• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly
    Mandy86 skrev 2010-05-08 11:14:03 följande:
    Godmorgon!Gråmulet och regn väntas hela helgen så har legat framför tvn hela morgonen.Men skönt med helg!Vet ni om man kan dricka berocca vitamintabletter under graviditeten? Har blivit tipsad om dessa men kan inte finna informationMan skall väl vara lite försiktig med en del tillskott när man är gravidkram på er allihop
    nja den innehåller ju en hel del koffein, så jag personligen skulle inte ta den..
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly

hm.. fast nu läste jag lite om den och det står inget om koffein eller taurin som jag har för mig att de har nämnt på reklamen, men om det nu inte innehåller det så kanske dte är lugnt..

• Mandy86

okej ska försöka läsa lite mer, tror jag har både järnbrist och vitaminbrist då jag haft det innan.. ska bli spännande att göra glukosbelastningen på måndag kl. 8 med!

min sambo är sockerberoende och jag har dragits med de senaste åren, svårt att sluta eller dra ner på det tycker jag

• SweetLilly
    Mandy86 skrev 2010-05-08 11:48:53 följande:
    okej ska försöka läsa lite mer, tror jag har både järnbrist och vitaminbrist då jag haft det innan.. ska bli spännande att göra glukosbelastningen på måndag kl. 8 med!min sambo är sockerberoende och jag har dragits med de senaste åren, svårt att sluta eller dra ner på det tycker jag
    ja socker är ju likställt med heroin när det gäller att sluta.
    Jag satt i träsket med, men jag lyckades sluta helt.
    Nu äter jag sött ibland men det är som att vara nykter alkoholist, börjar man så blir det ofta lite mer..

Men vitamintillskottet de  har på apoteket, ACO kvinna, den ska vara bra, innehåller extra järn iden.
  • Mandy86

Tack för tipset, skall testa!

Ja, jag har försökt sluta med socker, och istället äta frukt, sallad, yoghurt..det håller tills killen sitter med chipspåsar, coca cola och godisskålen i famnen bredvid..aah

Men ska försöka igen, är rätt så roligt att handla mat när man har något sådant att sträva efter

• SweetLilly
    Mandy86 skrev 2010-05-08 12:08:17 följande:
    Tack för tipset, skall testa!Ja, jag har försökt sluta med socker, och istället äta frukt, sallad, yoghurt..det håller tills killen sitter med chipspåsar, coca cola och godisskålen i famnen bredvid..aahMen ska försöka igen, är rätt så roligt att handla mat när man har något sådant att sträva efter
    Men kan ni inte satsa tillsammans..? Vill inte han vara hälsosam alls..?
    Jag kanske har turen att ha en lite fåfäng man som vill se snygg ut haha, han är såå glad att jag är noga med hälsan och påverkar honom åt rätt håll.
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-07 18:22:34 följande:
    ja jag skrev om den innan, marabous nya polka-choklad..! Jag älskar polkagrisar så detta ska bli intressant!
    mums polkagris e gött :)
    carohl skrev 2010-05-07 18:24:34 följande:
    Ja jag får såna "attacker" det känns nästan som panikångestattacker, luften tar nästan slut, det väldigt tungt att andas och hjärtat går i 180. Det håller i sig 5-10 min? Det beror inte på att jag ligger ner för att jag har fått det när jag varit hemma och pysslat eller bara strosat på stan och inte har jag varit stressad heller.Skitotäckt är det! Aja det går alltid över iaf.
    Japp exakt så kändes det, fick höra av mitt besök att jag blev rödflammig runt ögonen i huden å över bröstkorgen, mkt,mkt otrevligt. Hoppas det inte händer igen....
    Mandy86 skrev 2010-05-08 11:14:03 följande:
    Godmorgon!Gråmulet och regn väntas hela helgen så har legat framför tvn hela morgonen.Men skönt med helg!Vet ni om man kan dricka berocca vitamintabletter under graviditeten? Har blivit tipsad om dessa men kan inte finna informationMan skall väl vara lite försiktig med en del tillskott när man är gravidkram på er allihop
    läste ngn stans tror det va livsmedelsverket att amn INTE ska ta berocca.
    Mandy86 skrev 2010-05-08 11:48:53 följande:
    okej ska försöka läsa lite mer, tror jag har både järnbrist och vitaminbrist då jag haft det innan.. ska bli spännande att göra glukosbelastningen på måndag kl. 8 med!min sambo är sockerberoende och jag har dragits med de senaste åren, svårt att sluta eller dra ner på det tycker jag
    hahaha aa vad det gäller godis så kallar jag min dotter för sockertorsken, hahahaha
  • Bubbis10

Imorse fick jag mig ett riktigt gott skratt,vaknade å skulle kissa...går å lägger mig igen men då har discoprinsen vaknat...å som vanlight så tänker han inte finna sig i att jag ska sova ngt mer , nej nej...jag ska upp till varje pris..han sparkar hårt tills jag går upp....så upp gick jag, men gjorde det hemska brottet å börja sjunga, hahaha jag fick en spark så hårt att jag hoppade till å skrek rakt ut, svinont ner i underlivet...såå jag testade å slutade sjunga....det blev lungt, sen satte jag igång å gala igen...å PANG så kom en till spark....visst jag skjunger som en kratta men ändå....hahahaha

• carohl
    Pregga skrev 2010-05-08 13:46:55 följande:
    mums polkagris e gött :) Japp exakt så kändes det, fick höra av mitt besök att jag blev rödflammig runt ögonen i huden å över bröstkorgen, mkt,mkt otrevligt. Hoppas det inte händer igen.... läste ngn stans tror det va livsmedelsverket att amn INTE ska ta berocca. hahaha aa vad det gäller godis så kallar jag min dotter för sockertorsken, hahahaha
    Du får nog vara beredd att vara med om det där nån mera gång d¨jag vart med om det flera ggr men denna gång vet du iaf att det går över...
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl

Vi var till babyproffsen tidigare idag och min karl köpte en kudde till spjälsängen. Vad många det finns att välja på! Hur ska man veta vad som är bäst och inte?
    Han köpte "sängkudde exklusiv" från rätt start. Det fanns en standard också men när det fanns en exklusiv så var det lite givet för oss... haha... Sen fanns det andra märken också men när vi har köpt en rättstartkudde till vagnen också så körde vi på samma märke.
    Nu har vi endast täcke och madrass kvar, det vill jag vänta med så att inte bäddsuget finns där för länge. Inte för att jag är skrockfull för det är jag inte men jag vill inte ha en dammig säng.
    Två veckor innan som max innan bebisen är beräknad komma ska jag bädda, helst en vecka innan....

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10