• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • carohl
    elinnnnn skrev 2010-03-28 10:12:57 följande:
    ang järntabletterna och svart avföring = japps helt normalt. glöm inte att ta tabletten med mycket vätska och fortsätt dricka lite extra under dagen
    Jag dricker i mängder {#lang_emotions_laughing} Jag som inte tycker om att dricka så mycket annars men det har flyttat in en öken i min mun, haha...
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-28 10:22:59 följande:
    Jag dricker i mängder  Jag som inte tycker om att dricka så mycket annars men det har flyttat in en öken i min mun, haha...
    hehe ja men det är bra du dricker. jag tar också järntabletter, har normalt ett lägre järnvärde än rekommenderat därför har jag blivit rekommenderad att ALLTID ta järntabletter. Jag dricker drygt 2 liter vatten + andra drycker och ja min avföring är iallafall svart och hård. men man får göra vad man kan för att underlätta för magen genom att dricka mycket och äta mycket fibrer och grönsaker/frukt
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-03-28 10:26:01 följande:
    Nä nu ska jag klä mig. ses senare
    okej :) Förresten för nån dag sen skrev du att du hade bloggat hela kvällen. menar du härinne på familjeliv eller? jag var inne på din sida men jag hittade bara dina gamla bloggar :S
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-03-27 22:19:38 följande:
    Sitter just nu å frossar i barnskor på la redoutes outlet. Dottern behöver nya vårskor, minst 2 par, men helst 3 ett på dagis å 2 par hemma.
    Jotack skor går åt rätt så fort...men vem älskar inte å köpa skor =)
    knyzzel skrev 2010-03-28 09:04:11 följande:
    God morgon. Vad händer i dag? Själv e jag shopping sugen... Vill bara handla skor till dottern & bebiskläder Skulle egentligen ha grannarna på middag, men den ställde in sent igår... så nu står jag här med en massa mat (suck)
    men gumman...ätt å va gött =)
  • Bubbis10

Godmorgon flickor =)

Känner att jag måste börja hejda mig med mina inköp till lilleman .....men det e såå kul å handla ju, haha blir nog ev ett baby gym idag =) sen får jag hejda mig själv å ta lite nästa månad..rom byggdes ju inte på en dag...men kul e det :)

• carohl
    Pregga skrev 2010-03-28 10:40:26 följande:
    Godmorgon flickor =)Känner att jag måste börja hejda mig med mina inköp till lilleman .....men det e såå kul å handla ju, haha blir nog ev ett baby gym idag =) sen får jag hejda mig själv å ta lite nästa månad..rom byggdes ju inte på en dag...men kul e det :)
    Haha du väckte mitt shoppinsug igår... kanske att jag ska försöka ragga med mig min familje till ikea idag och köpa textiler, vi får se... annars så får jag åka imorgon eller en annan dag. Det är ju inge bråttom som sagt men det är ju så roligt!
  • carohl

Nu ska jag ta och börja min dag här hemma...

Hörs senare... kram!

• Ns mamma

God morgon alla!
    Skönt att vara ledig nu när man ställt om klockan, sambon fick glatt sova en timme mindre i natt..

Syns så  himla tydligt på magen nu när lillprinsen stökar runt, och känns också för den delen :)

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-28 10:40:26 följande:
    Godmorgon flickor =)Känner att jag måste börja hejda mig med mina inköp till lilleman .....men det e såå kul å handla ju, haha blir nog ev ett baby gym idag =) sen får jag hejda mig själv å ta lite nästa månad..rom byggdes ju inte på en dag...men kul e det :)
    Godmorgon gumman!
    ja det är så kul. Tyvärr har vi inte handlat nåt på länge och det kliar så i fingrarna. Det är tur att jag inte är i sverige för då hade jag kunnat ta mig ut till affärerna och shoppat själv. och det hade jag SÄKERLIGEN gjort varenda dag haha.
    Här blir det bara utgång på helgerna eller annan vardag fast då är alltid maken med och han vill inte handla så mycket nu. Dessutom så har vi ju redan köpt baskläder och man vill ju ha lite rosa/blått beroende på kön. Och som sagt så vet man ju aldrig om ultraljudet är 100% rätt.
    Fast om drygt en månad åker jag till sverige då ska jag handla lite :P Jag kommer behöva ha en stor tom resväska med mig som jag kan fylla med bebbe grejer hihihihihi
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10