• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly

God förmiddag på er!

Ja vad ska man hitta på en fredag som denna då, min man har ju vart hemma hela veckan på semester så det har vart såå sköönt. Även om han står mest och slipar med hörselkåpor och munskydd haha.

Mitt Pyre har varit väldigt lugnt senaste dagarna, inga jättesparkar men det rör sig iaf, det känner jag. Tur dte annars hade jag väl blivit väldigt orolig.

Tröttheten ja. Jag har ju fina värden, men jag är supertrött, jag tror faktiskt det är normalt att vara dte nu, bebis växer ju så det knakar dessa veckor, så det krävs nog en del av kroppen.

Ikväll ska jag smaka på marabou's nya choklad; Polka. I LOVE polkagrisar så detta ska bli GOTT. Hoppas jag iaf. Har längtat hela veckan haha.
    Fast jag fuskade igår när vi åt mjukglass, då hade jag polkaströssel på hihihi.

Håller på att knåpa ihop vår bröllopsannons till tidningen, vi fick aldrig in nån när vi gift oss så vi ska göra det nu lagom till årsdagen.

Lilla pyret väntas 100806
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-05-07 11:08:31 följande:
    God förmiddag på er!Ja vad ska man hitta på en fredag som denna då, min man har ju vart hemma hela veckan på semester så det har vart såå sköönt. Även om han står mest och slipar med hörselkåpor och munskydd haha.Mitt Pyre har varit väldigt lugnt senaste dagarna, inga jättesparkar men det rör sig iaf, det känner jag. Tur dte annars hade jag väl blivit väldigt orolig.Tröttheten ja. Jag har ju fina värden, men jag är supertrött, jag tror faktiskt det är normalt att vara dte nu, bebis växer ju så det knakar dessa veckor, så det krävs nog en del av kroppen.Ikväll ska jag smaka på marabou's nya choklad; Polka. I LOVE polkagrisar så detta ska bli GOTT. Hoppas jag iaf. Har längtat hela veckan haha.Fast jag fuskade igår när vi åt mjukglass, då hade jag polkaströssel på hihihi.Håller på att knåpa ihop vår bröllopsannons till tidningen, vi fick aldrig in nån när vi gift oss så vi ska göra det nu lagom till årsdagen.
    Jag är också extremt trött, jobbigt som bara den är det!
    På kvällen går det inte att få kontakt med mig haha... Jag somnar alltid utan undantag på soffan, trist {#lang_emotions_frown}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • sofie och laura
    carohl skrev 2010-05-07 10:33:15 följande:
    Hej gumman! Man ser inte dig här så ofta längre...
    Hej vännen !

Nej jag vet hoppar in då och då, Lite svårt att hinna med tråden när man har 2 små springande hemma!!
    Man får se till att dom kommer först
  • carohl
    sofie och laura skrev 2010-05-07 11:46:23 följande:
    Hej vännen !Nej jag vet hoppar in då och då, Lite svårt att hinna med tråden när man har 2 små springande hemma!!Man får se till att dom kommer först
    haha jo det förstår jag, lättare för mig som har en stor tjej som gärna vill sköta sig själv. Hon har kommit in i den åldern på riktigt då hon sällan har tid att umgås med mig. {#lang_emotions_smile} Aja det är väl bara att vänja sig antar jag då hon blir bara äldre och äldre men hon snackar med mig om allt än så länge så då är jag glad iaf. {#lang_emotions_laughing}
  • carohl

Nu har jag suttit och surfat/bloggat och haft mitt roliga ett tag så nu måste jag ta tag i lunchbiten för mig och sesssan.

Kram vi ses sen!

• tetta
    carohl skrev 2010-05-07 10:32:40 följande:
    När äter du dina järntabletter? Min bm sa åt mig att ta de i samband med läggningen då man inte skulle inta mjölk inom 2 två timmar före/efter tabletten. Ett tips kanske? Hon sa att inte inta de i samband med frukost att de inte skulle tas in när jag åt? (det trodde jag först)
    Jag tar tabletterna mellan frukost och lunch med ett glas apelsin juice. Järnet binds snabbare upp i kroppen med c-vitamin.
    Jobbade på en blodcentral så där har man fått tips och idéer.
    Mjölk kan man inta men inte i samband när du tar tabletterna. Det gäller också med kaffe/te som en del tar ihop med dem. 2 timmar före och 2 timmar efter gör ingen skillnad.

Jag tar nu niferex som gör susen. Lite mildare för magen.

Så till lunch blir det blodpudding och norrländsk sås. Mums! Barnen kommer få detta när de kommer från skolan.
  • SweetLilly
    tetta skrev 2010-05-07 12:00:49 följande:
    Jag tar tabletterna mellan frukost och lunch med ett glas apelsin juice. Järnet binds snabbare upp i kroppen med c-vitamin. Jobbade på en blodcentral så där har man fått tips och idéer. Mjölk kan man inta men inte i samband när du tar tabletterna. Det gäller också med kaffe/te som en del tar ihop med dem. 2 timmar före och 2 timmar efter gör ingen skillnad.Jag tar nu niferex som gör susen. Lite mildare för magen. Så till lunch blir det blodpudding och norrländsk sås. Mums! Barnen kommer få detta när de kommer från skolan.
    vad är norrländsk sås..?
    Lilla pyret väntas 100806
  • tetta
    SweetLilly skrev 2010-05-07 12:10:05 följande:
    vad är norrländsk sås..?
    Det är mjöl, mjölk, socker och kanel. Mums!! Man gör det direkt i stekpannan. Barnens favvo. Är själv uppväxt med detta.
    Det blir inte så torrt då.
  • Bubbis10

hej tjejer!

Kom hemn fr sjukgymnasten för en liten stund sen, vbar 8 st gravida kvinnor inkl mig, ghjorde lite övningar för bäcken...å sen fick jag å 2 till låna gravidbälte tills en mån efter förlossning....har lite ömma höfter rygg nu så det blir att vila en stund.....ciao sålänge

• mammailund85

Hej på er! 

Nu drar vi till Paris!  Ha en fin helg allesammsans! Jag kommer hem på tis och inte säkert jag kikar in här nåt tills dess. 
    Sweetlilly- Jag ska också testa polkachokladen idag, har köpt den som färdgodis :) Köpte en maraboh choklad till min kompis i frankrike med, ifall hon saknar den svenska chokladen :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10