• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-29 10:44:11 följande:
    Nä jag har inga idéer alls. Matlagningen just nu är väldigt enformig. Skulle behöva massa ny inspiration.Ja det är mysigt att få greja lite :)
    mmmm jag behöver också inspiration fast kanske framförallt ORK ;) jaja jag har tagit upp kyckling iallafall så jag får väl sätta igång och leta kyckling recept =)
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-03-29 09:21:53 följande:
    God morgon tjejer!Jag har varit vaken nu i några timmar då jag har barn som går i skolan. Hon fick duscha imorse då min "stora" sessa har kommit in i purbeteten och är bara 8½ år gammal eller hon fyller 9 i maj men ändå. Sessan har faktiskt börjat lukta svett. Fan det verkar som om hon blir lika tidig med allt som jag var i hennes ålder. När jag var 9 år så fick jag mina tuttar och lagomt till min 11-årsdag fick jag min mens, trevlig present.. nä...Aja helgen har varit ok här, jag har ju jobbat och det var väl inte skitroligt men vad ska man göra? Sambon har lagt nytt golv i stora sessans rum så nu är båda flickrummen fina med nya golv, det känns otroligt fräscht Jag ska snart iväg och handla lite roliga saker och sen ska jag på personalmöte (blä)
    Godmorgon gumman :)

jaa välkommen in i livet med tonårsbarn..natta börjar med lukta när hon svettas...hua...puberteten välkommen!
  • elinnnnn

pregga: haha ja det behövs verkligen mycket. det är ju en helt ny människa som föds. helt galet egentligen om man tänker på hur mycket grejer man själv har ;)

Vår lill* plutt väntas 100810
  • Nallepuhmamma

Hej tjejer!

det blir ett jävla håll i gång på några i våran omgivning när v säjer att vi har lite babykläder som lill*n kan ärva från våra barn...
    Vad tycker ni om det?
    Är det så jäkla hemskt att dom får ärva lite?
    Givetvis kommer vi ju köpa nytt med och dom kläderna som skall och kan ärvas är ju i nyskick och vissa har ej hunnit blivit knapt använda mer än 1-2 ggr

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-29 10:54:17 följande:
    pregga: haha ja det behövs verkligen mycket. det är ju en helt ny människa som föds. helt galet egentligen om man tänker på hur mycket grejer man själv har ;)
    haha jaa jag känner att jag har fixat mkt, typ det dyraste. men det e mkt småplock kvar å det plockar åt det med..sen e det bilstol kvar...ett MÅSTE även om jag sj inte har körkort så åker vi ofta med vänner. å hem fr Bb mm....:)
  • den kära leken

Ja det är väl snart dags att börja handla lite. Usch har ingen lust alls. Verkligen hatar att handla. Åsså måste jag röja lite hemma först. För att få plats med nya grejer. Antagligen blir jag tyungen att plocka bort min syhörna. Jaja kommer väl inte ha tid att sy ändå :)

Vaknade 3 i morse av en mardröm och kunde inte somna om. Är galet trött nu.

• lillabambi

Hej hej brudarna :)

Jobbat på krogen i fredags och resturangen i söndags så har varit galet slut och inte orkat vara inne o skrivit.. Bara småkikat lite.
    Hur är det med er?
    Ultraljud i morgon för mej och jag är galet nervös.. Usch!

• den kära leken

Men vad fan är det frågan om egentligen? Självklart ska du använda sakerna du har! Hur hade världen sett ut om alla bara köpte nytt hela tiden. Då hade vi inte haft nån miljö kvar. Nej använd du ärvda kläder och va stolt över det. Riktigt stolt.

Nallepuhmamma skrev 2010-03-29 10:57:23 följande:
    Hej tjejer! det blir ett jävla håll i gång på några i våran omgivning när v säjer att vi har lite babykläder som lill*n kan ärva från våra barn... Vad tycker ni om det? Är det så jäkla hemskt att dom får ärva lite? Givetvis kommer vi ju köpa nytt med och dom kläderna som skall och kan ärvas är ju i nyskick och vissa har ej hunnit blivit knapt använda mer än 1-2 ggr
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-29 10:57:23 följande:
    Hej tjejer!det blir ett jävla håll i gång på några i våran omgivning när v säjer att vi har lite babykläder som lill*n kan ärva från våra barn...Vad tycker ni om det?Är det så jäkla hemskt att dom får ärva lite?Givetvis kommer vi ju köpa nytt med och dom kläderna som skall och kan ärvas är ju i nyskick och vissa har ej hunnit blivit knapt använda mer än 1-2 ggr
    Det är väl inget konstigt att man ärver kläder..?? Så har väl alla gjort i alla tider! Klart en del blir nytt, men att man återanvänder kläder som fortfarande fungerar är ju helt självklart tycker jag..
    Lilla pyret väntas 100806
  • den kära leken

Åhh spännande! Lycka till imon :)

lillabambi skrev 2010-03-29 11:00:45 följande:
    Hej hej brudarna :) Jobbat på krogen i fredags och resturangen i söndags så har varit galet slut och inte orkat vara inne o skrivit.. Bara småkikat lite. Hur är det med er? Ultraljud i morgon för mej och jag är galet nervös.. Usch!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10