Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-07-23 19:53:03 följande:
    Tjena mittbena

Ja här e vi två orosfall i högklackat

Men fy varför har du haft ångest?
    Fy fasen jag lider med dig, vet ju själv hur det är med det där med ångest. Har ju ständigt det jäkla skiten också men försöker tänka klart iaf.
    Hur är det med dina flytningar nu?
    Mitt kommer och går vilket är lustigt och desutom blöder det fårn min "älskade" kompis där bak som inte alls verkar vilja försvinna trots behandlingen av salvan i baken.
    elinnnnn skrev 2010-07-23 19:41:08 följande:
    ojdå förlossningsbesök. vad spännande skönt att allt var bra och hoppas du inte känner smärta längre.. kramar om
    skönt att hon vänt sig rätt också =) grattis

usch då ingen mat sen kl.12??? ja då är det verkligen dags att äta. gott med grillat och pommes =)

Jag har haft en skön fredag, var iväg och lunchade och handlade "hjälm mössor" till lillan och present till min syster som ska firas imorgon. sen har jag dammsugit och dammat och plockat och städat, usch blev nyss färdig och jag är helt slut. orkar inte ens gå och duscha  :S men förhoppningsvis snart ;)
    hahahaah vet du inte vad hjälm är? mössa asså...*skratt* flåt....
    nåja, jaqpp det e la vi 2 det, 2 oros moln, haha näe asså jag har ju haft problem med ångest i ett par år, å sen jag blev gravid så har jag inte haft ett enda riktigt "anfall" ja du vet vad jag menar, fast jag vart orolig. Men efter ambulansfärden å blödningar mm så har det kommit tillbax de sista 2 dagarna...
    jag får ju blodblanadade flytningar emellanåt, men jag pratade med dom ida å hon sa det att -man blir tyngre å det trycker på neråt så det e inte alls ovanligt att ngt ytligt blodkärl brister i underlivet utan att det är ngt, å jag e ju sten kollad.
    men ändå...efter mina erfarenheter så säjer blod mig=katastrof å sorg.....så det känns ändå lite jobbigt...
    men han mår ju bra den lille busen :)
  • Bubbis10

Å där kom en större flytning med rosa i hela.....SUCK! men det verkar som om det kommer i samband med SD...

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-23 20:22:58 följande:
    Men älskade Pregga jag förstår du har ångest nu med allt som hänt nu med tex ambulansfärd, ditt ex samt flytningarna med lite blod i och det säjer ju sig själv man blir orolig.

Ha själv haft panikångest i 6 hemska år men hade även lite då jag var liten minns jag när jag bodde hemma hos min "mor" (Om man nu kan kalla den ragatan för mor" och hon misshandlade mig.

Ska du på fler kontroller för dina blodflytningar?
    Men prinsen mår bra och busar i magen?
    jo det har varit lite mkt att smälta asså....e helt slut. men fy va hemskt att din mamma behandlade dig så illa, hua...hemska männikska. asså min mamma å jag har haft konflikter men aldrig sånt.
    jag ska ju på extra kontroller ändå även om jag inte fått detta, men det sunda förnuftet säjer ju att det är efter alla undersökningar,å att det blir mer tryck nu osv.
    men jag ska ju till min bm nu den 28de å sen tul den 4de.
    jo dom säjer att han mår bra å livar runt som attan. å enl dom så läkarna så mår han utmärkt, saken e den att jag blödde inget innan undersökning....nedtill 3 gng för att kolla om jag öppnat mig.
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-07-23 21:08:51 följande:
    Vet ni vad!!

Jag saknar min maaage!
    Jag saknar att vara gravid för faaasiken jag var ju bedårande vaker med min älskling i magen!
    Hela hans personlighet hela hans snuttiga drag får mig att inse nu att:
    tillsammans med min bebis så var vi ett team och nu håller han på att bli en egen individ!

Vete tusan vad jag skriver men jag kanske saknar magen för jag känner mig lite ensam med att vara först ut här i tråden med en bebis???
    Kanske blandade känslor??

Som sagt att vara 3 barns mamma är roligt, det e inte så kaosigt som det var med nr 2 jag njuter blivit lite bäng av harmoni hahahahhahaha

KOOOM ut nu alla bebisar!!!
    haha meh stumpan då, haha det e ju helmys att vara gravid men vi alla längtar ju åxå efter våra små nu å du kommer ju alltid att vara en delö av oss här inne även om du var först ut med bebis :)

Nu e jag rasande igen, fast helt ärligt så vet jag inte om jag har ngn som helst rätt till det.
    mitt X IGEN. han har ju rätt till sitt eget liv då vi inte är ihop, å jag kan ju inte begränsa honom vad han ska göra å inte.
    Men när det e så nära bf så tycker jag han kan hålla sig lite i skinnet.
    är det jag som överdriver detta? känns som om jag har pms som leder till sd nu.

