Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Som ni flesta vet så ska min prins heta Dominic Hjärta

• Bubbis10
    Catsa skrev 2010-07-14 13:20:26 följande:
    Halloj på er. :)

Natten blev riktigt bra, fick sova utan större problem. :) Lite knuffar från insidan men inget värre. :)
    Blev dock väckt av dörrklockan. Bara och kliva upp det.

Det där med namn är ju jättesvårt. Vi har ett flicknamn vi tycker om, men pojknamn är svårare. Och sen är det ju inte säkert att namnen vi vill ha passar på den lill*. Det märks nog helt enkelt när den väl tittar ut, så vi får se hur den ser ut. :)

Tur att jag kikade in här, har blivit dagvilsen så jag trodde "livet på BB" skulle börja imorgon. Haha. Blivit snurrig av värmen tror jag. Haha.

Pregga: Kände igen det där med fötterna, ingen höjdare alls. :P Känns som att fötterna är 4 ggr större än normalt och det brinner i dom. Men snart så är det förhoppningsvis borta. :)
    Svarar dig lite senare, måste logga ut...ska upp till sjukan å titta på min prins, har Tul idag :)
    kram sålänge...
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-14 13:15:01 följande:
    Tack. Jag tycker att Devin å Thyra passar bra ihop uatan att vara för lika.
    elinnnnn skrev 2010-07-14 11:23:24 följande:
    Godmorgon! nästan godmiddag nu ju hihi.
    hur går det med städningen?
    vad skönt att ha en väninna med barn i samma ålder som sina egna:) helt perfekt ju.
    Devin Lennox är fint, Devin är ett av mina favoritnamn =)

naw söte haha beställer hästar hihihihi.
    skönt att hon nästan är helt torr, jorå det är duktigt med bara nån enstaka olycka om dagen bara efter 1 vecka :)
    snart är hon helt torr både på dagen och natten tror jag =) kan ju vara skönt att slippa ha 2 blöjbarn, blir nog tillräckligt med blöjbyten på den lill* ;) hur många dagar kvar nu? 9? herregud hahaha
    Tack. D e dem enda 2 namnen som vi har lyckats att komma överrens om hahahaha...
    Nä, d e 8 dagar kvar nu. Han kommer senast den 22 JULI. Ja, även om d tar tid att bli torr på natten så e hon i alla fall torr på dagen å d underlättar betydligt.
    Dom e jättefina båda 2, haha nu e min lille i full fräs här, haha såå mys....man tröttnar aldrig utan vill bara känna meeeeer :)
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-14 13:29:54 följande:
    Lycka till nu gumman.
    Tack, ska hoppa in i en kall duch nu,

catsa svarar dig så fort jag kommer hem, kram
  • Bubbis10
    Catsa skrev 2010-07-14 13:20:26 följande:
    Pregga: Kände igen det där med fötterna, ingen höjdare alls. :P Känns som att fötterna är 4 ggr större än normalt och det brinner i dom. Men snart så är det förhoppningsvis borta. :)
    Jaa å nu ska vi inte prata om det, så svullna som dom är nu har dom inte vart på hela grav....pust..kom just hem här, genom svett å ahde en skit läkare ida..
    Belly skrev 2010-07-14 13:31:10 följande:
    Tyvärr är jag lite för snäll oftast.. Men när det handlar om ens barn lär man få sådana obeskrivliga krafter så man kommer nog inte tolerera sådant.. Annars är min karl bra på att ryta ifrån när folk behandlar en illa..

Ja, dom får minsann stanna inne ett litet tag till.. Allt för att lungorna ska få mogna till sig mer..
    ok, hihi jo men man blir ju som en tiger hona när det kommer till ungarna asså..det e ju det finaste man har våra små Hjärta . jo jag hoppas dom stannar ett litet tag till, iallafall 2 veckor just för lungornas skull...
    Belly skrev 2010-07-14 13:32:28 följande:
    Fantastiskt fint! Inget vanligt namn, vilket jag gillar..
    hihi tack, jag älskar det...tror minsann det e cubanskt :)
    knyzzel skrev 2010-07-14 13:29:54 följande:
    Lycka till nu gumman.
    såå då ska jag uppdatera nu...å tack för omtanken,
    samma med dig catsa, tack {#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10

spänd av förväntan som jag var så åkte jag upp till östra för att göra ett Tul idag, å får en riktig skitläkare som e totalt jäkla ignorant, grr...han börjar med att säja-ja jag vet inte ens varför du är här?!
    Öh ditt pucko, jag har en tid...ja så sa jag ju inte fast jag hade god lust, så jag sa bara lungt, din kollega tycker att jag skulle det.
    Han kikade mkt snabbt med ultraljudet å man fick ta mig tusan inte se ngt alls typ...han va mkt noga med att jag inte skulle få se varken ansikte eller fot eller nåt annat, mätte jättesnabbt å sa bara-allt ser jättebra ut.

vilket såklart e jätteskönt att höra, men en sådan skitstövel. Dominic protesterade direkt jag la mig på rygg-det gillas INTE! men det jag frågade efter var-har han fixerat sig,
    puckot-jag kollade inte det!

