Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Familjen Mu skrev 2010-07-14 18:52:16 följande:
    Tror vi är i samma vecka...går in i vecka 36 imorgon!

Vart ju på ul i vecka 32+4 och då vägde han uppskattningsvis 1900 gram!
    ok, men då ligger vi exakt lika, men då kan inte din prins vara lite liten ju?? min vägde ju 1945 ca sist, å det var kanske 1 1/5 vecka sen.....japp v 36 imon :) men då har nog ert mirakle åxå hullat på sig :)
  • Bubbis10

Min dotter vägde 2725 g när hon föddes den lille räkan, å var 49 cm lång..
    å då hade jag gått nästan hela tiden ut, hon var 8 dagar tidigt, så stämmer det att dom går upp mellan 250-350 g i veckan nu, som jag läst...så kommer han ju komma ikapp det :)

• Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-07-14 18:58:27 följande:
    Hmm...hehe...ah. Ja de var bm.s ord.

Men satt just o räknade lite själv bara lite "slarvigt" och hans vikt idag blir då ca 2700 gram o de e ju inte så lite!
    Men föder nog hellre en liten/normalviktig baby än en större...
    mja asså dom lägger på sig den vikten from v 36 läste jag ca i veckan så jag skulle gissa på att er ligger i snitt som min då :) 2400 g, exakt på kurvan :)
    jo för jisses namn , man vill ju inte trycka ut en på 5 kg, hua.....*ryser*
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-07-14 19:00:00 följande:
    Där ser man....mycket att lära fortfarande hehe!

Vår sessa vägde 3660 gram o var 52 cm lång så prinsen blir nog lite mindre än storasyster!
    hihi en lång tjej ju :) åååh gu som man längtar nu, men efter sms fr sofie&laura idag så vill jag att han väntar i 2 v till....
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-07-14 19:14:21 följande:
    Vem är det?

Jo hon var och är en lång tjej och smal. Får skaffa en AK-5a när hon blir större Tungan ute för hon är världens sötaste!

Nä du vännen, nu ska faktiskt jag o sessan duscha, varit iväg nästa hela dagen...först mvc, sen handlat mer blöjor till lilleman och dricka att ha me till förlossningen och sist men inte minst vart vi på 4H-gården!

Hörs kanske senare! Kramar
    va? sofie och laura? fr våran tråd, haha hon har vart med fr början ju...hon fick en liten son nu häromnatten i v 36 tror jag hon var....
    Ak-5a, hahahaha klockrent :)

ska ta en duch till här sen med, e bra varm å svullen....
    ok, hörs gumman, kram
  • Bubbis10

Tjejer tjejer...
    haha

en liten undran, absolut INGET ni måste svara på om ni inte vill, inget som behöver förklaras ngt vidare,utan man väljer HELT själv om man vill svara å hur mkt, utan att det ska ifrågasättas på ngt vis. sen kanske man får en nyfiken fråga å det e ju inte hela världen.

MEN-Hur ställer ni er till amning?

jag själv kommer amma så länge jag bara kan å orkar :)

• Bubbis10
    carohl skrev 2010-07-14 19:40:40 följande:
    Ok lyssna nu tjejer!
    Vi var iväg och hämtade mat. Thaimat, jag älskar thai. Hur som helst så var jag extremt hungrig när vi skulle till och äta, jag åt i mängder jag åt två portioner. Nåt stank illa, det stank liksom sopor och när jag hade ätit färdigt min andra portion insåg vi att det var mina jätteräkor! Min sambo åt kyckling. Vad skulle hända om man blev matförgiftad nu? Jag har blivit det en gång förut och jag trodde att jag skulle dö då....
    HAR SVARAT DIG FLERA GNG MEN DET POSTAS INTE, TAR DET PÅ TEL....
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-07-14 19:51:41 följande:
    OOOOOKKKKKKKKKKK!!! HAHAHAHAHAHA!!!
    HAHA ,jaaa men jag hade visst caps på, hahahaha
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-07-14 19:43:08 följande:
    Men gud för mig har den där frågan ett självklart svar och det är att mitt barn ska ammas tills hon blir 6 månader åtminstone precis som de rekommenderar att man minst ska göra. Skulle jag inte kunna eller att hon inte kan suga då får vi lösa det då men självklart vill jag amma. Skrattande
    Då är vi HELT överrens :) det e i min egen personliga åsikt att det är det absolut bästa för barnet :)
    carohl skrev 2010-07-14 19:44:40 följande:
    Syftade du på "idiottråden" om tjejen som inte tänker amma? Jag går inte ens in och diskuterar, vissa är ju för ego. Som jag sa går det inte är det en annan sak men om man kan varför skulle man inte?
    japp den menade jag, haha rikspuckon :)
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-07-14 20:02:14 följande:
    Tillbaka! Skrattande

Annars då tjejer? Ser att Pregga och elinnnnn är inne. Hur har er dag varit? Min har varit bra även om jag varit vaken nu i 18 timmar...
    jodå, jag har ju berättat om min dag på tråden samt i tel, men jag vet att du e ivrig att höra det igen, hahahahhahahahah
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10