han ska ju komma hit efter jobbet som slutar ganska så sent på kvällarna, just ida så slutade han lite tidigt å skulle gå med en polare å käka midda....nu snart 5 timmar senare, fortfarande inte här så jag ringer å vad säjer han?
    Vi ska gå till ett annat ställe nu å ta en öl så jag kommer sen?! vadå öl???
    TÄNK OM det händer ngt? jag sätter mig för sjutton inte i en bil med han då.
    tycker han e så jäkla oansvarig, samtidigt så e det ju inte dags än, så jag vill inte begränsa han å har ingen rätt till det. vad tycker ni?
  • Bubbis10

man e ju så löjlig med att man vill göra ngt tillbax för att visa han-jag gör ÅXÅ som jag vill.

• Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-07-23 21:49:10 följande:
    Pregga, jag hade inte blivit så glad om mitt barns pappa valde att parta lite i nära anslutning till förlossningen när han sagt att han velat vara delaktig. Jag hade definitivt frågat hur han tänker och resonerar om det..
    ja asså jag blir ju fly förbannad å tycker han beter sig sjukt omoget å funderar starkt på om han kommit in i en gubb kris?
    jag har sagt till han igår-antingen e du med till 110% den sista tiden eller inte alls. Å han ville vara med.
    fine, men OM det händer ngt nu då? så sitter han å dricker öl ute på en krog, samtidigt som jag inte har ngn rätt att säja ngt för vi är inte ihop.

jag tänker ibland som så att jag ska leva länge ensam nu...men en dag om ett par år kanske jag träffar ngn som är rädd om mig å tar vara på mig på ett sätt som jag förtjänar med...
  • Bubbis10

ska säja det till han-är du påverkad av alkohol när det sätter igång så är du INTE välkommen att vara med.

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-23 22:02:33 följande:
    jo men så får det bli! ska ta det med han när han kommer, å nu får jag massa sd pga detta. GRRR
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-23 22:20:40 följande:
    ja klara besked är bäst, sen är det ju upptill honom vad han gör med dem....
    skickar många lugnande kramar och hoppas att dina sd går över {#emotions_dlg.flower}
    Tack så mkt vännen min, jag har tagit upp det med han å han förstod mig fullt ut, så det lär nog inte hända igen...mina sd har lagt sig nu...asså jag känner mig som en gående hormon i form av pms nu,tänder till på alla direkt, å det gäller typ alla omkring mig just nu...känner mig påtvingad folk hela tiden när jag baar vill vara ifred...vad e det som händer?
    jag har alltid varit över social med mkt,mkt folk omkring mig...å nu stör jag ihjäl mig på att det ringer å ringer Å RINGER!!! svarar jag inte i hem tel, ja men då ringer dom på mob...blir galen.
    vad e det med mig????!! Blev arg på min dotter innan för att hon tjatade, men jag sa förlåt med en gng å förklarade att jag känner mig lite orolig å stressad över allt, å att bara för att man är mamma så är man inte felfri...
    kramade om henne å talade om att jag älskar henne mest av allt....å nu sitter jag här med dåligt samvete å kan inte sova...suck....känner mig usel...
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-23 22:31:36 följande:
    SJÄLVKLART gumman ska han inte va med om han är alkoholpåverkad!!!! Jag hade ALDRIG förlåtit min karl om han hade varit det,då kan han lika gärna stanna hemma...Men har han ingen egen lägenhet att bo i sålänge tills allt sätter igång?? Jag menar att NÄR det sätter igång och OM han vill va med så kan han ju hämta dig då (om du förstår vad jag menar?!?)

Tycker inte han är "värd" att få bo hos dig även om det känns tryggt!!

Jo såklart så har han läg men jag vill ha han här nu när det känns så nära...känns tryggare att ha han här på natten, å sen ska jag ärligt säja att han har druckit 3 gng kanske på de åren vi kännt varandra, så ikv var inget av vana....men jag blir frusterad....

vill inte vara ensam på natten nu, tänk om det sätter igång å man får så ont att man inte kan röra sig eller att det går skitfort å så får jag inte tag på han osv...näe han får vara här sålänge det funkar, å han e ju inte otrevlig å jag har ingen rätt att ställa krav på han då vi inte är ihop....

men jag känner mig så superkänslig nu asså....tror det e oro inför kommande förlossning, blodiga flytningar,ambulansfärd....å folk som e på mig hela tiden-har du inte fått än? eller messar-vad blev det?,har han kommit? Blir smått irriterad.

känns som sagt som om jag har värsta sortens pms, sover dåligt just nu för man ligger typ å känner efter-sätter det igång inatt? suck....känner mig som sagt som en riktig ragata!!! usel....

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10