• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-24 10:59:44 följande:
    haha aa jag misstänkte väl nästan det..hörru, jag älskar morotskaka...dela med dig :) haha, näe nu ska jag iväg på ett ärende men hoppas på att det e lite mer fart i tråden ikv :) em, kram sålänge...
    haha ja du får komma förbi  på lite kaffe och kaka då vettu

Kram kram
    Lilla pyret väntas 100806
  • carohl

Åh var det någon som sa morotskaka?? Jag vill ha! {#lang_emotions_laughing}

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-24 11:04:26 följande:
    haha ja du får komma förbi  på lite kaffe och kaka då vettu Kram kram
    hahaha söt nöt :) ska inboxa dig om en sak =)

Nui kom jag hem fr min Vårdcentral som har akutöppet även på helger, å pratade med en sjuksköterska där. Hon sa att min ljumske e inte ngt som har med bebis att göra, å att hade ngt ligamnet gått av så hade jag haft rejält ont, å jag e ju bara lite öm...å sen sa hon-du får ju komma tillbax om du får smärtor som tilltar mm. men detta var igårkväll så då borde jag känt av det redan nu kan jag tycka....asså ibland så undrar jag om dessa sjuksköterskor verkeligen vet vad dom pratar om.....
  • SweetLilly

; nu har jag svarat!

Du det är ingen fara med dig, jag lovar jag gör illa mig så ofta så jag både vet och förstår hur sånt där känns och det är ingen fara

Åh igår tog vi hem mat från thairestaurangen, nån kycklingwok med maaaassor av ingefära i så himla gott, och åt just upp resterna Mumsisch..

jag tänkte förresten på det här med förkylningar, har ni andra i tråden varit ofta förkyld nu under graviditeten..? Det sägs ju att man blir lättare sjuk då..
    Själv är jag super frisk i det avseendet, men jag har ju överdrivet immunförsvar också i.o.m sjukdomen så dtet kanske är det.

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-24 13:41:04 följande:
    ; nu har jag svarat!Du det är ingen fara med dig, jag lovar jag gör illa mig så ofta så jag både vet och förstår hur sånt där känns och det är ingen fara Åh igår tog vi hem mat från thairestaurangen, nån kycklingwok med maaaassor av ingefära i så himla gott, och åt just upp resterna Mumsisch..jag tänkte förresten på det här med förkylningar, har ni andra i tråden varit ofta förkyld nu under graviditeten..? Det sägs ju att man blir lättare sjuk då..Själv är jag super frisk i det avseendet, men jag har ju överdrivet immunförsvar också i.o.m sjukdomen så dtet kanske är det.
    ok, ska kika :) fick oväntat besök här förut, å hon gick just.

tack för dina lugnande ord, jag har ju som sagt inte ont å nu har en liten vaknat..haha
    nej jag har bara vart förskyld en gng i början, tack å lov men mått prima i övrigt :)
  • mammailund85

Hej tjejer! 

Åh morotskaka är ju sjukt gott. Fick en rejäl bit på cafe i torsdags :) Nu har vi just ätit pannkakor med blåberssylt, inte dumt heller! 
    Hmm jag funderar på att bara jobba en kolloperiod i sommar och söka HP för resten. Vet inte alls om det är svårt att få för denna typ av jobb (med funktionshindrade ungdomar) Nån som vet? Isf skulle jag bara jobba juni typ och sen vara ledig inför bf. Vet att jag tagit upp det innan, men ni som jobbar, hur länge planerar ni jobba? Nån som sökt/fått HP? 
  • mammailund85

usch blir bara helt snurrig av detta med HP och SGI. Som jag förstår det nu kan jag inte få HP utöver lägstabeloppet eftersom jag inte jobbat upp min SGI. Kanske är lika bra att jobba på och hoppas att kroppen håller...

• elinnnnn

Hej tjejer!
    jag har sluppit vara sjuk en enda gång under graviditeten, håller tummarna för att slippa bli sjuk :) Det har ju bara varit graviditets relaterat som huvudvärk och annan värk. Alltså ingen feber eller förkylning eller liknande här inte :) Tack och lov...

I helgen köpte jag ett par mammabyxor och en mamma kjol. Så otroligt skön kjol! Äntligen något jag kan ha på mig som inte klämmer på överallt. Mina byxor har jag precis sytt upp. Dem är inte lika sköna som kjolen tyvärr men klart skönare än mina för små mammajeans :D

Vår älskade bebis har BF 100809
  • SweetLilly

nu ska vi grilla och dricka öl Har köpt på mig ett gäng alkoholfria som jag ska njuuta av i solen {#lang_emotions_sunny}
    Sen ikväll blir det ost&kex. Lyx-lördag

• elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-04-24 16:12:50 följande:
    nu ska vi grilla och dricka öl Har köpt på mig ett gäng alkoholfria som jag ska njuuta av i solen Sen ikväll blir det ost&kex. Lyx-lördag
    lyxigt värre hehe. Jag ska följa med min make till tandläkaren. stackarn har så ont, dessutom har han tandläkar skräck ..... samma byggnad som tandläkaren finns i finns också privat klinik som sägs utföra 3d/4d ultraljud! Tror ni jag ska höra mig för om jag kan få komma dit snart eller? Hahaha spännande :D
    Vår älskade bebis har BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10