• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • sofie och laura
    SweetLilly skrev 2010-05-09 21:57:39 följande:
    nej jag har inte fått datum än.. skulle få datum i v36, och skulle få snitt i v37 sa läkaren sist. men de skulle endå ta slutgiltigt beslut i v36..helt galet. men så är det.. Men jag ska ju på 2 tillväxt-ul innan där så jag ska försöka få dem att ta beslutet innan så man får lite mer förberedelse... För snitt ska jag ha, så är dte bara, finns inget att tveka på. Men himla irriterande att de inte kan ta beslut tidigare när man har medicinska själ.
    Jag vet ju inte hur det är när ma är förstföderska och skall ha snitt av medicinska skäl, men det låter ju allvarligt  så de borde låta dig liksom få det beviljat tidigare med datum och allt?
    Sen kanske det är annorlunda om man gjort snitt tidigare?

Men jag hoppas det löser sig för dig och det kommer det att göra!
  • Lysmasken

Morrn.

91 dagar kvar nu.

Maken och jag blev osams igår så mitt humör är väl inte riktigt på toppen idag samt att jag ångrar mig lite för vad som sas igår {#lang_emotions_undecided}
    Men men gjort är gjort.

Barnen är på dagis nu fram till 12,15 så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.

Kunde åka in till bilprovningen med makens bil som han har en tid till men jag vill inte det. Äh han får göra det själv.

Jag ska slappa så nu är det bestämt. Nu ska jag fixa lite frukost och känna bebben sparka lite.

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • tetta
    den kära leken skrev 2010-05-10 07:09:08 följande:
    God morgon alla! 100 dagar kvar då :)
    Grattis. Såg oxå att nu att jag har 100 dagar kvar!!

Idag blir det tvätt och städ i min takt. samt den stora ska till tandis..
    Dammsuga går inte. Då skriker höften och bäckenet. Ska röja i barnens rum. Det ser ut som en tromb har dragit fram...Sen när man säger till dem att städa så är jag elak m.m. Underbart att ha en 11 åring i huset..Så nu blir det städat på mitt sätt.
  • den kära leken

Underbart! Nu är det verkligen nedräkning :)

Jag kan inte heller röja runt som jag gjort tidigare. Det är en liten punkt ovanför vänster skinka som låser sig lite om jag gräver för mycket i trädgården. Så frustrerande. Får ropa på mannen hela tiden när det behövs ta i. Han bara skrattar och tycker det är roligt. Haha

tetta skrev 2010-05-10 08:23:05 följande:
    Grattis. Såg oxå att nu att jag har 100 dagar kvar!! Idag blir det tvätt och städ i min takt. samt den stora ska till tandis.. Dammsuga går inte. Då skriker höften och bäckenet. Ska röja i barnens rum. Det ser ut som en tromb har dragit fram...Sen när man säger till dem att städa så är jag elak m.m. Underbart att ha en 11 åring i huset..Så nu blir det städat på mitt sätt.
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-05-09 17:00:12 följande:
    Låter härligt! Jag är från hälsingland, och jag älskar naturen där!
    Jaså? Jo men undrar om inte du har nämnt det förut? Det är skönt iaf, man finner ett lugn än här hemma....
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl

God morgon!

Vi ska också börja på föräldrarkurs snart. Vi börjar den 17:e. Samma dag fast tidigare på dagen har jag bokat ett tillväxtul som min dotter och min svärmor ska få följa med på för att se lilla prinsessan i magen, vad jag längtar!!! {#lang_emotions_heart}
    Vi har en massa tider inbokade och den 31:a maj på min dotters födelsedag ska vi på besök på BB, det ser jag verkligen framemot! {#lang_emotions_smile}

Vi har massa inbokade datum nu så tiden kommer att rulla på ännu snabbare nu tror jag iaf...

• carohl

Tetta, den käre leken: grattis till era 100 dagar! Jag längtar också tills jag kommer dit {#lang_emotions_smile}

• den kära leken

Tack :)

carohl skrev 2010-05-10 08:44:36 följande:
    Tetta, den käre leken: grattis till era 100 dagar! Jag längtar också tills jag kommer dit
  • tetta
    carohl skrev 2010-05-10 08:44:36 följande:
    Tetta, den käre leken: grattis till era 100 dagar! Jag längtar också tills jag kommer dit
    Tack!
  • tetta
    den kära leken skrev 2010-05-10 08:37:01 följande:
    Underbart! Nu är det verkligen nedräkning :) Jag kan inte heller röja runt som jag gjort tidigare. Det är en liten punkt ovanför vänster skinka som låser sig lite om jag gräver för mycket i trädgården. Så frustrerande. Får ropa på mannen hela tiden när det behövs ta i. Han bara skrattar och tycker det är roligt. Haha
    Vi höll påmed trädgården igår. Satt ner och klippte ner buskar. Då kommer min man. Nä du får bara ont det där gör jag. Så jag tog tag i krattan för att kratta bort skräpet. Hör bara: ajabaja! Vänder mig om...Min man står bara och skrattar...Sätt dig ner och ta det lugnt! Jag ta lugnt?! Det är svårt.
    Jag har ont i höger skinka och haltar då när det låser sig. Så jag får mest sitta och titta när de andra grejar.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10