elinnnnn skrev 2010-07-14 20:43:04 följande:
Pregga skrev 2010-07-14 20:37:07 följande:
jo det finns ju ngt som heter amnings hjälpen å bästa medecinen för såriga bröstvårtor är just att smörja på bröstmjölk :)
har inte skrivit ngt förlossnings brev å kommer inte göra heller.....MEN det som familjen Mu skrev, det ska jag ta upp, ingen petedin
njae bröstmjölk är inte säkert det hjälper ;) beror nog på hur såriga dem är.. mina var extremt såriga och behövde mer hjälp för att hinna läka, eftersom man bara har två så hinner dem inte läka ordentligt av sig själv :D
men ja att stryka på bröstmjölk efter varje amning och lufta ofta kan förhindra att dem blir allt för såriga.
jag har heller inte skrivit något förlossningsbrev å kommer heller inte göra det eftersom min BM gjorde det efter att vi sammanfattat graviditeten. allt vi diskuterade, mina önskningar, oro osv inför förlossningen skrev hon in i journalen på datorn och det kommer ju förlossningen kunna läsa sen =)
ok, jo det e sant...jag har ju aldrig haft såriga bröstvårtor, så det e bara vad jag hört...jag ska med ta upp med min Bm vad som gäller ang vissa bitar...
elinnnnn skrev 2010-07-14 20:49:30 följande:
ja precis. man ska stå för vad man tycker annars kan man lika gärna strunta i att tycka något. livet är ingen popularitets tävling som det mer eller mindre var på högstadiet :P
hahaha, då är jag också en gravid subba, jag vill heller inte vara för nära, vare sig dem är svettiga eller itne, och nej ingen ska ta eller känna på mig. varför liksom? varför ska man acceptera det bara för att man är gravid? hade dem accepterat om nån går fram och tar dem på bröstet eller rumpan också eller? det hade iallafall inte jag gjort.
det är MIN kropp och ingen annans.
klart prematura ska få hjälp, precis som sjuka och gamla ska få hjälp... att ens diskutera det liksom
jo men exakt, där e jag å carohl mkt lika med. Vi säjer vad vi tycker å står för det, å det e inte alltid det passar ngn annan men så e det.
poppis tävling? hahahaaha näe verkeligen inte, antar att vi vuxit ifrån det, haha
jo men exakt det är min kropp å jag vill inte ha ngn klängandes på mig i bussen, ska typ sätta sig i knät, uch blir ju äcklad. så då e jag gärna en gravid subba jag med, hahaha
ja självklart så ska man hjälpa dom som behöver, men denna pers ansåg inte det.