• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly
    Familjen Mu skrev 2010-05-16 12:09:32 följande:
    En fråga till er som väljer snitt: Varför?
    väljer det inte. Trodde jag skulle kunna föda normalt, men jag har MS och blivit mycket sämre iom graviditeten så jag klarar troligen det inte.
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly

tack för alla grattis!!

Vi åt ute på restaurang idag, och jag tog en scampi-gryta eller nåt sånt, som var superSTARK haha. Det stog inget om att den skulle vara det så jag blev väldigt förvånad när dte började att svida hehe. Jättegott men jösses, tror jag åt 4 brödskivor till hehe.

Lilla pyret väntas 100806
  • Ns mamma
    elinnnnn skrev 2010-05-16 17:00:54 följande:
    ns mamma: grattis o välkommen till v.30 snart är jag också där.... drygt en vecka till hihi
    Tack och välkommen till Sverige förresten!
    Gick resan bra?
  • elinnnnn

sofie och laura: ja jag hade funderingar på ks förut. ville ABSOLUT inte föda vaginalt. men jag hatar allt som har med någon sorts kirurgi att göra och klarar inte ens av tanken inför ett kejsarsnitt och då finns det ju liksom inget annat kvar än att föda vaginalt. vaginalt har jag ändå varit med om 3 ggr förut så det känner jag mindre rädsla inför än något helt okänt som kejsarsnitt.
    klart man ska vara stolt ändå :) vaginalt eller med kejsarsnitt, spelar ingen roll tycker jag HUR barnet kommer ut eller hur det kommer till (naturligt eller provrörs osv). Det är trots allt ett barn som man burit och sätter till världen :D

BF 100809
  • Malinski79

Hej allihop!!!!!

Nu va det sååå längesen jag skrev här Har varit på en liten sverige resa nu i helgen..jag å dottern hämtade upp en kompis i Solna i torsdags å sen bilade vi ner i helsingborg till en annan kompis..Vi tre bodde ihop i 2 år medan vi pluggade i sthlm å har nu inte setts på 3år,så de va såååå roligt att äntligen ses igen..Men är allt lite matt i kroppen efter att kört bil i 6 tim i torsdag, gått i affärer i 6 tim i fredags, shoppat i 3 tim i lördags för att avsluta helgen med att köra bil i 6 tim idag igen

vi har shoppat,shoppat å shoppat..Har inte funnits annat å göra då det varit SKIT väder där nere på södern Men de va så mysigt ändå så de kvittade..

Bebisen lever verkligen rövare varje dag nu!!! Sååååå mysigt {#lang_emotions_heart}

Antar att jag missat massor här nu,får läsa ikapp en annan dag..

• elinnnnn
    Ns mamma skrev 2010-05-16 20:01:32 följande:
    Tack och välkommen till Sverige förresten!Gick resan bra?
    åh tack :) jorå resan gick bra tack och lov. lite obehagligt men jag är sååååååå glad över att inget hände. man var ju allt rädd för att föda eller att något skulle hända med bebisen. hade ju ändå gått in i v.28 då ju. men allt gick bra bara lite obehag men inget farligt :)
    BF 100809
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-05-16 20:31:52 följande:
    Hej allihop!!!!!Nu va det sååå längesen jag skrev här Har varit på en liten sverige resa nu i helgen..jag å dottern hämtade upp en kompis i Solna i torsdags å sen bilade vi ner i helsingborg till en annan kompis..Vi tre bodde ihop i 2 år medan vi pluggade i sthlm å har nu inte setts på 3år,så de va såååå roligt att äntligen ses igen..Men är allt lite matt i kroppen efter att kört bil i 6 tim i torsdag, gått i affärer i 6 tim i fredags, shoppat i 3 tim i lördags för att avsluta helgen med att köra bil i 6 tim idag igen vi har shoppat,shoppat å shoppat..Har inte funnits annat å göra då det varit SKIT väder där nere på södern Men de va så mysigt ändå så de kvittade..Bebisen lever verkligen rövare varje dag nu!!! Sååååå mysigt Antar att jag missat massor här nu,får läsa ikapp en annan dag..
    hej!! låter som du haft det härligt :) ojdå 6 timmar i affärer, shopping 3 timmar dagen efter + sammanlagt 12 timmars bilkörning! hur orkar du? hahaha jag gick 20 minuter i affärer innan jag fick ont, men ändå envisades jag med att gå drygt en halvtimme till sen gav jag upp

ja här är bebisen också verkligen igång hehe. inte hela tiden men när hon väl är det så är det rejäla sparkar *mysigt*
    BF 100809
  • Familjen Mu

Tack för era svar ang snitt.

Kändes som det fanns någon som tog illa vid sig för att jag ställde frågan och det var inte meningen, men jag sitter inte här och läser allas inlägg och man kan ju inte veta allt om alla tyvärr.

Med min fråga så menade jag dem som själv valde snitt utan direkt anledning såsom om man haft en traumatisk förlossning förr, sjukdom eller liknande.

Fru till min älskade fru och mamma till en prinsessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818
  • mammailund85

Hej på er! Har inte varit aktiv här i helgen då jag är hos mina föräldrar. Riktigt skönt att vara på landet och bara ta det lugnt. Fast idag var det lite action då kossorna rymde in till trädgården! Min lille har varit väldigt aktiv nu sista dagarna, men innan dess lugn ett tag så det går väl upp och ner...På tisdag ska jag till bm första gången sen v8, ska bli spännande.  

• sofie och laura
    Familjen Mu skrev 2010-05-16 20:57:08 följande:
    Tack för era svar ang snitt. Kändes som det fanns någon som tog illa vid sig för att jag ställde frågan och det var inte meningen, men jag sitter inte här och läser allas inlägg och man kan ju inte veta allt om alla tyvärr. Med min fråga så menade jag dem som själv valde snitt utan direkt anledning såsom om man haft en traumatisk förlossning förr, sjukdom eller liknande.
    Jag tog inte mig illa vid =)
    Precis man hinner ju knappt läsa allas inlägg här haha vi e ju nästan demn största känns det som!
    elinnnnn skrev 2010-05-16 20:04:08 följande:
    sofie och laura: ja jag hade funderingar på ks förut. ville ABSOLUT inte föda vaginalt. men jag hatar allt som har med någon sorts kirurgi att göra och klarar inte ens av tanken inför ett kejsarsnitt och då finns det ju liksom inget annat kvar än att föda vaginalt. vaginalt har jag ändå varit med om 3 ggr förut så det känner jag mindre rädsla inför än något helt okänt som kejsarsnitt. klart man ska vara stolt ändå :) vaginalt eller med kejsarsnitt, spelar ingen roll tycker jag HUR barnet kommer ut eller hur det kommer till (naturligt eller provrörs osv). Det är trots allt ett barn som man burit och sätter till världen :D
    Jag har dock kännt besvikelse för att inte få känna denna känslan igen SUPERKVINNAN  minns den som igår!
    Men man får precis känna lyckan med sitt barn... eller hur vännen!

Nå kommer du föda i sveriga vännen
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10