Öh, ok...å jag tänker inte känna efter heller. PUCKO!
    sen sa jag, jag har fått oväntat ont i ljumskarna å ryggen idag, kan det vara på g-
    puckot-det tror jag inte men vi skulle inte stoppa det nu ändå.

det jag fick veta dock var att han vägde ca 2400 g :) å hans hjärta slår som det ska...å han gillar inte UL!
    haha det va typ allt, så jag bad att få en annan läkare nästa gng å det var inte varje vecka som jag trodde utan var 3dje v. men ctg varje vecka.

å imon ska jag till Bm, nu e min på semester men jag ska träffa en annan som jag känner sen innan med dottern å hon e jättebra :)
    så om 3 v Tul igen, å på mån e det ctg igen.

På bussen på vägen hem så sätter sig en liten flicka på kanske 2-3 år mitt framför mig...tittar på mig å utbrister högt-vilken jättetjock mage!!!! det blev en del skratt i bussen, haha sen ringer min dotter å jag svarar, då blir flickan mitt emot lyrisk å vrålar-mamma det är en sån tel som du har MAMMA!!!!! hahahaha

• Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-07-14 18:27:19 följande:
    Fick en extra kontroll idag på MVC då jag är så svullen över fötter och underben och misstanke om havandeskappsförgiftning fanns...

Men HURRA, allt var bra....och vad mer....HAN ÄR FIXERAD! Glad
    hihi va roligt, å va skönt att höra, jag tror vi alla e svullna nu i värmen dock, jag kollades ju åxå för havandeskapsförgiftning då jag e sjukt svullen, men inget där heller...tack å lov :)
    läkaren som var ett totalt pucko ville ju inte säja om han var fixerad,hihi MEN jag ska ju till mvc imon 10.30 :)
    Grattis till att allt var bra, va skönt gumman...
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-07-14 18:32:04 följande:
    Men vilken jä-la idiot!!!
    Men varför får du göra Tul? Kanske du har skrivit det innan men ni skriver så mycket här och orkar inte gå genom allt haha Tungan ute
    Ja ett riktigt rikspucko, jag fick ju inte veta ngt nytt, men tack å lov iallafall att han ,mår bra å det e huvudsaken :)
    ja asså pga min oro som hängt sig kvar under hela graviditeten så har jag nu fått 2 tul å kommer få ett var 3dje vecka samt ctg 1 gng i veckan, å det är inget medecinskt skäl för allt ser bra ut, utan bara för min oro som gnagt sig fast...
    han sa det med att sätter det igång nu så stoppar vi det inte...dags å packa bb väska tror jag...
    var 3dje vecka, haha det kommer bara bli 1 till :)
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-07-14 18:36:50 följande:
    Tack o desamma till dig....
    Men varför Tul? Förlåt att jag e så nyfiken Tungan ute
    Tack :) hihi å man får vara nyfiken, haha
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-07-14 18:41:29 följande:
    Ah oki!

För här var vår lille prins liiite liten, men ändå inom ramarna som de sa o vi fick inget Tul, men det är väl så olika. Men det viktigaste e ju ändå att ens baby i magen mår bra Flört

Ja BB-väskan ja...min är nästan färdig...ska bara lägga ner lite kläder till mig...
    ok, men vilken ve du i? å vad väger han?
    för läkaren visade kurvan å min lille ligger exakt på kurvan:)

Asså jag har ju hm....mått dåligt av andra skäl innan jag blev gravid, å hade hjälp i form av atarax emot ångest, har lite i mitt bagage...å sen jag blev gravid så försvann all min oro gällande allt, MEN hamnade på att det skulle hända min lille ngt.....

så det e bara för att lugna ner min oro, inget annat. för dom säjer det att allt ser perfekt ut.
    men han gillar INTE att man kikar på han eller lyssnar, haha
    jag ska börja med min Bb väska ikv....tror ju fortfarande han kommer för tidigt...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10