen, det kändes bra att nån förstog mig {#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-27 17:38:38 följande:
    Ja jag kämpar på och tycker det ska bli fantastiskt att bli mamma! Få känna sig behövd lite ist för att bara vara behövd av andra.Oj vad mycket du handlat, jag har inte köpt nåt än känns det som, ett plagg, vaggahar vi fått och så vagn på g Men vi ska ju till ullared snart så då blir det nog massor haha!
    haha jo jag har köpt lite å har en del redan, men det e ju mkt för att jag vet att jag kommer stå själv med allt...å det kostar att börja om fr början....ska köpa lite varje månad..å sen har jag sökt ett bidrag då jag blir ensamstående som jag ska få på ca 4200 kr när det närmar sig =) å då blir det ju blöjor, tvättlappar, nappflaskor, minifom, ad droppar mm.
    Förstår att du kämpar på å klart det kommer bli underbart å bi mamma....man tror man vet gumman...tills den dagen då dom lägger upp din bebis på din bröstkorg å säjer grattis.....då kommer en känsla du inte ens i din fantasi kan föreställa dig, du blir heeeelt överväldigad. jag försökte ju gråta under min dotters förlossning då det gjorde vansinnigt ont...men inte en tår kom....förens jag fick upp henne på bröstet...
    tårarna sprutade å man har gett liv till det vackraste skapelsen, en gudagåva....
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-27 17:45:21 följande:
    tack vännen, det kändes bra att nån förstog mig
    Jo men det e klart...{#lang_emotions_heart} man väljer inte att få Ms....å du kämpar på trots att du har det, du tar en risk för att få bli mamma...att du tom kan bli förlamad...om inte det e kärlek så vette tusan=)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10